Toon posts:

Wat is er aan de hand met mijn computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

Als ik mijn computer opstart en vervolgens bijv. aan het internetten ben. Dan krijg ik soms in 1 keer een zwart scherm en kan vervolgens helemaal niks meer. Dan zet ik de computer uit en probeer opnieuw op te starten. De ene keer niks aan de hand, de andere keer blijf ik een zwart scherm houden. Dit terwijl alle componenten blijkbaar werken, tenminste alles heeft stroom.
Het probleem leek zich op te lossen door even met de compu te schudden. Dus ik denk er zit wat los. Dus alles eruit gehaald en er weer ingezet en nog steeds hetzelfde probleem.

Het rare is dat het op variabele momenten gebeurd. Dus een situatie is niet na te spelen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Want ik wordt er helemaal krankjorum van
;(

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Lol @ '....door even met de compu te schudden.' ;)

Misschien een domme vraag:
Zitten de schroefjes van je monitor wel goed aangedraaid? Kortom, blijft die echt wel stroom houden of gaat ie in een halve stand-by? :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
je topictitel is vrij fout, die had best wat orgineler mogen zijn zeg maar, en vooral wat duidelijker, verder zou het leuk zijn als je post wat voor computer je hebt, en welk OS erop staat. kan namelijk ook aan het OS liggen....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trekt je voeding het nog wel?

[ot]
veldmuis, kerst is allang voorbij, haal die nerd eens uit je icon

• insanity-
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

veldmuis schreef op 16 januari 2003 @ 10:44:
je topictitel is vrij fout, die had best wat orgineler mogen zijn zeg maar, en vooral wat duidelijker, verder zou het leuk zijn als je post wat voor computer je hebt, en welk OS erop staat. kan namelijk ook aan het OS liggen....
Hij zou de eerste zijn die een gecrasht OS weer tot leven roept door met zijn PC te schudden/rammelen ;)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:55

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Te zwakke voeding misschien? Of systeem wat te warm wordt..

Wat zijn de specificaties van je computer?

[ Voor 29% gewijzigd door HaaZ op 16-01-2003 10:48 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal gechecked. Alles heeft en behoudt stroom. De temperatuur loopt niet naar absurde hoogtes.
Zou het een virus in de BIOS kunnen zijn????

Verwijderd

Heb je de goede drivers van je videokaart? Wordt die kaart niet te warm? Heb je überhaupt wel genoeg koeling?

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
test eens met een andere videokaart.

Over een maand of 4-5 kreeg ik opeens regelmatig paarse schermen, soms ook al bij het opstarten, toen ben ik mijn kaartje gaan inruilen en sindsdien nooit meer meegemaakt :)

Verwijderd

Vervang je BIOS batterij en boot nog maar eens...dat paarse scherm ken ik ;)

Verwijderd

Kan het zijn dat je MOBO sluiting maakt met de kast?

Verwijderd

Topicstarter
Paars scherm heb ik niet. Andere videokaart heb ik hetzelfde probleem.

Hoe kan ik checken of mijn MOBO sluiting maakt?

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Los contactje of kabelbreuk denk ik aan.

Gaat je computer uit of krijgt alleen je scherm geen signaal. FF testen door op CTRL+ALT+ Delete of de Startknop op je toetsenbord te drukken: gaat je HDD dan werken? Kan je je CD-rom drive openen, sluiten en spint die dan op?

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Kan van alles zijn... Post nou eens eerst wat voor hardware je hebt, is wel zo hendig :)

Misschien is gewoon je monitor brak.

[ Voor 19% gewijzigd door Go0s op 16-01-2003 11:12 ]

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:55

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

wokkie15620 schreef op 16 January 2003 @ 11:09:
Los contactje of kabelbreuk denk ik aan.

Gaat je computer uit of krijgt alleen je scherm geen signaal. FF testen door op CTRL+ALT+ Delete of de Startknop op je toetsenbord te drukken: gaat je HDD dan werken? Kan je je CD-rom drive openen, sluiten en spint die dan op?
Je kunt duidelijker testen door op numlock te drukken en vervolgens te kijken of je numlock daadwerkelijk aan/uit gaat. Zo ja, dan is er gewoon iets met het beeld. Zo niet, dan heb je ergens anders een probleem (lijkt me hardware, maar het kan van alles zijn, al denk ik toch gauw aan de voeding hierbij..)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• jAnO!
  • Laatst online: 14-12-2025

jAnO!

lalalavanillevla

HARDWARE=
celeron
256mb
tnt2 m64 fanta ;-)
13 gig 5400
epox mobotje..

