Toon posts:

mount fout debian

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ff vraagie,

Ik had vandaag me linux bak leuk geinstaleerd (debian)
alles klaar ssh en alles erop. ik naar maat van me in internet cafe...
Wij daar ff via ssh op bak msn-en via centericq, ging allemaal leuk tot dat mijn centericq bleef hangen opnieuw center icq opgestrat email ingevuld inees liep helemaal vast, maat van me kon ook niets meer.
We konden ook niet meer op via putty.

Ik naar huis 12 uur denk kan nog ff snel kijken, beeldscherm eraan.

Start goed op totdat
deze fout komt,

/dev/hd1 contains a file system error,
Gaat schijf na zoeken is klaar,

kom ik in de read only modus.

ik wou em weer read write maken
mount -n -o remount, rw /

Dit lukte helelaas niet:S
start opnieuw op weer zelfde verhaaltje.

Ik denk aan opnieuw installen, maar wie weet hoe dit kan, of hoe gekomen is, want dit wil ik natuurlijk niet weer hebben... had en mischien 4 uurtje up _/-\o_ .

mischien iemand die kan helpen....

N3alz

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Lijkt me een corrupte harde schijf. Kijken eens wat dmesg zegt als je de schijf onder stress zet.
Volgens mij ga je lelijke foutmeldingen krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
een wat voor hardeschijf??? een verrote?? of niet? wat kan ik aan deze fout doen??

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook nog ouwe schijf van 480 mb ligge en die hd die nou in zit is 5 gig ofzo zou ik zonder problemen debian op 480 neer kunnen zetten en gewoon die grote gebruik voor sharen en samba gebruiken?? of is ie echt verrot en kan ik er niets meer mee???

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
* XTerm kucht
Ja. Je schijf is. Kapot. Stuk. Verrot.
Nieuwe kopen.

Verwijderd

Ga na of je in je logs ook meldingen ziet die mogelijk duiden op een minder goed functionerende schijf. Run fsck op een ro gemounte schijf in single user mode. En probeer je topics eens in netjes Nederlands te typen. Welk FS, welke versie Debian? Welke kernel , wat heb je precies gedaan en wat was daarvan het resultaat. Lees onderstaande draad maar eens door, dan weet je wat we verwachten van een topic in NOS. En daar voldoet deze niet aan.
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Het lijkt idd op een kapotte harddisk (je kent het woord 'corrupt' niet :? ).

Je verhaal bevat niet echt informatie waaruit iemand voor de rest iets kan afleiden over de richting waarin het probleem te zoeken is. Staat er nog iets interessants in /var/log/messages, heb je al gezocht wat je in zo'n geval zou kunnen doen, etc..

By the way: je hoeft je verhaaltje niet te beginnen met 'hallo allemaal' en af te sluiten met je nick - zie de FAQ forumgedrag. Wij tweakers groeten elkaar permanent, en je nick kan ik naast je post al zien.

Ow, enne:
Dit lukte helelaas niet:S
't is hier MSN niet ;)

Dit topic gaat op slot, vanwege een gebrek aan informatie en dat dit zelf ook wel uit te vinden was geweest.

Zie: [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.