Computer blijft herstarten bij Games

Pagina: 1
Acties:

• vandenhork25
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12-2017
Misschien is het al vaker voorbij gekomen, maar met de search kan ik geen oplossing vinden dus doe ik het zo. Nou het probleem is dus dat als ik een spelletje ga spelen (Unreal Tournament 2003, Half-life of Monopoly 3), de computer na een minuut of 10 een spontane reboot doet. Ik heb bijna alles al geprobeerd. Ik heb alle mogelijke soorten drivers geinstalleerd, ik heb de FSB aangepast, de AGP snelheid etc. Dus daar kan het niet aan liggen. Waar ik denk dat het misschien wel aan zou kunnen liggen is de voeding. Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe HD erin gestopt en 256 MB RAM erbij gedaan. Vanaf dat moment begonnen de problemen. Ow ja ik heb er ook nog een Systeemcooler bij gestopt. Daarvoor kon ik gewoon alle spellen spelen, zonder dat de computer opnieuw opstarte. Maar nu kan dat dus niet meer. Het enige spel dat ik kan spelen van de bovenste 3 is Half-Life, maar dan moet ik de video modus op software zetten, dus niet OpenGL of Direct3D.

Specs:
Windows XP SP1
AMD Duron 1300 MhZ
Geforce 2 mx400
60 GB HD
256 + 128 MB RAM

Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 18:11

YellowCube

Wait...what?

Hoeveel Watt is de voeding?
weet je zeker dat het geheugen ok is?
m.a.w haal die 256 Mb er eens uit en probeer het nog eens.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 17:08
naast hoeveel Watt is de voeding, is ook het merk van de voeding belangrijk. Een Antec 300 W levert over het algemeen betere prestaties dan no-name 350'ers

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46

Canis Lupus

Vosbot

Voor dit systeem zou een [goede] 250W al genoeg moeten zijn denk ik.
Ik heb tenminste heel lang een PIII 733/256/GF2 Pro/2HD's/2CDROM/4PCI kaarten/2 fan's op gedraaid zonder enige problemen. En dit was ook een no-name.

Maar ik sluit me aan bij de andere posters, probeer eerst eens het bijgeplaatste geheugen te verwijderen (of anders te testen met memtest86)

[ Voor 4% gewijzigd door Canis Lupus op 16-01-2003 13:13 . Reden: PII--> PIII :) ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Verwijderd

Ik sluit me aan bij de voeding. Heb je er nog ergens eentje liggen? Of woont er een vriend vlak bij, bij wie je ff kan testen?

Tweede wat problemen oplevert, zijn te aggressieve geheugentimings. Soms kun je bijvoorbeeld met 1 reepje geheugen op cas2 en alles op turbo draaien, maar het moment waarop je er een tweede bijzet kan het afgelopen zijn met de pret. Kortom: duik je BIOS ff in en check die settings!

• vandenhork25
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12-2017
Het is gelukt! Ik heb 1 reepje voeding eruit gehaald (128 MB), nu heb ik nog maar 256 MB (merk het verschil niet echt), maar de spellen doen het weer gewoon, zonder herstart. Super bedankt iedereen.

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

1 REEPJE voeding????

Weer wat nieuws?

Boullie

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
vandenhork25 schreef op 17 januari 2003 @ 12:06:
Het is gelukt! Ik heb 1 reepje voeding eruit gehaald (128 MB), nu heb ik nog maar 256 MB (merk het verschil niet echt), maar de spellen doen het weer gewoon, zonder herstart. Super bedankt iedereen.
Geheugen bedoel je denk ik? :?

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 10:50
Wel maf dat de problemen begonnen toen je er die 256MB bij stopte. Nu als je je 128 eruit haalt werkt het wel weer. Ik denk dat je even je Bios settings moet checken van je geheugen. Of het is toevallig dat je 128MB raar ging doen precies toen je dat andere reepje erbij prikte.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Het kan ook dat die twee reepjes gewoon niet kunnen samenwerken, dat ie alleen reboot als je ze er beide in hebt (terwijl ze beide goed zijn) :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je bedoelt dus een reepje geheugen... brakke reepjes geheugen kan je wel eens hebben. Als je garantie hebt kan je teruggaan met dat reepje 256MB, als het goed is krijg je dan gewoon een nieuwe.
Pagina: 1