Toon posts:

[router dc202] online firmware upgragde?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sitecom router dc202 4 poorts en gebruik de online remote manegement functie hierbij om af en toe dingen in te stellen.

Nu wil ik echter de firmware online upgraden. Die optie zit er in. In de helpfile van deze functie staat het volgende vermeld:

Click this button to start the Firmware upgrade. Note than any users accessing the Internet via the SpeedSteam DSL/Cable Router will lose their connection. When the upgrade is finished, the SpeedStream DSL/Cable Router will restart, and this management connection will be unavailable during the restart.

Nu wil ik echter weten of na deze restart alle gegevens (inlog/pasword/poorten) nog steeds intact zijn. Of dat deze op zijn minst nog online benaderbaar is. Iemand die dit heeft geprobeerd en mij hier andwoord op kan geven?

• Orfuis
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-01-2025
Bij alle routers die ik ooit heb geupgrade zijn de instellingen gewoon blijven staan.
Zal bij de sitecom router ook wel zo zijn. Maar helemaal zeker weet ik het niet.

"I don't have a computer at home. Is the Internet available in book form?"

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 11:24:
Ik heb een sitecom router dc202 4 poorts en gebruik de online remote manegement functie hierbij om af en toe dingen in te stellen.

Nu wil ik echter de firmware online upgraden. Die optie zit er in. In de helpfile van deze functie staat het volgende vermeld:

Click this button to start the Firmware upgrade. Note than any users accessing the Internet via the SpeedSteam DSL/Cable Router will lose their connection. When the upgrade is finished, the SpeedStream DSL/Cable Router will restart, and this management connection will be unavailable during the restart.

Nu wil ik echter weten of na deze restart alle gegevens (inlog/pasword/poorten) nog steeds intact zijn. Of dat deze op zijn minst nog online benaderbaar is. Iemand die dit heeft geprobeerd en mij hier andwoord op kan geven?
Heb precies zo'n zelfde als jou. De instellingen blijven gewoon bewaard ;) Het is echter niet aan te raden om via webinterface de firmware te upgraden! Gebruik gewoon via je netwerk de upgrade utility. Werkt veel veiliger. Hieronder een linkje waar je die utility en de firmware voor de router kunt downloaden.

http://www.sitecom.com/dr...id=7&prod_id=152&search=1

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
of wat ik laatst deed.mn draytek vigor upgrade vanaf mn vpn verbinding op de draytek zelf vanaf thuis.

hmm toen was de connection lost en moest ik naar het werk toe en was gelukkig na een reboot dfe draytek weer levend :D

antwoord: doe et maar niet via vpn, en owja isntellingen blijven bewaard

CISSP! Drop your encryption keys!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13

chromeeh

the Gnome

Jup, geen enkel punt....
Ook al trek je de stekker er 2 weken uit, alles blijft netjes bewaard :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."