Toon posts:

internet deling met wanadoo cable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede pc-gebruikers,

Ik heb een zeer raar probleem met het delen van wanadoo cale premium internet.

even een korte uitleg:
Op myn server draai ik windows 98. gisteren heb ik de premium aansluiting van wanadoo gekregen, hiervoor had ik een demos modem(dikke ellende). Met de oude verbinding kon ik heel goed door middel van winproxy alles over het netwerk delen.

Ik heb nu alleen het volgende probleem met de nieuwe verbinding.
Ik heb namelijk 2 netwerk kaarten.
1 voor de modem (geen ip)
1 voor het netwerk ( met vast ip)

Op deze manier kan ik wel verbinding make met wanadoo maar kan niet pingen en ook geen pagina bezoeken. Dus niks doen met de verbinding die er is.
Ik heb het eens geprobeerd om beide kaarten geen ip te geven, dan doet die het wel.
Ik weet ook 100% zeker dat ik niet kabels in verkeerde kaarten heb gestopt of iets dergelijks.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplosse?

Moet ik me netwerk kaart voor modem ook een ip geven?
Kan het aan een irq conflict liggen? Maar waarom kan ik dan wel verbinding maken als de beide ip's automatische gegeven worden?

Erg raar en wazig.
Hoe krijg ik in godsnaam voor elkaar om het internet werkende te krijgen met twe netwerkkarte waarvan 1 met ip en andere niet of als er een andere oplossing is hoor ik het graag.

groet
Mcmally

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Maak je wel een verbinding met Wanadoo? En dan bedoel ik niet alleen dat je pc op het kabelmodem is aangesloten, maar dat er ook een actieve PPP-over-Ethernet (PPPoE) verbinding gemaakt is.

Heb je die verbinding niet: installeer dan de Wanadoo-software, maar dat raad ik je zeer af! Download liever Raspppoe en installeer dat. (Wel even goed de instructies lezen!)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-08 12:14
Je zult de nic met het modem inderdaad óók een ip moeten geven, anders kunnen de 2 kaarten nooit met elkaar comuniceren.
Maar krijgt die kaart géén ip van het modem o.i.d.?

Suc6

• MrTinux

MrTinux

Piebas schreef op 16 januari 2003 @ 11:18:
Je zult de nic met het modem inderdaad óók een ip moeten geven, anders kunnen de 2 kaarten nooit met elkaar comuniceren.
:?
Die twee kaarten zitten neem ik aan in dezelfde pc: 1 voor het Internet en 1 voor het lokale netwerk. de LAN-kaart heeft een IP nodig in dezelfde range als de rest van je pc's maar dat lijkt me duidelijk. De Internet-kaart heeft geen IP nodig omdat je gebruik maakt van een PPPoE-verbinding. Die PPPoE-verbinding zorgt er als het ware voor dat je netwerkkaart als een soort modem werkt: als je dat raspppoe gebruikt krijg je dus ook een inbelverbinding, die je gebruikt om verbinding te maken met Wanadoo. Je moet je internetdeler (WinProxy) dus instellen dat de internetverbinding gebaseerd is op de aangemaakte inbelverbinding)

[ Voor 24% gewijzigd door MrTinux op 16-01-2003 11:25 ]

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 20:38

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

De netwerk kaart die op het modem zit kan je zelfs TCP ip helemaal uitschakelen, deze heeft helemaal geen ip nodig.
Als je dan de connectie met casema/wanadoo maakt, krijgt deze via de PPPOE conectie een ip. PPPOE wordt gezien als een virtuele ISDN adapter, dus je ip komt over de inbel verbinfing binnen en niet over de NIC.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt inderdaad gebruik gemaakt van een PPP verbinding.
MrTinux: wat is het verschil tussen de standaar wanadoosoftware en rasppoe?

Piabas: Er wordt inderdaad door middel van dhcp een ip gegeven. Zodra ik het netwerkkaartje een vast ip geef voor het netwerk en na herstart dan weer met wanadoo verbinding probeer te maken dan wordt er gezegd dat hij de netwerk kaart voor me internet verbinding niet meer kan vinden. (vandaar dat ik dacht aan IRQ probleem)

Het klopt ook dat er gebruik gemaakt wordt van ppp, maar zodra dus het Netwerkkaartje voor netwerk ip krijgt dan gaat hij wel verbinding make via die ppp maar internetbroweser kan niets en kan ook niet pingen.
Hoe kan dit??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 11:28 ]

• MrTinux

MrTinux

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 11:25:
Er wordt inderdaad gebruik gemaakt van een PPP verbinding.
MrTinux: wat is het verschil tussen de standaar wanadoosoftware en rasppoe?
De Wanadoosoftware zuigt en is brak.
De Rasppoe-software voeg je gewoon toe aan je netwerk-protocollen en zorgt ervoor dat er in de Externe Toegang een inbelverbinding bijkomt. Deze verbinding kan je vervolgens weer veel makkelijker gebruiken in andere software.

Trouwens: als je overstapt op WinXP heb je geen extra software nodig, WinXP heeft PPPoE-ondersteuning ingebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
hihihi het is trage 166 Mhz servertje. genoeg voor internet doorsluizen.

thanks voor de info over die rasppoe. daar ga ik zekers naar kijken.

maar toch vreemd he dat als ik alles heb ingesteld (beide tcp/ip uit) dan wel verbinding krijg
en als ik dan de gene van het netwerk een vast ip geef en dan op eens myn andere netwerk kaart niet gevonden wordt door wanadoo verbindings software en dan een vage determic..(nogwat) neerzet. de verbinding komt wel tot stand maar kan verder daar dus niets mee

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Piebas schreef op 16 January 2003 @ 11:18:

Suc6
dus ik dus grote bullshit want je kan je kaart geen ip geven omdat wanadoo met een dynamisch ip werkt :+

Computer A
nic1 internet: dynamisch ip
nic2 lan: 192.168.1.2

Computer B
nic 3 192.168.1.3
gateway: 192.168.1.2
dns: 192.168.1.2

installer gewoon raspppoe. dat doet het goed en handleiding is duidelijk om het te doen. Install sygate home network. paar dingetjes aanvinken.en klaar
Pagina: 1