ADSL Router MTU size.

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik ben bezig om een Netgear FVS318 VPN/NAT router te installeren op een Planet ADSL Alcatel speed touch.

Ik kan een internet verbinding opzetten d.m.v. pptp auth. naar de alcatel router.

Ik heb echter 1 probleem, dat ik socket fouten krijg op zowel een windows 2000 als windows 98 PC met het versturen van Mail achter de Netgear NAT router. Ik heb het vermoeden dat het aan de MTU size ligt. Weet iemand deze waarden, of is er misschien iets anders wat er mis zou kunnen zijn.

Socket fouten : peer reset connection, en time-outs.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

www.dslreport.com
1500 is default en moet goed zijn

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• BasXcore
Precies, dat dacht ik dus ook. Ik heb net even KPN gebeld, zei ook dat het standaard 1500 moet zijn. En dat staat geconfigureerd.

Zou het dan ergens anders aan kunnen liggen. We hebben getest met outlook express en een mail pakket. Allebij melden ze socket errors :

10054
10053

Testen gebeurt vanaf een windows 2000 prof. Via telnet gaat het wel goed met versturen!

• BasXcore
Even nog een aanvulling, op win9x gaat het WEL goed. Dus alleen opw2k niet. (meerdere pc's getest.)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Error 10054 is: WSAECONNRESET An existing connection was forcibly closed by the remote host.
Error 10053 is: WSAECONNABORTED An established connection was aborted by the software in your host machine.
Geen van beide zou ik ze met de MTU size in verband brengen maar eerder met security (probeer je misschien een SSL connectie op te zetten?).
Als je persé het pad van de MTU wilt aflopen, dan kun je met
code:
1
PING -l 1500 -f <ip van je target server>
testen of je MTU goed is. Als je als antwoord "Packet needs to be fragmented but DF set." krijgt, is je MTU te groot. Dan kun je in stapjes van 20 naar beneden (dus 1480, 1460, etc) totdat je een reply krijgt. De waarde die je daarbij vindt kun je 28 bij optellen en da's je MTU.

[ Voor 3% gewijzigd door Brahiewahiewa op 16-01-2003 11:44 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• BasXcore
Bedankt voor dat MTU uitlegje, ik kom uit op een MTU van 1460, en dan + 28. Maar zoals je al verwachte inderdaad geen verschil. Nogsteeds de socket fouten.

Eerst was overigens de MXstream router getweaked, nu heb ik hem weer terug getzet naar PPTP, en sindsdien heb ik dus het email probleem. Ik heb inmiddels SP3 geinstalleerd op w2k, maar ook zonder succes.

Ik heb diverse tips al uitgevoerd, maar geen oplossing. Timout verhogen enzz.

Nogmaals, met w9x lukt het wel, en tlenet vanaf w2k lukt het ook. Niet met outlook express en niet met Internet Anywere mail server.

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 20:52
BasXCore
ben jij er toevallig al uitgekomen waar het probleem zat?

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 13:39
ik denk dat ie nog steeds vol spanning op antwoord zit te wachten.

Verwijderd

Denk ik ook 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.