Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Casemod concept

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Ik zat zo vanavond eens een beetje hier rond te kijken, en ik kwam de geinige 3.5 en 5.25" PCtjes tegen die een tijde terug ge-IA't werden, en daarnaast zit ik al een tijdje met Shuttle kastjes ed in m'n hoofd.

Nou zat ik dus te denken, stel je het volgende concept voor:

Je gaat naar een lan. Alles wat je bij je hebt is een minitower die met rugzak-straps op je rug zit, en toch heb je daarin een volledige gamePC, een brand/leechPC, en een gameserver, plus een monitor/keyboard/muis/switch.

Hoe dan, vraag je je af?

Nou, stel je het volgende voor: je pakt een minitower, misschien eventueel eentje met 3 stuks 5 1/4" bays ipv 2, moet ook nog net binnen het concept minitower vallen vinnik :)

Om te beginnen stop je twee shuttle mainboards op de ruimte van het normale mobo. Volgens mij moet dat net passen. (niet? -- anders eventueel op links en rechts eentje, oid.).

Eentje pak je vol voor gamen, met een radeon 9700 pro of een geforce fx, oid, plus een audigy 2 soundcard, een P4 3.06, 512 of 1024 MB DDR, etc. De andere doe je verder niet zo verschrikkelijk veel in, maar daar hang je een dvd drive plus een cdrw aan vast, die drives mod je ergens aan de onderkant van de kast in de zeeen van ruimte die je hebt omdat die mobos nauwelijks naar rechts komen. Daarboven stack je zijdelings de HDs, en daar weer boven is dan volgens mij nog ruimte voor zo'n 5.25" form factor systeempje dat kan fileserven, hangende aan een paar HDs. Vervolgens doe je in de spare ruimte ergens nog het binnenwerk van een 8 poorts 10/100 switch, wired de hele boel aan mekaar, het binnenwerk van de ontvanger voor je wireless keyboard, leuk keyboard-controlled KVM switchje, een TFTtje op de zijkant, en nog ergens een gaatje erin waar je de wireless muis en oprolkeyboard in kunt stoppen tijdens vervoer.

Heeft iemand zoiets al eens gedaan? Vast wel ofnie?

Verwijderd

Als ik veel geld had, had ik dit allang gedaan.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Leuk concept, maar dit topic voegt imho niet zoveel toe hier.

Dit topic is gesloten.