Toon posts:

[ WINXP ] Traagheid ten top..

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar

Ik zit met een beetje een vreemd probleem. 5 uur geleden deed mijn computer nog alles naar wens. Mijn Pentium 4 2400 Mhz ratelde vrolijk en snel en gewoon normaal. Maar door een of ander iets begon ie raar te doen. Wanneer dit precies was weet ik niet meer, ik had naar mijn weten niets geinstalleerd..

Met 512 MB Ram, 100 GB HD ruimte en een Pentium 2400 Mhz proc verwacht je enigzins toch een snelle computer, maar op het moment dat ik dit typ komen de letters ongeveer 10 seconden na het indrukken pas op het scherm. In de Task Manager is te zien, dat zelfs wanneer ik niets doe en er weinig openstaat aan programma's de processor van 0% steeds naar 100% gaat en weer terug. Dit herhaalt zich steeds..

Ik heb al geprobeerd Windows XP opnieuw te installeren, dit heeft echter weinig effect. Alle onbenodgde services uitzetten is ook nutteloos en ik heb ook al een virusscan gedaan met Norton Antivirus. Verder nog wat schrijfruimte opgeruimd, maar dit blijkt allemaal niet te werken.

Heeft iemand dit weleens gehad, of is het misschien toch een virus? Zo ja, welke zou het kunnen zijn? Alvast bedankt...

Verwijderd

welk proces zorgt voor de CPU load?

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 07:48
Staat voor al je schijven DMA aan ?

Failure is nothing compared to regret

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Heb je wel geformatteerd nadat je XP opnieuw hebt geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
hmm

@ Awesdorp: de CPU wisselt steeds als hoogste tussen: Winlogon.exe en System Idle Process. Winlogon.exe vliegt ook van CPU usage van 0 naar 70 en weer naar 0 en weer naar .... en dat doet System Idle ook, die twee delen alle 100% :S

@ Barazinbar, jup die staan aan
@ Saekerhett: Nee ik heb niet geformat, aangezien ik geen 40 GB ga backuppen :)
dus ik hoop het eerst op deze manier te fixen

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Zou eens een benchmark programma draaien op je systeem: Scisoft sandra ofzo iets, gebruik ik ook altijd om nieuwe systemen ff te testen. Dit is -lijkt mij- geen software probleem, waarschijnlijk processor of geheugen. suc6

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

System Idle betekent dat je processor niets staat te doen , waarom winlogon zoveel nodig zou hebben snap ik niet helemaal...

Wat geeft ie aan ( in % ) bij CPU Usage helemaal onderaan de taskmanager (of achter het tabblad prestaties (weet niet wat dat in t enegels is) )

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Je kan je instellingen terug zetten naar een eerdere punt. (ben vergeten hoe het heet, system restore oid) Kijk of je probleem dan wordt verholpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 01:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
mjah dat heb ik uitgezet :) dat restore-point.. hmm

hij geeft dus aan: 100 % -> dan vliegt ie naar 2% en weer naar 100% en dat herhaalt :S

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02

Jimbolino

troep.com

dit heeft iets te maken met het netwerk (klinkt vreemd) maar, zit je pc in een domein ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 20:32
Inderdaad zou het met je netwerk te maken kunnen hebben.
Mocht je geen netwerk hebben, dan is het denk ik geen hardware probleem. Heb je voor de problemen nog nieuwe soft- of hardware geinstalleerd?
Disable je antivirus software eens en kijk hou dat gaat.
Misschien is het zelfs wel een driver of resource probleem.
Kan ook te maken hebben met bepaalde services (FTP, terminal, etc)

Verwijderd

Kijk eens of je een Jaha variant op je pc hebt staan, dit kan er nog wel eens voor zorgen dat je pc zo traag word(ik spreek uit ervaring) ik zal zo even de link opzoeken (eerst kranten doen:S)

Verwijderd

Topicstarter
ik zit in een domein, maar dat heb ik allemaal al geprobeerd..dat Antivirus uitdoen enzo..Het netwerk had ik ook al gedisabled.. Ik denk er toch maar over een nieuwe Windows te installeren op een andere partitie...dit werkt nogal klote :)

en @ pl4y0r: Vertel een over Jaha? :s

Verwijderd

Topicstarter
oh let it go, het is opgelost, ik heb maar een nieuwe install gedaan op een andere partitie...thnx voor reacties, en Jaha is een virus kwam ik al achter ;)
Pagina: 1