FTP server wil niet werken met Draytek router

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:43

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Topicstarter
Beste mede Tweakers :)

ik wil een eigen FTP servertje draaien achter een DrayTek Router, de Vigor2200USB (ik heb ADSL van xs4all via usb modem :P)

nu had ik hier gelezen dat je het als volgt moet doen:
Ga in je browser naar http://192.168.1.1 (IP Router) en log in.
Ga dan naar:
NAT Setup, Configure Port Redirection Table, en kies daar bij service naam bijvoorbeeld FTP PC1, bij protocol TCP, bij Public Poort bv 21 (poort van buiten naar router), bij privat IP 192.168.1.13 (of waar de FTP server dan ook op draait) en tenslotte bij Private poort de poort waar de FTP op draait in je netwerk (ook 21).
allemaal gedaan, maar werken homaar :(

ik draai als FTP server Serv-U version 4.0

ik heb al verschillende poorten geprobeerd, 1337 (ehehe) 8888 en 21, geen van allen werkten ze.

Als een vriend van mij wilt connecten krijgt hij:
~ Connecting...
! Socket Error: no connection
~ Could not login to 80.126.**.**
Ik wil dus dolgraag een eigen FTP server draaien kun je tenminste grote downloads verzenden en resumen (klote msn :/) maar het lukt dus niet, iemand een oplossing?

www.google.nl

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Laat mensen sowiso testen onder Passive mode Active mode (kan je instellen op de FTP client)!
Het inloggen moet sowiso met Passive en Active lukken, maar een dir listing kan je met een enkele portforward alleen te zien krijgen als je Passive Active mode gebruikt.

Begrijp ik het dus verder goed dat je op je router zowel bij 'public' als bij 'private' poort 21 hebt geprobeerd en dat je server ook gewoon op poort 21 draait? Heb je het op het LAN geprobeerd en werkt dat wel gewoon goed?

[ Voor 6% gewijzigd door Ook op 16-01-2003 11:22 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Heb je niet toevallig een firewall draaien? En zo ja, heeft ServU toestemming om als server te spelen?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Firewall heeft toestemming gegeven aan serv U ja

verder staat er in serv-U, als ik passive mode aan wil zetten:
Allow passive mode data transfers, use IP ..........
moet ik deze optie aanvinken? en welk IP moet ik hier invullen?

over lan teste gaat moeilijk, mijn vader heeft zijn laptop nl bijna altijd mee...

[ Voor 6% gewijzigd door MisteRMeesteR op 16-01-2003 11:20 ]

www.google.nl

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:56
Connecten naar localhost:poort gaat wel?

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

als je via NAT poort 80 en 21 open zet, dan werkt het volgens mij ook zoiezo.

Multimonitor is relax :P

• Ook

Ook

Yes I can!

CRaZy_MaRK schreef op 16 januari 2003 @ 11:20:
moet ik deze optie aanvinken? en welk IP moet ik hier invullen?

over lan teste gaat moeilijk, mijn vader heeft zijn laptop nl bijna altijd mee...
OOPS, was nog een beetje vroeg blijkbaar, heb ff een grove typfout verbeterd, je clients moeten dus (tijdens de tests) active mode gebruiken.

Als je later ook passive mode wil ondersteunen dan moet je daar idd je externe IP invullen, anders gaat je FTP server met 192.168 adressen strooien en dat wil je niet.

Bedenk wel dat als je mensen die zelf ook achter een router zitten laat testen dat die dan mogelijk probs hebben met active mode..
Een router geeft namelijk problemen (als ie niet goed is ingesteld); aan de server kant probs bij passive mode en aan de client kant bij active mode.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Nee, via localhost doet hij het ook niet, mijn ftp prog zegt:
Connecting to 192.168.1.10 port 21
Connection failed (Connection refused)
en als ik het in de adresbalk van IE invoer zegt deze:
Kan geen toegang tot deze map krijgen, cntroleer of u de bestandsnaam juist heeft gespeld en of u wel een toegangsmachteging voor de map heeft.

Details: kan geen verbinding maken met de server.
ik heb nu port 21 en port 80 via NAT setup in de router config laten doorsturen naar mijn comp, 192.168.1.10 dus.

www.google.nl

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 17:00

bruto

Druktemaker.

Heb je wel een data port forwarded?
Denk er ook aan dat je met dit soort situaties een zooitjes PASV ports open moet flikkeren.
Richtlijn is $max_sim_users maal 10, dus 5 users hebben 50 PASV ports nodig.

The more you know, the more you know you don't know.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
BRuTo schreef op 16 January 2003 @ 11:35:
Denk er ook aan dat je met dit soort situaties een zooitjes PASV ports open moet flikkeren.
help :/ zoveel verstand heb ik dr ook weer niet van :D |:(

www.google.nl

Verwijderd

Ik heb zelf ook een ftp (220gb) :9~ achter een vigor 2200E

In je vigor zet je bij "> Advanced Setup > NAT Setup > Open Ports Setup" je ip van de ftpserver neer en de poort waarop je deze wil laten werken van buiten af. Meestal poort 21. Laat ook je ftp op poort 21 draaien. (Standaard) Werkt dit niet dan zal je naar een poort 1001 ofzo moeten gaan omdat dan je provider poort 21 blocked.

In Serve-U zet je bij Allow passive mode data transfers, use IP je interne ip adres van de ftp server pc.

Wil je ook fxpen, dan zet je poort 286 en 2849 ook open.

Bij "Configure Port Redirection Table' hoef je in niets in te vullen.

Bij mij werkt dit als een speer :Y)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 12:01 . Reden: aanvulling ]

• Ook

Ook

Yes I can!

BRuTo schreef op 16 January 2003 @ 11:35:
Psies, en daarom zei ik ook, eerst testen onder Active mode (dus zonder PASV!) en dan pas extra poortjes voor passive openzetten..
(enne, een richtlijn van 10 poorten pp?? Waar basseer je dat op? Er is nl maar 1 poort nodig per datatransfer oftewel, 1 poort per ingelogde user...)

Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je clients tijdens het testen:
1.) Een goede FTP client hebben waarmee ze in kunnen stellen dat ze Active gebruiken

2.) Bij voorkeur niet zelf ook achter een router zitten tenzij die router goed geconfigureerd is voor active mode van achter een router

Nogmaals, voor Active mode hoef je alleen de connection port (default=21) te mappen naar je locale IP.

Maareh, lukt het je nou om via je LAN te connecten want als dat al niet eens lukt dan kan je je router nog even met rust laten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ook op 16-01-2003 11:54 ]

Verwijderd

http://tucows.nl.uu.net/files/bmftp.zip

probeer die eens ;) lukt hier perfect achter netwerk en anders Bijv Serv-u niet good luck ;)

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16
Bij XS4ALL kun je je eigen (internet) IP niet bereiken. Iemand anders laten testen is een optie. Ik heb dat probleem gehad.

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
CRaZy_MaRK schreef op 16 January 2003 @ 01:33:
Beste mede Tweakers :)

ik wil een eigen FTP servertje draaien achter een DrayTek Router, de Vigor2200USB (ik heb ADSL van xs4all via usb modem :P)

nu had ik hier gelezen dat je het als volgt moet doen:

[...]

allemaal gedaan, maar werken homaar :(

ik draai als FTP server Serv-U version 4.0

ik heb al verschillende poorten geprobeerd, 1337 (ehehe) 8888 en 21, geen van allen werkten ze.

Als een vriend van mij wilt connecten krijgt hij:

[...]

Ik wil dus dolgraag een eigen FTP server draaien kun je tenminste grote downloads verzenden en resumen (klote msn :/) maar het lukt dus niet, iemand een oplossing?
Binnen vandaan moet je connecten naar JE INTERNE IP ADRESS Buiten vandaan naar je EXTERNE IP ADRESS Binnen wordt dus 192.168.blah buiten 80.*

Verder hoef je poort 20 niet te mappen.

