Toon posts:

Data importeren van webserver naar lokale server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebruik maar helaas niet precies gevonden wat ik zoch of alleen dat wat ik zelf al had bedacht :(.

Ik wil data gaan importeren van een mysql database webserver naar een lokale mysql databaser.
Dit moet automatisch gebeuren om de 15 minuten.

Zelf dacht ik aan een xml bestandje in te lezen en dan de tabel in de webserver up te daten met bv. (php &mysql):
UPDATE ORDERS
SET STATUS = 'VERWERKT'
WHERE ORDERNR = '957'

Zo selecteerd hij de volgende keer die rij niet meer. Toegangscontrole dmv. wachtwoord en ip adres (lokale server heeft een vast ipadres).

Het gaat erom dat lokaal altijd de "nieuwste" gegevens staan. Zijn er ook nog andere manieren om myqsl te laten connecten met elkaar en zo de bestanden up te daten?

-Het moet veilig zijn
-Automatisch gaan (om +/- 15 min als lokale webser aan staat)
-Php
-Mysql
-Webservers zijn Apache

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 20:26

TeeDee

CQB 241

kan je niet iets doen met replication oid?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat replication niet werkte als je lokale server 's nachts uitstaat. Even opzoeken.

Edit: Het is tevens de bedoeling dat de files gedelte worden uit de database als de status aangeeeft "verwerkt".

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 11:55 ]

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

ik weet niet of je met linux werkt of niet maar je zou de database bestanden via php kunnen ftp-en naar je locale server

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Verwijderd

Topicstarter
Replication zorgt alleen voor een kopie van de database. Ik wil dus dat de gegevens nadat zij in mijn lokale server staan worden verwijderd van de webserver.
FTP-en is niet echt handig vindt ik.

Mijn manier heeft weer als risico dat 1 van de twee queries niet wordt uitgevoerd. Dus de gegevens worden niet ingeladen in mijn database maar er wordt wel "order verwerkt" neer gezet op de webserver.

Het enigste wat ik wil is dat de naw gegevens van de bezoeker niet op de webserver staan maar lokaal opgelsagen worden. Door mijn manier staan ze 'even' lokaal opgeslagen (met bovenstaand risico.

Is het ook mogelijk om de gegevens te e-mailen naar een pop3 adres en ze daarna te parsen ofzo, zo ja aan welke functies moet ik dan denken?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:14
De functie mail dan waarschijnlijk he ;)
Waarom wil je ze niet op de webserver hebben staan, en waarom sla je ze dan niet meteen op de server op, je moet dan natuurlijk wel 24/7 online zijn.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik denk dat je met deze specifieke eisen zoiets zelf moet doen. Er bestaan misschien wel "goede" replicatiepaketten voor mysql waarmee je "one-way" de boel "on demand" kan repliceren. Maar zo'n tool inzetten zal wel net zo veel werk kosten als het zelf bouwen ervan.

Wat wel kan schelen is als je de mysql-server op je webserver zelf kan beheren en dus je lokale server directe toegang tot de mysql-database kan geven.
Dan kan je connecten vanaf je lokale machine en hoef je niks aan scripting op je webserver te doen verder.
Mocht het om veel data over een relatief slome verbinding gaan, kijk dan of je dmv compressie nog ergens komt, mysql ondersteund dat in principe wel in het protocol dat het gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op 16 januari 2003 @ 14:08:
Wat wel kan schelen is als je de mysql-server op je webserver zelf kan beheren en dus je lokale server directe toegang tot de mysql-database kan geven.
Dan kan je connecten vanaf je lokale machine en hoef je niks aan scripting op je webserver te doen verder.
Klein hostingbedrijf dus veel moet mogelijk zijn lijkt me.
Als ik direct met de database op de webserver connect heb ik echter het probleem dat die gegevens daarop blijven staan.

De rede dat ik die gegevens weg wil hebben is voor een eventuele hack.
Pagina: 1