Jawel ik heb een probleem met een systeem wat mij boven de pet gaat. hopenlijk kan iemand me vertellen wat ik moet doen.
specs
MSI K7T pro2a kt133a chipset
512 Sdram 3 repen 2x128 1x256 Dane-elec
AMD TB 1 Ghz
Zelf getweakte cooler coolermaster blok zalman fan temp @ 35 graden stressed
Voeding 300W
64 mb GF4 MX sparcle
diskette drive
toshiba cd-rom 48x
lite on 24x fikker
IBM 60gxp 40 gyg versie
onboard audio used
onboard usb used
PCI : 1x realtech lan kaartje
probleem
Systeem draait dual boot tussen ME en XP prof.
ME start helemaal niet meer ook geen safe mode systeem blijft zwart met blinking cursor na lang ratelen op de hd en niets meer reset knop werkt ook niet alleen power button werkt nog maar.
XP start dan weer wel dan weer niet als ie wel start loopt ie binnen 30 min de soep in met zelfde effect als bij ME start ie niet dan komt er een blauw scherm na de schijfcontrolle met unkonw hardware error of config_list failure HD spint down dan ! en systeem hangt RESET knop werkt dan wel.
poging tot oplossing
Systeem draaide als een zon dus software vermoede ik niet 2 windows installes in 1 keer brak? virus nee hd aan andere pc gehangen en geen virus gevonden.
Geheugen? reepjes zitten wisselen dan iedere keer 1 voor 1 er in hebben dus 1 stuk tegelijk bij alle 3 bleef probleem. memtest 86 vind NIKS aan errors
Lan kaart er uit hielp geen zier
Vga kaart vervangen door een ASUS kaartje en hielp ook niets
cd-rom en writer losgehaald probleem bleef
Andere amd cpu er in een 1400 hielp ook niets
Harddisk bleef over IBM DFT vind in de quikcktest NIETS gewoon 0x000 dus is goed!
Echter in de advanced test vloog ie er uit op dezelfde manier als in windows ME en in XP na 30 min.
huh ??!?
Harddisk dus zou je denken, ook omdat een andere hd in dit systeem met linux er op prima boot en prima blijft draaien.
Ik zou denken de harddisk (deze maakt GEEN rare geluiden en is WEL gekoeld) of het moederbord echter de D-leds geven 4x groen (is ok!) en in linux zijn er geen problemen.
en wat wil je nou weten
Mis ik iets vergeet ik iets wat moet ik doen of meot ik gewoon een nieuwe schijf gaan halen?
specs
MSI K7T pro2a kt133a chipset
512 Sdram 3 repen 2x128 1x256 Dane-elec
AMD TB 1 Ghz
Zelf getweakte cooler coolermaster blok zalman fan temp @ 35 graden stressed
Voeding 300W
64 mb GF4 MX sparcle
diskette drive
toshiba cd-rom 48x
lite on 24x fikker
IBM 60gxp 40 gyg versie
onboard audio used
onboard usb used
PCI : 1x realtech lan kaartje
probleem
Systeem draait dual boot tussen ME en XP prof.
ME start helemaal niet meer ook geen safe mode systeem blijft zwart met blinking cursor na lang ratelen op de hd en niets meer reset knop werkt ook niet alleen power button werkt nog maar.
XP start dan weer wel dan weer niet als ie wel start loopt ie binnen 30 min de soep in met zelfde effect als bij ME start ie niet dan komt er een blauw scherm na de schijfcontrolle met unkonw hardware error of config_list failure HD spint down dan ! en systeem hangt RESET knop werkt dan wel.
poging tot oplossing
Systeem draaide als een zon dus software vermoede ik niet 2 windows installes in 1 keer brak? virus nee hd aan andere pc gehangen en geen virus gevonden.
Geheugen? reepjes zitten wisselen dan iedere keer 1 voor 1 er in hebben dus 1 stuk tegelijk bij alle 3 bleef probleem. memtest 86 vind NIKS aan errors
Lan kaart er uit hielp geen zier
Vga kaart vervangen door een ASUS kaartje en hielp ook niets
cd-rom en writer losgehaald probleem bleef
Andere amd cpu er in een 1400 hielp ook niets
Harddisk bleef over IBM DFT vind in de quikcktest NIETS gewoon 0x000 dus is goed!
Echter in de advanced test vloog ie er uit op dezelfde manier als in windows ME en in XP na 30 min.
huh ??!?
Harddisk dus zou je denken, ook omdat een andere hd in dit systeem met linux er op prima boot en prima blijft draaien.
Ik zou denken de harddisk (deze maakt GEEN rare geluiden en is WEL gekoeld) of het moederbord echter de D-leds geven 4x groen (is ok!) en in linux zijn er geen problemen.
en wat wil je nou weten
Mis ik iets vergeet ik iets wat moet ik doen of meot ik gewoon een nieuwe schijf gaan halen?
Sommige mensen....