Toon posts:

[zonnet adsl family abbo] Dhcp lease 1 minuut

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een kennis en die heeft op zijn beurt weer een ADSL family abbo.
Het blijkt dat hij een DHCP-lease van een minuut heeft. Hoe o hoe krijg ik dat eruit???

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

je bedoelt hij kan geen verbinding maken die langer blijft dan een minuut?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Na een minuut is hij inderdaad de verbinding kwijt!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 17:39
Misschien handig om even te vermelden wat voor een modem en/of router dat 'ie heeft... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Excuse me, de verbinding is niet weg, de DHCP lease duurt maar 1 min. Dat is op zich geen probleem, maar wel als je een VPN verbinding over het Internet opzet. Dan moet je namelijk elke minuut weer opnieuw gaan inloggen op je VPN gebeuren. Het is een Etech usb ADSL v2 modem van ZON.

Verwijderd

Zo'n probleem heb ik ook gehad. FF gebeld met de ZON helpdesk. Misschien heb je er wat aan???

Verwijderd

jups, gewoon de lease fout ingesteld. Een belletje is genoeg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 12:06:
Excuse me, de verbinding is niet weg, de DHCP lease duurt maar 1 min. Dat is op zich geen probleem, maar wel als je een VPN verbinding over het Internet opzet. Dan moet je namelijk elke minuut weer opnieuw gaan inloggen op je VPN gebeuren. Het is een Etech usb ADSL v2 modem van ZON.
In de VPN opties van Windows zit onder Advanced een optie "use remote gateway" of iets dergelijks (weet t niet uit m'n hoofd). Als je dat uitvinkt zou je geen last meer moeten hebben van je probleem.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 15:08:
[...]
In de VPN opties van Windows zit onder Advanced een optie "use remote gateway" of iets dergelijks (weet t niet uit m'n hoofd). Als je dat uitvinkt zou je geen last meer moeten hebben van je probleem.
:? :? :? heb jij wel gelezen??? dit heb er niets mee te maken. |:(

hij krijgt gewoon dus zoals ik het lees elke minuut een niew ip adres. foute lease tijd, dus BELLLEEE want daar kunnen wij verder ook niets aan doen :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als het probleem echt in de lease zit dan kun je er niets aan doen aangezien die door de DHCP server meegestuurd wordt. Ik neem aan dat jij daar weinig aan kan veranderen. :P
Edit: het lijkt me echter sterk dat dit het geval is aangezien ik het nut voor een provider niet in kan zien voor lease tijden van 1 minuut. Lijkt me heel sterk dat dit ook echt het geval is / moet zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door GA!S op 16-01-2003 23:22 ]

de betaler vervuilt

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Neem eens contact op met zonnet. Jij kunt hier niets aan doen, aangezien jij niet de DHCP server kunt regelen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.