Toon posts:

[Win2000] - automatisch batchfile laten starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag maar hoe zorg ik ervoor dat er automatisch een .bat file wordt gestart bij het starten van Windows. Dit moet gebeuren zonder dat er iemand hoeft te zijn ingelogd, dus volautomatisch bij het booten van Windows.

Het in de Opstarten map zetten van het startmenu of in de Run map in het register (Local Machine > Software > Microsoft > Windows > Current Version) werkt dus niet, want hiervoor moet je inloggen voordat de dingen hierin worden gestart.

Het gaat om een batchfile die (via het progje ddial.exe) een inbelverbinding opent. Ik wil dus dat gelijk bij het starten van Windows deze inbelverbinding wordt geopend. Ik wil dus dat die batchfile wordt gestart, net zoals een service wordt gestart van Windows.

Hoe regel ik dit het beste?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 10:14 ]

Verwijderd

Kan je hem misschien als service laten starten...?

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

Je kan er inderdaad een service van maken, je kan hier bijvoorbeeld 'firedaemon' voor gebruiken (http://www.firedaemon.com/).

Succes ermee.

Verwijderd

Als het om een inbelprogsel gaat overweeg dan Winroute. Deze kan ook inbelsessies starten voor het inloggen.

Ik maak gebruik van Winroute om op 4 PC's apart MxStream te inbellen al voordat je inlogt. Van de internetshare functies maak ik alleen op PC1 gebruik om de NIC te delen waar het modem aan hangt.

Verwijderd

Topicstarter
Dank. Als service lijkt me idd het beste maar ik wist niet hoe ik zelf zo'n service maak van een batchfile, zal die tool hierboven eens proberen.

Maar nu nog iets...hoe wordt de opstartvolgorde van services bepaald? Als het even kan wil ik graag dat deze service/batchfile als laatst wordt gestart. Is zoiets aan te sturen?

Verwijderd

Volgens mij kunnen alleen afhankelijkheden aangegeven worden... (uit mijn hoofd !)
Pagina: 1