Toon posts:

Iomega zipdrive loopt telkens vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iomega zipdrive 100MB Interne IDE loopt telkens bij het kopieren van files vast
ik draai WindowsXP proffesional Clean Install.....
als ik bijvoorbeeld een filetje van 3 mb probeer te kopieren dan slaat het gehele systeem al vast of alleen verkenner vast.
ik snap er geen hol van...

ik krijg ook de melding dat wanneer het kopieren niet gelukt is dat de file corrupt is gekopierd naar de zipdisk....

wat moet ik doen? ik gebruik ook de Iomegaware ofzo iets maar dat helpt ook geen ene donder...wat is het probleem? kan iemand mij helpen??

Verwijderd

Kijk even in de hardware lijst of DMA staat ingeschakeld (kun je doen bij de desbetreffende ide controller, bv primaire via ide controller of zo), en kijk in de bios wat voor overdracht modus staat ingesteld, moet volgens bij PIO4. Hang hem voor de zekerheid aan de secondare ide controller, dus niet aan je hd.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat advies heb ik ook gehad van iemand...ik ga dat eens proberen
wel ff kijken of mijn IDE kabels dat wel redden...de zipdrive zit in een 3,5 inch slotje en geen 5,25

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

Jaymz

Keep on moving !

OH -> OM :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
VIA controller? Dan de VIA IDE busmastering drivers installeren. Hier op school leren ze het ook nooit: VIA 686B zonder VIA drivers met ZIP-drive: ZIP erin, kan je direct opnieuw formatteren in een andere die het wel goed doet.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
zip defect?
zorgen dat je de drivers goed geinstalled
winxp doet dit automatisch, VIA ide tools

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb het opgelost.
wanneer je dus in Windows XP Proffesional een Iomega Zipdrive 100MB Intern IDE gebruikt en het loopt telkens vast of het gaat te traag. dan doe je het volgende:

je moet naar www.via.com.tw gaan en dan de IDE miniport driver v3.0.14
downloaden en installeren http://www.viaarena.com/?PageID=66 . dit zorgt ervoor dat de Iomega Zipdrive automatisch een PIO waarde krijgt aangewezen ofzo iets dergelijks. en je krijgt rechtsonder je balkje ook een IDE Tools optie waar je al je IDE instellingen kan bekijken. heel handy :P
Pagina: 1