[asp|pdf]searchquery doorgeven op pdf

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 20:26
Hoi,

ben bezig om de zoekmachine op ons intranet te verbeteren met het volgende:

We hebben ISO documenten, dat zijn allemaal pdf files. Nu heb ik al PDF Filter draaien, zodat er een full txt search in de pdf plaatsvind.

Nu wil ik dus de zoekopdracht doorgeven op de pdf zelf. Dus als iemand intikt in het zoekform: "ziekmelden" er eerst alle resultaten op de website weergegeven worden. Vervolgens klikt iemand op de link naar de pdf. Deze wordt geopend in Acrobat reader (zeg maar inline op de website) en je zou dan eigenlijk nog de zoekopdracht door moeten geven naar de pdf zodat de gebruiker gelijk naar het woordje "ziekmelden" gaat.

Het is nu namelijk zo, dat de complete pdf geopend wordt, op de eerste pagina. En de "domme" gebruiker weet niet hoe hij/zij verder moet. Er zit dus niks anders op voor die gebruiker dan de hele pdf na te lezen om het woordje ziekmelden tegen te komen.

Weet iemand hier iets over?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Het is nu namelijk zo, dat de complete pdf geopend wordt, op de eerste pagina. En de "domme" gebruiker weet niet hoe hij/zij verder moet. Er zit dus niks anders op voor die gebruiker dan de hele pdf na te lezen om het woordje ziekmelden tegen te komen.
Je kan binnen een PDF (mits je de goede Acrobat Reader hebt) met Ctrl-F toch ook zoeken :?

[ Voor 60% gewijzigd door TheRookie op 16-01-2003 12:23 . Reden: + quote ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik kan me niet voorstellen dat dit mogelijk is. Op het moment dat de PDF geopend wordt, ben je al clientside bezig, en heb je als serverside script geen controle meer over wat er met de PDF gebeurt.

Wat natuurlijk wel kan is een link naar de HTML-versie van de PDF (a la Google) en daarin het betreffende woordje highlighten. Maar das wel een hoop werk denk ik.

日本!🎌

• TeeDee
TheRookie: Klopt dat dat kan, maar de "domme" gebruiker weet dat niet.

_Thanatos_: eens, maar ik zat de denken aan de searchquery door te geven op de pdf middels een pdf script. Ik weet alleen niet hoe :)

Verder, als jij meer informatie voor mij hebt over het a la Google verhaal hou ik me aanbevolen.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

TeeDee schreef op 16 januari 2003 @ 12:24:
TheRookie: Klopt dat dat kan, maar de "domme" gebruiker weet dat niet.
Dan vertel je ze dat toch
Dan leg je ze dat toch op een duidelijke manier uit :?
Ctrl-F is imo redelijk universeel, als ze dát niet kunnen onthouden..... ;)

[edit]
PDF -> HTML: Adobe kan het i.i.g. anders misschien hiertussen

[ Voor 23% gewijzigd door TheRookie op 16-01-2003 12:34 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik weet niet hóe het moet, maar ik denk wel dat je iets met OLE automatisch op de server moet doen, om de PDF te kunnen lezen (en dus te converteren naar HTML). En misschien zijn er ook wel componenten die dit kunnen.

日本!🎌

• TeeDee
Hmm, heb nog ff wat verder gezocht dan mijn neus lang is, en het is helaas niet zo 1 2 3 op te lossen.

Alleen middels een proggie is het te doen :(

Pagina: 1