Verwijderd

Topicstarter
Kun je op een normale ( paarse ) memory-stick ook MP3'tjes opslaan of heb je zo'n magic gate mms voor nodig?

Waarom hebben ze eigenlijk die magic gate mms op de markt gebracht?

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Dat is mij ook een beetje onduidelijk, ik weet dat:
-er betere beveiligings mogelijkheden op zitten
-er moeten(!?!?!?) copyright mp3tjes is...ik weet niet of het mogelijk is er ook 'illigale' mp3s op te zetten. Ik ken niemand die zo'n MG stick heeft.
-er een aparte compressie op de mp3tjes gedaan kan worden en ze daardoor kleiner kan maken op de stick.

Ik weet bovenstaande dus allemaal niet zeker, ik zou hier ook graag een duidelijk+onderbouwd antwoord op willen

...gamen blijft leuk...

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op normale memorysticks kun je gewoon mp3'tjes neerpleuren, op magicgate kun je atrac3(?) compressiemethode van sony zetten.
www.memorystick.com voor meer informatie.

Kortom, koop gewoon een normale memorystick, daar kun je je mp3's gewoon op kwijt. (en afluisteren)

• Selachii

Selachii

gamedev

mja, maar MSX komt alleen in MG, dus dan heb je weinig keus. Maar op MG kun je dus ook gewone mp3tjes kwijt ?

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Jah, op MG kun je ook gewoon copyrighted matriaal op kwijt. het ligt dus niet aan de stick in dit geval. maar het ligt aan de speler. Het verschil is dat de sommige spelers alleen maar Magic gate accepteren hierdoor is het moeilijker geworden om data uit te wisselen. Maar je kan dus gwoon je mp3's en je video's en foto's erop opslaan EN ook atrac3 maar dat hoeft dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort de Sony Clie NX kopen......gewone ms?

• Selachii

Selachii

gamedev

De sony NX ondersteund gewone MS, maar zal dmv een software/driver/firmware update ook MSX ondersteunen (JIPPIE)

[ Voor 2% gewijzigd door Selachii op 16-01-2003 14:43 . Reden: typ0 ]

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Topicstarter
.............Ik ( newbi ) wil graag weten waar MSX voor staat.............................

Verwijderd

Topicstarter
Even een beetje off-topic:

Maakt het uit wat voor merk memory stick ik moet kopen?
Is er een duidelijk verschil tussen de diverse merken qua leessnelheid bijvoorbeeld?
Pagina: 1