Toon posts:

[brander] wel zien in nero niet werken.

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb een probleem met mijn brander(samsung cd-r/rw driver 12-8-32) op het moment dat ik hem in mijn win98 machine stop en
installeer dan zie ik bij apparaatbeheer netjes de naam. Ook als ik in nero cd recorder doe ziet hij hem netjes. Maar het probleem is als ik een cd wil branden zegt hij dat er geen lege cd inzit. Ook als ik bijvoorbeeld een legale cd erin stop ziet hij de cd niet bij deze computer.

verry strange

specs

pentium 2 233
samsung cd-r/rw
windows 98 se

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 19:40

lordsnow

I know nothing

ff testen od de cd-brander werkt (leest), door op te starten met een bootable CD in de brander. (Of anders gewoon met een DOS opstart flop met CD ondersteuning... iig, het is de bedoeling om de CD te benaderen onder DOS en niet in WIndows.)

Als de CD niet werkt onder DOS, dan ligt het aan de brander.

Verwijderd

Topicstarter
hmm kan het aan de drivers liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet waar ik die fucking drivers van samsung kan vinden? Voor windows XP(die staan nie top de cd)

Verwijderd

Ik heb een Samsung CDR onder XP, en dat was plug en play. Heb je de laatste versie van Nero ?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Graag niet dubbelposten in een paar minuten, edit je bericht voortaanff met deze knop
Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif
En let ff op je taalgebruik.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de nieuwste versie van nero maar hij ziet hem in nero wel maar ik kan niet branden hij denkt continu dat er geen cd in zit

Verwijderd

lordsnow schreef op 16 January 2003 @ 11:35:
ff testen od de cd-brander werkt (leest), door op te starten met een bootable CD in de brander. (Of anders gewoon met een DOS opstart flop met CD ondersteuning... iig, het is de bedoeling om de CD te benaderen onder DOS en niet in WIndows.)

Als de CD niet werkt onder DOS, dan ligt het aan de brander.
Dat is niet altijd zo, ik heb hier nog een oude philips liggen, zodra deze is aangesloten in mijn pc dan wil hij niet meer booten van cd. Ook niet van de gewone cd-rom drive. Als ik de burner eraf haal dan boot hij wel van cd-rom. Als dan de pc opnieuw is geinstalleerd en ik sluit de burner weer aan dan doet hij het gewoon goed.

Kun je er wel gewone cd-roms mee afspelen in windows?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 19:40

lordsnow

I know nothing

Je kan proberen ASPI drivers te installeren... staat wel in het WoS FAQ geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Nee kan zelfs geen gewone cd-roms afspelen in windows

Verwijderd

je kan wel nieuwe firmware downloaden misschien helpt dit?

http://www.samsungelectro...wnloads/400054_index.html

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Cryonist

- Something clever -

Dan is je brander waarschijnlijk kapot, terug naar de winkel en laat het door hun testen,

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Nero heeft naast nero zelf toch ook zo'n test progje waarmee je o.a. leessnelheid en zo kan testen, dat werkt ook niet?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
GVD ik wordt helemaal gek hiero. Hij ziet hem wel nero onder XP maar hij zegt dat er continu geen medium inzit???

ik download de firumware update voor windows XP wel ff ik laat het jullie horen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 12:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 12:12:
GVD ik wordt helemaal gek hiero. Hij ziet hem wel nero onder XP maar hij zegt dat er continu geen medium inzit???

ik download de firumware update voor windows XP wel ff ik laat het jullie horen
lens schoonmaken met een beetje alcohol, dus ff openschroeven wattenstaafje met alcohol er overheen

Verwijderd

Topicstarter
De firmware update heeft niks uitgehaald. Iemand nu nog een idee?

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Cryonist

- Something clever -

naar de winkel en nieuwe halen

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ehm ja een idee heb ik wel: Mijn Nero (geleverd bij mn lite-on) werkt alleen op Lite-On branders. Een Nero (geleverd bij een plextor van een oom) werkt alleen op Plextor drives... Verkeerde Nero?!

Verwijderd

ik zou hem om 100% zeker te zijn (voordat je terug gaat naar de winkel) even in een andere pc uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem in 2 systemen gehad windows 98 en windows xp bijde met het zelfde probleem

Verwijderd

Heb je de lens al schoongemaakt?

met een schoonmaak cd of open schroeven en schoonmaken met een wattenstaafje met alcohol

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 14:41:
Heb je de lens al schoongemaakt?

met een schoonmaak cd of open schroeven en schoonmaken met een wattenstaafje met alcohol
Dan is z`n garantie weg slimbo ;) (Als hij die had tenminste)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Pagina: 1