SOFTWARE=
win98 se

PROBLEEM=
Tijdens werken wordt ineens beeld zwart, meerdere keren voorgekomen.
Gebeurt nogal random.
Heeft niet te maken met load oid. want gebeurt soms tijdens opstarten soms tijdens idle soms tijdens stress

maw ik heb geen idee..
vandaar hier de vraag..

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Verwijderd

Voel eens aan de videokaart. Ik verwacht dat ie heel warm is...

Verwijderd

Topicstarter
Ook dit is niet het geval, de videokaart wordt niet warm. Als het scherm eenmaal zwart is, kan ik geen ctrl alt delete gebruiken. Hij doet in dat geval niks meer.

Verwijderd

Heb je misschien wat specs van je PC? Ik denk dat het in het geheugen of in de PSU zit, dus geef ook ff je bios instellingen van je geheugen en ff merk en vermogen van je PSU. Daarnaast uiteraard de standaard shit met mobo+proc+etc.

• wokkie15620
HaaZ schreef op 16 January 2003 @ 12:07:
[...]

Je kunt duidelijker testen door op numlock te drukken en vervolgens te kijken of je numlock daadwerkelijk aan/uit gaat. Zo ja, dan is er gewoon iets met het beeld. Zo niet, dan heb je ergens anders een probleem (lijkt me hardware, maar het kan van alles zijn, al denk ik toch gauw aan de voeding hierbij..)
Hmm jij bent slimmer dan ik. ;)

Powersaving opties aanstaan in bios of windows? Die veroorzaakten bij mij wel eens vreemd gedrag.

Zo ja uitzetten die hap!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon niet bij de bios instellingen komen, gezien het volgende:
Ik zet de computer aan en hij begint gelijk met beep beep beep (lange beeps). Dus ik denk yes er is wat kapot en dat schept duidelijkheid.
Vervolgens zet ik de computer de volgende dag weer aan en hij loopt netjes door totdat windows is opgestart. Dus ik wil het meest linkse pictogram aanklikken, in plaats daarvan wordt het meest rechtse programma geopend.
Daarna open ik outlook en selecteert ie netjes 1 voor 1 alle mailtjes (loopt dus alle mailtjes af van boven naar beneden).
Daarna klapt ie weer uit en komt ie met de scandisk. Op een gegeven moment vindt ie een beschadigd filetje en dan krijg je een melding wat je wilt doen (overslaan, repareren, etc.)
Deze keuzes selecteert ie dan van links naar rechts, terwijl ik niks doe.
Hierna deed ie het weer niet, tenminste start niet op.

Moederbord is een Epox EP-BX3.
Iemand nog ideeen, wat er aan de hand kan zijn?

• wokkie15620
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 12:24:
KNIP
Vervolgens zet ik de computer de volgende dag weer aan en hij loopt netjes door totdat windows is opgestart. Dus ik wil het meest linkse pictogram aanklikken, in plaats daarvan wordt het meest rechtse programma geopend.
Daarna open ik outlook en selecteert ie netjes 1 voor 1 alle mailtjes (loopt dus alle mailtjes af van boven naar beneden).
Daarna klapt ie weer uit en komt ie met de scandisk. Op een gegeven moment vindt ie een beschadigd filetje en dan krijg je een melding wat je wilt doen (overslaan, repareren, etc.)
Deze keuzes selecteert ie dan van links naar rechts, terwijl ik niks doe.
Hierna deed ie het weer niet, tenminste start niet op.

Moederbord is een Epox EP-BX3.
Iemand nog ideeen, wat er aan de hand kan zijn?
Dit soort problemen heb ik alleen als er een kat op mijn toetsenbord ligt.

Draadloos spul wil ook nog weleens dit soort vreemd gedrag vertonen. Probeer eens een ander muis en toetsenbord...maar gezien het hele verhaal begin ik toch je mobo te verdenken. Wellicht is o.a. je aansluiting van je tobo en muis niet meer goed.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Misschien tijd om eens te checken met een up to date virusscanner ?
Koffie over toetsenbord gegooid?

[ Voor 21% gewijzigd door keur0000 op 20-01-2003 12:39 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• marquis
  • Laatst online: 20-12-2025
MMmmmmmm, doet me denken aan brakke geheugen met dat gepiep.
Om zeker te weten dat er niets brak is aan kabels zou ik het bord gewoon ff kaal draaien (op een plankie met losse voeding en videokaart) en dan kijken door te bewegen met kabel of `ie spontaan vastloopt.
Zo maar een idee.

Erug goed met die numlock, was ikke nie opgekomen _/-\o_

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

misschien ff kijken in mobo boekje wat die 3 lange beeeeeps betekenen.....

