Raid controller als ide controller

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 18:48
Ik ben een noob op het gebied van RAID. Maar ik dacht dat het volgende toch wel zou moeten werken. Ik heb 2 nieuwe HD's op de primaire poort van de raidcontroller(Highpoint 372) aangesloten. Een als master en een als slave. In de device manager worden zo ook door windows XP keurig weergegeven. Ik wil ze tijdelijk gewoon als aparte schijven gebruiken. Ook heb ik geprobeerd een array aan te maken. Ook dit werkt, maar de schijf verschijnt ook dan niet in explorer. Wat zie ik over het hoofd?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je moet eerst partities aanmaken. ;)
Dat kan met disk manager.

Verwijderd

misschien moet je in Disk Management aan het gecre-eerde array een driveletter toekennen. Soms worden aan partities/disks geen driveletters toegekend.

Ik neem aan dat je Disk Management wel kunt vinden? (rechtsklik My Computer -> Manage -> Disk Management , rechtsklik partitie -> assign/change path/driveletter).

en anders misschien een veranderde driver voor de RAID controller?

• waslijn
Vae Victis schreef op 16 January 2003 @ 00:17:
Je moet eerst partities aanmaken. ;)
Dat kan met disk manager.
Wooops, even vergeten. Ik ben al de hele dag aan het werk, kan niet echt helder meer denken. Ik schaam me behoorlijk kan ik je vertellen :).

Verwijderd

Als je efficient met RAID wil werken, oftewel snelheidswinst wil maken.
dan sluit je beide schijven als master op de 2 poorten aan, want nu kunnen ze niet allebei tegelijk data doorvoeren.

en idd, partitioneren is een goed plan :).

btw als je XP wil installeren, vergeet dan niet op F6 te drukken in het begin van de setup en te verwijzen naar de diskette als ie daarom vraagt.
Dat weten veel beginners met RAID niet.

succes. :Y)

Verwijderd

oops sorry zag niet dat je XP al hebt geinstalleerd.
ik heb niks daarover gezegd |:(

maar ja :O

we zijn allemaal moe,

truste :Z

• waslijn
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 00:28:
Als je efficient met RAID wil werken, oftewel snelheidswinst wil maken.
dan sluit je beide schijven als master op de 2 poorten aan, want nu kunnen ze niet allebei tegelijk data doorvoeren.

en idd, partitioneren is een goed plan :).

btw als je XP wil installeren, vergeet dan niet op F6 te drukken in het begin van de setup en te verwijzen naar de diskette als ie daarom vraagt.
Dat weten veel beginners met RAID niet.

succes. :Y)
Dat had ik begrepen, maar ik een tijdelijk gebrek aan ide-kabels. Wilde even de HD's testen.

In ieder geval allemaal bedankt, ik stop er maar mee, voodat ik echt rare dingen ga doen. :O

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ok, deze lijkt me wel weer dicht kunnen :)

Iedereen kan af en toe wat vergeten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.