[JAVA] Kleuren uit plaatje

Pagina: 1
Acties:

• N3vS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-08 08:12
hi all,

Voor een school project moet ik een java applicatie bouwen om RGB kleuren om te zetten naar 5 kleuren verf. Dit heb ik al redelijk aan de praat, alleen als neusje van de zalm zou ik graag het volgende willen:
Ik wil dat ik met zo'n 'pipetje' de kleur kan kiezen van een ingelezen plaatje en dat ik dan de RGB waardes krijg terug krijg.

Dus is het mogelijk van een willekeurige coordinaat van een plaatje de RGB kleur waarde op te vragen? Zo ja, welke classes moet ik daarvoor gebruiken?

Greetz,
Sven
:+

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is idd mogenlijk, maar waar gaat het precies mis?
- Plaatje neerzetten?
- coordinaat opvragen?
- rgb waarde van plaatje opvragen?
- muiscursor veranderen?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Zo ja, welke classes moet ik daarvoor gebruiken?
PixelGrabber?

• N3vS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-08 08:12
Ik weet niet hoe ik dus die RGB waarde kan opvragen. De rest kom ik na wat knutselen ook wel uit. :9

Pixelgrabber werkt niet helemaal zoals ik wil want die pakt alleen een stukje van een image en dat blijft verder ook een image. Ik wil graag weten welke RGB kleur een pixel heeft waar ik met de muis op klik of overheen kom. Met de muis en coordinaten dat kan ik zelf allemaal nog wel. Weet alleen absoluut niet waar ik moet zoeken om die RGB waardes op te vragen.

[ Voor 65% gewijzigd door N3vS op 16-01-2003 11:41 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

(edit: makkelijker zo)
Vraag van het BufferedImage met behulp van de methode getRGB(x, y) de kleurwaarde op. Dit is een int waar je op de volgende manier de kleuren uit kan filteren:
code:
1
2
3
R = (pixel >> 16) & 0xFF;
G = (pixel >> 8) & 0xFF;
B = pixel & 0xFF;

de positie (x,y) bereken je door de coordinaten van de muisklik op te vragen en hiermee de positie binnen het plaatje te bepalen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 12:36 ]

Pagina: 1