Verwijderd

Met dat gepiep gok ik op geheugen of videokaart.
Kast open maken, videokaart eruit halen. Slot schoon blazen (niet onder spugen ! misschien is de kruimeldief of de stofzuiger erop een beter plan), videokaart er weer in doen.
Geheugenmodules eruit halen, slots schoon blazen, geheugen modules er weer in doen.

Zorg dat je zelf niet statis geladen bent (kraan aanraken) wanneer je begint. Kras geen printplaten. Laat het bij voorkeur doen door iemand die vaker een computer van binnen heeft gezien en er ervaring mee heeft.

Als dat niet werkt, idd al het overbodige uit je computer halen zoals Marquis al aangeeft. Kijken of hij opstart met alleen het moederbord, processor, geheugen, videokaart aangesloten. Als dat werkt, één voor één alles er weer bij plaatsen.

Numlock is inderdaad een geweldig idee, die ga ik onthouden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 12:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen mobo boekje, misschien ergens online?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 12:54:
Ik heb geen mobo boekje, misschien ergens online?
Ach, met piepjes vind ie meestal iets cruciaals niet. Lang piepen duiden meestal op geheugen of videokaart. Wat is verder nog cruciaal, een processor.
Wellicht zit er vuil in de contacten, maar het kan ook dat er iets defect is.

Je kan eventueel kijken of er een merknaam staat op je moederbord, of een code. Deze naam of code voer je dan in op google en meestal vind je dan wel iets.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 09:17
Zelf ook ooit zoiets gehad, bleek de slot1<->socket370 convertor los te trillen, ookal was dit niet zichtbaar of voelbaar als je hem weer aandrukte, dit was echt het probleem, ook na schoonblazen e.d. hielp niks. Toen vervangen door een exact-zelfde model, nooit meer iets van gemerkt...

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 23:52

Elboo

Ja klopt wel ja...

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2003 @ 10:42:
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

Als ik mijn computer opstart en vervolgens bijv. aan het internetten ben. Dan krijg ik soms in 1 keer een zwart scherm en kan vervolgens helemaal niks meer. Dan zet ik de computer uit en probeer opnieuw op te starten. De ene keer niks aan de hand, de andere keer blijf ik een zwart scherm houden. Dit terwijl alle componenten blijkbaar werken, tenminste alles heeft stroom.
Het probleem leek zich op te lossen door even met de compu te schudden. Dus ik denk er zit wat los. Dus alles eruit gehaald en er weer ingezet en nog steeds hetzelfde probleem.

Het rare is dat het op variabele momenten gebeurd. Dus een situatie is niet na te spelen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Want ik wordt er helemaal krankjorum van
;(
Aardig mooi omschreven, ik heb hetzelfde probleem en zocht ff op GOT. Kwam natuurlijk bij dit bericht uit, alles wat je zegt heb ik ook, behalve dat schudden :D Het is idd heeeeel irritant, ben je gewoon net lekker bezig en dan gaat hij zonder waarschuwing uit, beeldscherm wordt zwart en je kan niks meer doen, zelfs geen numlock meer!

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/8756/fuck7fe.jpg

Mn hdjes zijn wel een btje te heet maar dat had ik een half jaar geleden ook al en dan waren ze soms wel rond de 55 graden.. Misschien moet ik er toch maar is een extra koeler inzetten.

Iemand vernieuwende ideeën?

XP pro sp2
CPU Name: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
BIOS Version: IntelR - 42302e31
Video: RADEON 9800 PRO
512mb geheugen

[ Voor 5% gewijzigd door Elboo op 10-01-2006 12:56 . Reden: specs ]

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Verwijderd

check of je geen condensatoren heb die bol staan of lekker.. epox had een aantal batches met fuxed elco's. denk aleen niet dat het geld voor nu maar zou kunnen. :*)

Verwijderd

Rond de 55 graden is niet te heet voor een hd.

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 23:52

Elboo

Ja klopt wel ja...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:40:
check of je geen condensatoren heb die bol staan of lekker.. epox had een aantal batches met fuxed elco's. denk aleen niet dat het geld voor nu maar zou kunnen. :*)
Wtf :? daar begrijp ik ff niks van.. ff wat opgezocht maar kan er niet veel mee :+
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:55:
Rond de 55 graden is niet te heet voor een hd.
Ok mooi prima!

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Graag 3-jaar oude topics met rust laten tenzij je iets toe te voegen hebt aan de oorspronkelijke discussie.

"Ik heb ook zo'n probleem" voegt niets toe...

Verder is een beetje zelf op zoek gaan een goed idee - en gelieve voortaan geen vage pics te posten, maar gewoon text. Qualix geeft een goede tip, als je het niet begrijpt, gewoon wat verder zoeken, op GoT zijn er topics zat over geweest.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.