Netwerk tussen winxp en linux, alle mem. wordt op gebruikt!?

Pagina: 1
Acties:

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
Hallo,

Ik zit met een lastig probleem.

Ik heb thuis een netwerkje tussen een:

windowsxp machine (realtek nic)
en een
linux machine (realtek nic)

Ik heb op de linux machine met samba een map beschikbaar gemaakt, zodat ik vanaf de windowsxp machine daar bestanden op kan kopieren.

Nu het probleem:

Als ik bestanden van mijn windoxxp machine op mijn drivemapping kopieer (de linux machine), dan wordt AL het geheugen van mijn windowsxp machine gebruikt (512MB). Op de windowsxp machine i bijna niet meer te werken tijdens het kopieren.

Wat is er hier mis? Want dit lijkt mij niet zoals het zou horen volgens mij.

• damouzer
Zou dit een probleem met windowsxp kunnen zijn? Dat een reïnstall zal helpen?

Verwijderd

kijk es of bij het kopieren die 512 mb ook daadwerkelijk door je kopieren gebruikt wordt (bij je processen)

Verwijderd

Heb je je netwerkkaart zowel in linux als in windows op 100 Mbit/s gezet? misschien dat er een of andere buffer volloopt als deze niet gelijk zijn...

• damouzer
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 18:41:
Heb je je netwerkkaart zowel in linux als in windows op 100 Mbit/s gezet? misschien dat er een of andere buffer volloopt als deze niet gelijk zijn...
Het probleem doet zich alleen voor als ik bestanden na de server(linux) kopieer. Als ik bestanden van linux na winxp kopieer heb ik geen problemen. Ik haal alleen 50% van mijn 100Mbit kaart aan snelheid.

Staat mijn realtek netwerk kaart in linux (redhat 8.0) niet standaard op 100Mbit en full duplex?

Zo nee, hoe zet ik hem daar op? Ik heb heb al gezocht, maar kon niks bruikbaars vinden.