Verder moet je zorgen dat je ftp server luistert op je lan adres en niet alleen op 127.0.0.1 en om te beginnen alleen active connceten. En niet passive.!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
ahhhh gvd, waarom werkt dat ding nou niet :(

ik baal dr echt van.. :(

raymonvdm heb je msn/icq.. kun je het me daar mayB uitleggen :)

www.google.nl

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 20:40

Lienuks

Meet People Get Connected!

Uhmnn zet de pc die als ftp draait even op DMZ wil wel een helpen...

Bij mij draait een 24 users CS server met 20 Bots en daar kan men alleen connecten als ik em als DMZ host instel...

Suc6

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Lienuks schreef op 16 January 2003 @ 17:00:
Uhmnn zet de pc die als ftp draait even op DMZ wil wel een helpen...

Bij mij draait een 24 users CS server met 20 Bots en daar kan men alleen connecten als ik em als DMZ host instel...

Suc6
werkt ook niet :( thnx anyway :)

zou een firmware update voor de router werken? ik heb nu version 1.09

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 16-01-2003 17:35 ]

www.google.nl

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ja maar het kan ook meer kapot maken.

Maar staat er niet iets in een log van je router ?

Wat is trouwens je ip ? dan kan ik ff kijken. Als je je ip geef zou ik dat wel via de mail doen als ik jouw was. !

Dit heb je dus gedaan

http://www.draytek.nl/hel...2200&fw=2.00a&Comment=FTP

En verder draait er geen Firewall op de server waar je ftp server op draait ?

En als je hier kijkt

http://www.draytek.nl/hel...&fw=2.00a&show=diglan.sht

en dan view nat redirection tabel staat daar dan netjes

dat poort 21 doorgestuurd wordt ?

[ Voor 54% gewijzigd door raymonvdm op 17-01-2003 11:18 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Ik heb het al ergens gevraagd, maar volgens mij heb je er nog niet echt antwoord opgegeven, maareh, werkt het nou wel gewoon goed op je LAN???

Je blijft maar aan die router rommelen, maar als je er via een andere LAN client (op je interne IP adres) niet eens opkomt dan ligt het dus NIET aan je router..
Je kan zelfs vanaf je eigen PC naar je FTP server connecten, gewoon met localhost als IP. Als dat dus allemaal ook niet lukt dan moet je toch weer ff met ServU gaan rommelen..

Zelf draai ik BulletProof FTP Server en die bevalt me prima (beter dan ServU iig). Maar ja, ik heb die nieuwst ServUs ook niet meer geprobeerd eigenlijk :)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:12
Mijn ervaringen met een 2200E is dat FTP prima werkt (in beide richtingen), mits je de officiele poort (TCP 21) gebruikt. De relevante PASV en PORT commando's worden aangepast en voor zover nodig geinterpreteerd.

In active mode stuurt de de client middels het PORT commando zijn IP adres en een open socket nummer. De server initieerd vervolgens een sessie naar deze adres/poort combinatie. Dit geeft bij NAT 2 problemen: het IP adres is een intern adres, en er is geen mapping voor dat poortnummer. Een intelligente NAT oplossing herkent FTP verkeer (meestal aan het poortnummer 21), en veranderd het PORT commando zodat het IP adres klopt, en de retoursessie van de server verwacht wordt.

In passive mode stuurt de client het PASV commando, waarna de server antwoordt met een IP adres en poortnummer, waarnaartoe de client een sessie opzet. NAT voor de client maakt niet meer uit, voor de server ontstaat nu hetzelfde probleem: als deze ook achter NAT zit, moeten IP adres en poortnummers veranderd cq. opengezet worden. Passive mode is bedacht voor clients achter een "domme" NAT oplossing.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Ik heb nu "BlackMoon FTP" en dat draait wel goed, gewoon op port 21 :) toch bedankt allemaal :)

www.google.nl

Pagina: 1