Toon posts:

Babyxl coax/utp multi-ip win98 dhcp troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben onlangs eindelijk na jaren casema slachtoffer te zijn geweest fatsoenlijk internet. Echter er is een probleem. Over een paar maanden willen wij over stappen op een geheel utp netwerk, maar dit is iets dat op de korte termijn er even niet inzit. Wat wij tot voorkort en altijd gehad hebben is: een deels utp (twee compu's) en deels coax (5 compu's, aangesloten op de coax aansluiting van de hub) netwerk met connection sharing via een server aan de casema aansluiting gehangen.

Nu hebben we een adsl modem dat direct aangesloten is op de hub, met uiteraard de werkende babyxl connectie voor 8 ip adressen. De computers (met winxp) die direct aangesloten worden op de hub (utp) functioneren en tevens de computers op het coax deel van het netwerk die winxp draaien. De andere computers (met win98) komen niet op het internet. De dhcp request lijkt niet te werken er wordt geen ip adress (van babyxl) verkregen. We hebben ons zelf ff achter de oren gekrapt en logisch nagedacht en zelfs ook de babyxl cd geraadpleegt voor de juiste instelling (zover die er zijn) maar het mocht niet baten,....

Kan iemand ons helpen, aangezien niet iedereen hier over een computer beschikt waarop winxp zal kunnen draaien.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

hmm, als eerste even een testje om te kijken of die 98 bakken het wel op utp doen, als het goed is doen ze het daar ook niet, anders moet je echt dringend naar je kabel kijken :P
Maarja, aangezien er wel pc's zijn die het wel doen op de kabel...

probeer eens handmatig je ip in te stellen, werkt het geheel dan wel?
ja, controleer dan of je echt je alles goed ingesteld hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ff gechecked en die doen het dus inderdaad niet op de utp, en we doen het (de instellingen) toch echt allemaal volgens het boekje, het lijkt dus zeer veel op een 98 probleem,....in combinatie eventueel met babyxl? het modem?,.........

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 00:06:
ff gechecked en die doen het dus inderdaad niet op de utp, en we doen het (de instellingen) toch echt allemaal volgens het boekje, het lijkt dus zeer veel op een 98 probleem,....in combinatie eventueel met babyxl? het modem?,.........
moet je voor babyxl speciale software oid hebben?

edit:
ik heb ff www.babyxl.nl een bezoekje gebracht (moest zelfs IE opstarten daarvoor :r)
Welke zijn de PC eisen?
Een USB Poort of een werkende Ethernet Adapter. Om optimaal gebruik te maken van breedband applicaties dient u over een moderne PC (minimaal Pentium II) te beschikken en gebruik te maken van een recente Browser versie (versie 4 of hoger).

Hoe stel ik mijn PC in?
Dit staat allemaal uitgelegd op de Doe-het-zelf CD-ROM.

Welke besturingssystemen ondersteunt BaByXL?
Het netwerk van BaByXL kent geen beperking. