Toon posts:

[VOODOO RUSH] zwart wit op tv-out via composite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie
Heb een voodoo rush :( kaartje in een PII @333 met 32mb ram win '98
De driver is een originele van Voodoofiles.

Deze configuratie wil ik gebruiken om mp3's te spelen op mn stereo en via de tv de nummers te kiezen in winamp o.i.d

Deze sluit ik aan op de tv via de tv-out (composite) op de kaart.
De kaart geeft aan dat het composite (duhhh.) via NSTC is.

Probleem
Het tv beeld geeft alleen zwart wit en heel gestoord. Het beeldscherm geeft wel een goede weergave trouwens!

Ik heb een Sony grootbeeld tv met PAL weergave via NSTC, maar kan dat nergens instellen, dus ga ervan uit dat hij dit zelf ziet aan het signaal....

Kan het zijn dat het signaal niet correct is?? en de tv een PAL signaal denkt te zien??

Kan ik de kaart niet instellen op PAL weergave? er is geen instelling voor, maar ik heb ergens gelezen dat het in de registry kan, maar daar ben ik een beetje huiverig voor :?

Oplossing
Owwwwww jaaaaa wist ik het maar... :)

Ik heb google en de GOT-search al geprobeert, en wel wat gelijke problemen gevonden, maar geen oplossing :(

Al geprobeert:
aansluiten via scart
aansluiten via s-vhs
tv pas aan als pc doorgestart is
beeldscherm erbij

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 08:44

Killer

Hatseflats!

Je TV heeft inderdaad problemen met het NTSC signaal. Ik heb hetzelfde gek....t ook gehad met mijn TV. Standaard dacht ie dat alles PAL was en ergens moest je instellen dat het een NTSC signaal was., maar nergens in de manual stond waar? Heb toen uiteindelijk wel de registry aangepast zodat mijn Voodoo kaartje PAL uithoeste. Weet echter niet meer wat de keys toen waren die ik moest aanpassen (ik wordt oud!!! |:( .

Zoek maar ff op Google, daar staat het vast wel op. Het aanpassen van de registry is verder niet zo spamnnend hoor, gewoon precies doen wat er staat, en voor de zkerheid ff een backup maken van de registry. Kun je em altijd weer terugzetten als het fout gaat.

Ik zal zelf ook nog wel ff zoeken, als ik wat vindt post ik het hier nog wel

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
ummm, bij mij G-force staat het wel ergens in beeldscherm eigenschappen,
is bij voodoo denk ik ook wel het geval,
anyway ik heb thuis ook een voodoo rush dus als je het andwoord nog niet hebt zal ik het vanavond wel ff posten

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Zwartwit geeft meestal aan dat je mat NTSC op PAL of andersom zit te werken.
Kan je de TV niet geforceerd NTSC laten accepteren want het lijkt erop dat ie toch niet ziet dat het NTSC is. Ik zou ook niet weten hoe hij dat moest zien aan het signaal?

Senile! Senile Oekaki

• Da Union
_bas_ schreef op 16 January 2003 @ 13:32:
Kan je de TV niet geforceerd NTSC laten accepteren want het lijkt erop dat ie toch niet ziet dat het NTSC is. Ik zou ook niet weten hoe hij dat moest zien aan het signaal?
Vaak hebben de teevees hier alleen pal, dus dan moet je softwarematig omzetten denk ik.

als je hem op NTSC heb staan is ie inderdaad zwart-wit.
heb je ook met consoles en ge-inporteerde spellen

Verwijderd

Topicstarter
Killer schreef op 16 januari 2003 @ 12:38:
Zoek maar ff op Google, daar staat het vast wel op. Het aanpassen van de registry is verder niet zo spamnnend hoor, gewoon precies doen wat er staat, en voor de zkerheid ff een backup maken van de registry. Kun je em altijd weer terugzetten als het fout gaat.

Ik zal zelf ook nog wel ff zoeken, als ik wat vindt post ik het hier nog wel
Op google staat niet wat te doen, heb echt alle sleutelwoorden al geprobeerd....

Maar als je me kan vertellen welke registry keys je verandert hebt graag!!

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 16 January 2003 @ 13:32:
ik kan dus twee dingen doen:

* mn rush kaartje PAL uit laten sturen, en dat lukt nu niet echt :(

* de TV forceren om NSTC te accepteren. Ben de gehele gebruiksaanwijzing al door aan het spitten geweest, maar niks gevonden.

Kan geloof ik wel forceren door via scart en dan pinnetjes doorverbinden of zo, maar daar heb ik geen verstand van :?

Hoe de tv kan zien wat voor signaal het is weet ik niet, maar het kan geloof ik wel ??

een derde oplossing is om mijn digitale fototoestel voor een beeldscherm te zetten (in de meterkast oid) en dan dat kabeltje in de tv te stoppen, maar dat komt zo lomp over bij de meteropnemer hé.... :+

Verwijderd

Ik heb ook bij zo'n rushkaart geprobeert om de (compsiet) tv-out aan de gang te krijgen. Dat ding blijft echter NSTC uitsturen. 1 keer in een forum een vaag bericht gelezen over een bios-update van die kaart maar bios en download tool nooit kunnen vinden. Rushkaarten blijven zowiezo ruk met een rietje. Je kan beter een G400 of G200 van matrox met TV-out op de kop zien te tikken. Dat werkt tenminste

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 14:59:
Ik heb ook bij zo'n rushkaart geprobeert om de (compsiet) tv-out aan de gang te krijgen. Dat ding blijft echter NSTC uitsturen. 1 keer in een forum een vaag bericht gelezen over een bios-update van die kaart maar bios en download tool nooit kunnen vinden. Rushkaarten blijven zowiezo ruk met een rietje. Je kan beter een G400 of G200 van matrox met TV-out op de kop zien te tikken. Dat werkt tenminste
Weet het :(

Maar deze kon ik voor 35 Pleuro kopen, en die pc voor 100.

Zo dacht ik goedkoop een mp3 bakje te kunnen bouwen, maar goedkoop is duurkoop....... :/ :/ :/

• Da Union
Die tv kan denk ik geen NSTC aan,
dus moet je mischien opzoek gaan naar een of ander programma of plugin die PAL forceert.
of een converter, maar dan moet je toch diep in de buidel tasten...

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik nu gedaan om de registry aan te passen om pal te forceren:

(bron: ergens op internet in het duits)

Open de registry met Start – Uitvoeren – Regedit
Back-up de registry!!
Zoek de volgende sleutel:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0000\DEFAULT]

En / of

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\3dfxvs\Device0]

LET OP: Device0 kan ook device 1 of hoger zijn!!!

In deze sleutel (“directory”) een nieuw item toevoegen met de naam allowPALCRT
Deze instellen op 1
Computer opnieuw opstarten

Het werkt alleen niet, iemand een idee welke registry verandering wel werkt??

Verwijderd

Heb dit net gisteravond gehad en opgelost.

Via Google heb ik een bios vooor mijn hercules Stingray voodooo rush kaartje gevonden wat hem op PAL zet.
Kan alleen niet garanderen of het met jou kaartje werkt.

linkje
Pagina: 1