Registry uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
Hoi tweakertz,

ik heb een probleem:

- ik moet de windows registry uitlezen via een php/java/vbscript om een path op te zoeken van een geinstalleerd programma (voor mijn stagebedrijf). Weten jullie een methode om dit te doen? Ik heb al wat geprobeert, maar helaas werkt het niet.
Dit freet ie iig niet. BTW het moet niet zo zijn dat de gebruiker nog moet klikken dat het mag ofzo, als dit wel zo is dan post het toch maar. THNX!

(dit moet ik doen omdat sommige mensen zo dom zijn dat ze niet weten waar ze het software pakket hebben geinstalleerd. Zo kan ik automatisch updaten).

Oh btw, geen ASP! (webserver ondersteund dit niet, anti MS)

Set Sh = CreateObject("WScript.Shell")
key = "HKEY_CURRENT_USER\"
Sh.RegWrite key & "WSHTest\", "testkeydefault"
Sh.RegWrite key & "WSHTest\string1", "testkeystring1"
Sh.RegWrite key & "WSHTest\string2", "testkeystring2", "REG_SZ"
Sh.RegWrite key & "WSHTest\string3", "testkeystring3", "REG_EXPAND_SZ"
Sh.RegWrite key & "WSHTest\int", 123, "REG_DWORD"
WScript.Echo Sh.RegRead(key & "WSHTest\")
WScript.Echo Sh.RegRead(key & "WSHTest\string1")
WScript.Echo Sh.RegRead(key & "WSHTest\string2")
WScript.Echo Sh.RegRead(key & "WSHTest\string3")
WScript.Echo Sh.RegRead(key & "WSHTest\int")
Sh.RegDelete key & "WSHTest\"

[ Voor 15% gewijzigd door TrasherXL op 16-01-2003 10:12 ]

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:00
Het werkt niet. Hoezo het werkt dan niet?
M'n glazen bol is stuk.

Trouwens, het lijkt me stug dat een webapp. het register op de client kan lezen.
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)

[ Voor 17% gewijzigd door whoami op 16-01-2003 10:14 ]

https://fgheysels.github.io/

• TrasherXL

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
nou deze code komt van msdn. Enige result is fout op pagina. En het kan zeker wel. Maar meeste browsers vragen om toestemming. Het gaat fout bij het CreateObject gedeelte. Waarom? Ik zou het niet weten.

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

EUhm, je wilt via een webpagina het register van die client uitlezen? Ik hoop dat dat niet gaat werken.

Niet om jou, maar denk je eens in wat er zou kunnen gebeuren waneer een webpagina toegang zou hebben tot je register...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-08 16:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Janoz schreef op 16 januari 2003 @ 10:42:
EUhm, je wilt via een webpagina het register van die client uitlezen? Ik hoop dat dat niet gaat werken.

Niet om jou, maar denk je eens in wat er zou kunnen gebeuren waneer een webpagina toegang zou hebben tot je register...
Dat ben ik volkomen met je eens, maar ik denk (het wordt inderdaad heel mooi niet verteld) dat het gaat om een upgrade van een geïnstalleerd programma, daar is het vaak wel handig voor.

[ Voor 1% gewijzigd door Freee!! op 16-01-2003 10:47 . Reden: Typo ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• whoami
Mr. Liu schreef op 16 January 2003 @ 10:46:
[...]

Dat ben ik volkomen met je eens, maar ik denk (het wordt inderdaad heel mooi niet verteld) dat het gaat om een upgrade van een geïnstalleerd programma, daar is het vaak wel handig voor.

Idd, maar waarom spreekt de topicstarter dan over PHP, ASP, etc... ? :?
Een gewoon clientprogramma kan idd aan de registry, gelukkig kan een webpage dat niet.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-08 16:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

whoami schreef op 16 januari 2003 @ 10:48:
[...]
Idd, maar waarom spreekt de topicstarter dan over PHP, ASP, etc... ? :?
Een gewoon clientprogramma kan idd aan de registry, gelukkig kan een webpage dat niet.
Goede vraag, heb ik eigenlijk geen aandacht aan besteed 8)7 |:(

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• TrasherXL

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
IK ben het helemaal eens met dat het niet zo moeten kunnen. Maar toch kan het, zelfs op msdn is er wat over te vinden en de gast van het I love U virus gebruikte het ook. Ook microsoft zelf gebruikt het voor Windows Update. Bovendien heb ik een script gevonden dat precies dit deed, en werkte. Maar helaas MOET je het dan laten downloaden en meeste klanten zijn dan meteen in paniek.

Even voor de duidelijkheid. De site biedt updates aan voor de software die ze verkopen. In de registry staat de path, dus is een automatische installer in principe mogelijk. Veel klanten kunnen dit helaas zelf niet en dan wordt de helpdesk weer gek :D .

• whoami
[nohtml]
TrasherXL schreef op 16 January 2003 @ 10:52:
IK ben het helemaal eens met dat het niet zo moeten kunnen. Maar toch kan het, zelfs op msdn is er wat over te vinden en de gast van het I love U virus gebruikte het ook. Ook microsoft zelf gebruikt het voor Windows Update. Bovendien heb ik een script gevonden dat precies dit deed, en werkte. Maar helaas MOET je het dan laten downloaden en meeste klanten zijn dan meteen in paniek.
Ja, maar dat script moet je downloaden, en dat i love you virus werd ook uitgevoerd door een script dat je local staan had....

• TrasherXL

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
het is de bedoeling dat een php bestand of javascriptje pf vbscriptje geladen wordt, deze worden locaal uitgevoerd. Via activeX of whatever dan reg readen -> script koppelt dit terug aan het script op de webserver die de update gaat uitvoeren

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Zoals ik dat vroeger ooit eens gemaakt heb: je laat de keus om te updaten over aan je klant, neem ik aan? dan maak je een extra executable. (die je bij de klant installeert naast de app die draait) Die executable roep je vanuit je app aan met parameters: eentje met het volledige pad van de exe van de de app die hem aanroept, eentje met een mogelijke temp-folder en eentje met de versie van het pakket. De extra executable opent een FTP-verbinding, download zelf een text-bestandje met de versie die op de server staat, controleert dit met de meegestuurde versie en kijkt of er gedownload moet worden, zo ja: in de tmp-dir zetten en uitpakken naar de dir die is meegegeven in de eerste param. Daarna kun je de aanroepende app weer starten (eerste param). Op die manier vraag je niet van de klant je internetadres met updates te kennen. Je vraagt ook niet van de klant om te weten welke versie ze hebben en of de update wel nuttig is. Het enige dat je dan vraagt is om de optie 'check for updates' te vinden.

Wat betreft jouw oplossing: dit zal nooit kunnen zonder te downloaden of zonder bevestiging te vragen. Heel misschien als ze de internet-security op GEEN zetten ofzo, anders gaat dit volgens mij nooit werken zonder toestemming van de site-bezoeker. En dat lijkt me nou weer niet een ideale oplossing ;) Stel je inderdaad voor zeg... Kun je zomaar achtergronden aanpassen, instellingen wijzigen, productcodes uitlezen, software vernaggelen... lijkt me niet.

My personal website

• TrasherXL

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
Dit kan inderdaad. Maar de opdrachtgever wil liever een oplossing via internet. Maarja als het niet kan dan houdt het op. Alleen kijk maar eens op google. Er is wel genoeg over te vinden maar het meeste is ASP en dat kan ik niet gebruiken.

Het is inderdaad raar dat het kan maar via ActiveX kan het zeker. Alleen ben dat ken ik niet.

• TrasherXL

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
Het volgende heb ik bedacht :

Option Explicit
Dim WSHShell, RegKey, temp
Set WSHShell = CreateObject("WScript.Shell")
RegKey = "HKCU\Software\Netscape\Netscape\"
temp = WSHShell.RegRead(RegKey & "CurrentVersion")
WScript.echo "Register: " & temp

Dit werkt opgeslagen als een *.vbs bestand. De gebruiker moet dan helaas wel de warning weg klikken. Weet er iemand hoe ik met vbscript nu de variabele "temp" kan doorspelen aan php bestand? (let wel moet werken in een *.vbs bestand met deze code)

Pagina: 1