Toon posts:

A7V133 met een AMD XP2000+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al lang lopen zoeken naar de oplossing van mijn probleem, maar nog niks gevonden. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb hier dus een Asus A7V133 (Rev 1.05. !!! + Bios 1009) draaien met een AMD XP2000+ (met Zalman CNPS6000CU :+ ) Mijn probleem zit hem in de snelheid en herkenning in Windows. Als ik de computer opstart geeft de Bios netjes aan dat er een AMD XP2000+ in zit, maar als ik in Windows XP Pro onder de systeem eigenschappen kijk, dan geeft Windows aan dat er een AMD Duron 1255 MHz in zit :? Volgens de Asus site moet dit allemaal gewoon werken.

Hoe kan ik er voor zorgen dat Windows ook ziet dat er een AMD XP2000+ in zit???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit kan een hikje van Windows zijn, niks om je druk om te maken. Check anders voor de zekerheid met WCPUID en/of CPU-Z of de CPU op de juiste snelheid loopt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het vanavond eens proberen. Ben nu op het werk namelijk.

Thanx voor de snelle reply in ieder geval

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

Balusje toch.... Een hikje van Windows ??? :)

Een 2000+ heeft een multiplier van 12,5. Verhonderdvoudig dat nu eens... HEEJ, ~1250 ;)

Syspective >>> Ik zou even op zoek gaan naar een jumpertje op je moederbord (kijk maar even in je boekje) die je Front Side Bus op 133MHz zet.
Grote kans dat dit je dan in ieder geval de juiste snelheid in Windows zult zien staan (waarschijnlijk denkt Windows: Heej, 100MHz fsb, geen Thunderbird architectuur, zal wel een Duron zijn dan)...

[ Voor 31% gewijzigd door KneoK op 16-01-2003 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem al gevonden:

Ik moest de bios reseten, en toen ik dat gedaan had deed ie het goed.
Hij herkent de processor nu alleen nog als een Duron, maar dat boeit me niet zo veel. Het voornaamste is dat het werkt (en snel werkt natuurlijk >:) )
Bedankt voor de replys in ieder geval.. _/-\o_

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BioWEB schreef op 16 January 2003 @ 16:00:
Balusje toch.... Een hikje van Windows ??? :)

Een 2000+ heeft een multiplier van 12,5. Verhonderdvoudig dat nu eens... HEEJ, ~1250 ;)
Jep, daar zat ik in de 1e instantie ook aan te denken, maar hij gaf het volgende ook aan:
Als ik de computer opstart geeft de Bios netjes aan dat er een AMD XP2000+ in zit
Het lijkt me sterk dat de BIOS alsnog de juiste CPU naam/snelheid weergeeft wanneer de FSB@100 staat..

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de FSB altijd al op 133 MHz lopen (A7V133 :X ), maar dat maakt niks...
Hij geeft de juiste naam van de processor weer ( AMD XP 2000+) en niet de snelheid waar de processor op draait.

Maar het probleem is al opgelost... :P

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

BalusC schreef op 17 januari 2003 @ 06:52:

[...]
Jep, daar zat ik in de 1e instantie ook aan te denken, maar hij gaf het volgende ook aan:
[...]
Het lijkt me sterk dat de BIOS alsnog de juiste CPU naam/snelheid weergeeft wanneer de FSB@100 staat..
Mijn Asus A7M266 gaf altijd netjes aan: AMD Athlon XP 1800+ DDR Frequency 200MHz als ik de FSB op 100 had staan (na bijvoorbeeld een BIOS resetje ofzo...).

En aangezien hij ook een Asus bordje had dacht ik toch richting de fsb...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is nieuw voor mij, dan weet ik het nu ook weer :)

Maar in ieder geval vind ik het eigenlijk niet zo horen.. Kan alleen maar verwarring veroorzaken bij de onwetende.
Pagina: 1