[PHP] output html overschrijven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik zit met een probleem, ik heb in een poll die ik aan het schrijven ben een form in html bovenin de phpfile staan. Die heeft hij uiteraard nodig om de stemmer een keuze te kunnen laten maken. Hierbij worden ook balkjes gemaakt om het aantal stemmen grafisch weer te geven.

Hij doet na het submitten van het form een ipcheck ( want hij logt IP adressen ) maar wanneer er dan nog niet gestemd is moet na het stemmen de bovenstaande html overschreven worden. Op het moment is het zo dat er gewoon 2x een form komt te staan :) onder elkaar dus.

Weet iemand hier een oplossing voor?

PS: ik ben nog maar net begonnen met php ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:54

Bosmonster

*zucht*

Ik snap je probleem niet..

Afhankelijk van je stem/ipcheck kun je toch de hele html genereren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt werken met cookies, en het ip loggen in je database,
en gaat dan eerst kijken of hij al gestemt heeft,
en bepaalt daaraan wat je wilt weergeven.

of de keuzens, of de uitslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

J-rom schreef op 16 January 2003 @ 09:49:
[..]
Neem dan hier eens een kijkje!

en voornamelijk dit stuk: Control structures - IF

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet je script aanpassen, eerst standaard iets outputten en dat willen overschrijven in nou niet echt een doordacht ontwerp.
Eerst verwerken, dan in 1 keer het juiste tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Als je net begonen bent met PHP zou ik je aanraden om je ook eens te verdiepen in MySQL, misschien kun je er een database achter hangen, dat werkt wat makkelijker.
Neem ook ff een kijkje op www.phpfreakz.nl hier kun je wel een aantal voorbeelden vinden. Een must voor de beginnende php-er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

deejayalwin schreef op 16 januari 2003 @ 10:11:
Als je net begonen bent met PHP zou ik je aanraden om je ook eens te verdiepen in MySQL, misschien kun je er een database achter hangen, dat werkt wat makkelijker.
Hmm, dat raad ik je af. Als je net bent begonnen met PHP, raad ik je aan om eerst je goed te verdiepen in php, en als je dan ooit (later) tegen wat beperkingen oploopt, naar andere oplossingen gaan kijken, maar niet meteen alles willen doen :)
Neem ook ff een kijkje op www.phpfreakz.nl hier kun je wel een aantal voorbeelden vinden. Een must voor de beginnende php-er
Dat is natuurlijk altijd een goed idee!

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Hmm, dat raad ik je af. Als je net bent begonnen met PHP, raad ik je aan om eerst je goed te verdiepen in php, en als je dan ooit (later) tegen wat beperkingen oploopt, naar andere oplossingen gaan kijken, maar niet meteen alles willen doen
Ik zou toch echt wel even kijken naar de mogelijkheden van mysql, dan hoef je niet vanalles in tekstbestanden op te slaan enzovoorts. Ik vind het werken met een db gemakkelijker dan met tekstbestanden, maar dat is uiteraard persoonlijk. Verder is het ook zo dat als je niet echt weet wat de voordelen van mysql zijn je ook niet precies weet wanneer het handig zou zijn om het te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm, een poll kun je op zich nog prima maken zonder er een database achter te hangen. Ik denk dat het in dit geval overkill is om jezelf ook helemaal te verdiepen in Msql. Tuurlijk is het werken met een database handig. Maar als het alleen om een poll gaat en niet meer kan hij het best alleen met php af.

De sites die hierboven al aangegeven zijn zijn goede sites om informatie weg te halen voor dit soort dingen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-rom schreef op 16 januari 2003 @ 09:49:
Ik zit met een probleem, ik heb in een poll die ik aan het schrijven ben een form in html bovenin de phpfile staan. Die heeft hij uiteraard nodig om de stemmer een keuze te kunnen laten maken. Hierbij worden ook balkjes gemaakt om het aantal stemmen grafisch weer te geven.

Hij doet na het submitten van het form een ipcheck ( want hij logt IP adressen ) maar wanneer er dan nog niet gestemd is moet na het stemmen de bovenstaande html overschreven worden. Op het moment is het zo dat er gewoon 2x een form komt te staan :) onder elkaar dus.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Zoals thomaske al zei: met de if statement kun je zo'n constructie maken:
PHP:
1
2
3
4
5
if(algestemd){
   // laat resultaten zien
} else {
   // laat stem-formulier zien
}

sterk vereenvoudigd natuurlijk ;)
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 12:48:
Mmmm, een poll kun je op zich nog prima maken zonder er een database achter te hangen. Ik denk dat het in dit geval overkill is om jezelf ook helemaal te verdiepen in Msql. Tuurlijk is het werken met een database handig. Maar als het alleen om een poll gaat en niet meer kan hij het best alleen met php af.

De sites die hierboven al aangegeven zijn zijn goede sites om informatie weg te halen voor dit soort dingen.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, je moet de resultaten ergens op de server opslaan. Dat kan inderdaad prima zonder database, maar dan moet je aan txt-filetjes gaan denken...en dan is het met SQL toch een stuk simpeler om de resultaten uit een database te trekken. Of je je nu gaat verdiepen in alle file-objects of gewoon MySQL leert maakt dan niet zo veel uit, en databases zijn er nou eenmaal voor om gegevens (resultaten van poll, ip's van stemmers etc.) op te slaan :) .

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

thomaske:
  • [sub]quote[/]: [i]phpfreakz.nl[/]
Dat is natuurlijk altijd een goed idee!

afgezien van het feit dat ze daar de meest lelijke taalstructuren gebruiken, en je dus heel erg verkeerde technieken aangeleerd worden, en je erachter komt dat eigenlijk geen 1 scriptje normaal werkt met error_reporting op E_ALL, ja, dan is dat wel een goed idee om daar even te kijken hoe je 80% van de dingen die behandeld worden niet moet doen :X ;)

de manual is je vriend in dit geval, en je moet gewoon niks outputten voordat besloten is dat het ook daadwerkelijk ge-output moet worden...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 12:48:

Ik denk ook dat als je nu mysql leert kennen je er meer plezier van zult hebben omdat andere dingen maken dan kan met dezelfde techniek. Ook als je meerdere polls ed wilt gaan maken is mysql gewoon veel gemakkelijker volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djluc schreef op 16 January 2003 @ 13:57:
[...]

Ik denk ook dat als je nu mysql leert kennen je er meer plezier van zult hebben omdat andere dingen maken dan kan met dezelfde techniek. Ook als je meerdere polls ed wilt gaan maken is mysql gewoon veel gemakkelijker volgens mij.
Dan moet er wel een database voor handen zijn. En niet elke provider ondersteund dat dus. Vandaar.
Pagina: 1