Toon posts:

Q-Tec 5.25" Drive Bay Cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gezocht over dit dingetje, maar niets gevonde op got.

Pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.qtec.info/_images/products/explain/13230.jpg
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13230
Specifications
5.25" drive bay cooler
To build in computer case for extra cooling
2 cooling fans
12VDC, 2.88W
With loop-through internal power connector
Ideal for HDD: 2 hard disk brackets included for easy installation of 3.5" HDD
Cable length 25 cm
Product size (hxwxd): 42 x 148 x 58 mm
Nu dacht ik zo, heeft dit veel nut voor mijn cooling, mijn kast is helemaal dicht, geen fans ofzo erin. Als ik dit erin bouw scheelt dit dan aardig wat ? Of veel ? Of juist helemaal niets. En zuigt ie naar binnen of naar buiten ? En heeft iemand dit dingetje zoja wat vind je er van :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 09:42 ]

Verwijderd

deze heeft 3 vans en je kan zelf bepalen of er lucht naar binnen/buiten gaat..
een slotplate cooler is ook verstandig omdat je de cooling kan circuleren..

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 07:24
Wel leuk en aardig zo'n koeler, maar denk dat dat ding best herrie maakt. 3 fans = veel herrie, je kan beter stille 80*80*25mm kopen en die achter in je kast hangen en 1tje van onder om beetje airflow te creëren :).

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Ik heb er zelf eentje. Ik vind em vrij stil; zuigt naar binnen toe. D'r zitten koelers in m'n kast die je beter hoort :)

Verwijderd

Topicstarter
er staat dat ie maar 2 fans heeft. Zit er achter ergens een schakelaartje dat je hem in/out kan late blaaze ?

Verwijderd

gewoon omdraaien, dan blaast íe de andere kant op 8)

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 09:47:
er staat dat ie maar 2 fans heeft. Zit er achter ergens een schakelaartje dat je hem in/out kan late blaaze ?
Volgens mij zitten die twee ieder aan de buitenkant; kan ik zo niet zien in de kast. Andere kant op laten blazen zal vast wel kunnen. Zal je em wel moeten omdraaien :P

[ Voor 15% gewijzigd door WOmBaT op 16-01-2003 09:57 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier zitten 2 van die 4x4 cm fans in he? Dat wil je dus niet, vrees ik. 'k Weet niet of je wel 's zo'n fan op je chipset hebt gehad of op je videokaart? Dan weet je wel dat je liever een 8cm fan achterin je kast hebt :) Is nog goedkoper ook en als je hem op 7V laat draaien hoor je hem niet eens :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
heeft niet echt nut zo'n ding tenzij je een cdr of dvd drive hebt die kokend heet wordt (en die zijn er bijna niet)

het maakt een pokke herrie, en buiten dat vind ik het als rechtgeaarde tweaker ultiem nooberig staan zo'n ding erin... bovendien kleurt ie niet mooi met je alu kast ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

sapphire

Die-hard pruts0r

k heb zelf een TT HC 2 ook met een 40 mm koeler erin, die dingen maken meer geluid dan dat ze koelen :(

Gabriël AM5

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Ik heb ook zoiets gehad, werkt leuk maar je moet wel regelmatig het filter schoonmaken,
gaat erg veel stof voor zitten.

Ik wil zo'n ding niet weer hebben, want na een paar maanden d8 1 van die koelers dat hij een Boeing 747 de lucht in moest krijgen 8)7
Wat maakte dat ding een takke herrie, was een beetje uitbalans :(

[ Voor 6% gewijzigd door Diamon op 16-01-2003 20:22 ]

And The Only One

Verwijderd

ziet er knullig uit, wat moet je er meer van zeggen.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 20:30:
ziet er knullig uit, wat moet je er meer van zeggen.
Hmmja maar als je extra hd's wil inbouwen in overbodige 5'25" slots kan het wel makkelijk zijn om 5 hd's achter 4 van deze dingen te hangen, worden ze tenminste nog wat gekoeld. Als echte casecooling is het niet nuttig, kan je beter 80mm fans voor gebruiken, die verplaatsen echt veel meer lucht.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1