Ik ben op zoek naar datasheets van 8 en 16 MB single sided RAM. Dit omdat dit met een 8-bits microcontroller makkelijker aan te sturen zou zijn als een 72 pins module.
8 en 16MB zijn RAM groottes- 16MB kun je in 30p (8b) versie vinden bij hoge uitzondering, 8MB is per definitie niet single sided.
Een 72p module is 32b breed en wordt dus door een 32b controller aangesproken. Een 32b controller kan ook 4x8b modules aanspreken.
Volgens mij wil je de datasheet van een 30p, 8b DRAM SIMM (al dan niet FP) die met een 8b controller aangesproken kan worden. De preciese grootte van de SIMM (64KB, 256KB, 1MB, 4MB of 16MB) is daarbij van ondergeschikt belang
Vat ik het correct samen
Oslik blyat! Oslik!
Ja, zoiets was het... 
't Is al weer zolang geleden dat ik dat geheugen gebruikt heb. Maargoed, ik dacht dat ik hier single sided 8MB had liggen, zal wel 4MB zijn dan... Dus wat ik wil weten is eigenlijk de algemene timing van de signalen, de aansluitingen en de volgorde van aansturing (RAS en CAS, WE en dat soort dingen...)
't Is al weer zolang geleden dat ik dat geheugen gebruikt heb. Maargoed, ik dacht dat ik hier single sided 8MB had liggen, zal wel 4MB zijn dan... Dus wat ik wil weten is eigenlijk de algemene timing van de signalen, de aansluitingen en de volgorde van aansturing (RAS en CAS, WE en dat soort dingen...)
Als je een chipje hebt liggen typ je toch gewoon het typenummer in in Google?
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Probeer maar...Resistor schreef op 16 januari 2003 @ 11:06:
Als je een chipje hebt liggen typ je toch gewoon het typenummer in in Google?
Heb nergens 30p SIMM schematics kunnen vinden, maar wel wat afzonderlijke chip datasheets bij Micron:
http://www.micron.com/pro...et.jsp?path=/DRAM/EDO+FPM
Als je toch bezih bent zelf te bouwen zou je kunnen overwegen de chips rechtstreeks aan te spreken (maw zonder SIMM) waardoor je dus met een grotere (en nieuwere) chip kunt werken- een enkele 8Mx8 chip bijvoorbeeld
Oslik blyat! Oslik!
Ik kon niets over mijn simm vinden op internet.
Ziet er allemaal goed uit... Leuke chippies.
Maar alleen wat klein om zo te solderen, ff denken hoe ik dat ga doen... Of zijn er ook DIP versies van dit soort chips voor een normale prijs?
Ziet er allemaal goed uit... Leuke chippies.
Maar alleen wat klein om zo te solderen, ff denken hoe ik dat ga doen... Of zijn er ook DIP versies van dit soort chips voor een normale prijs?
Pagina: 1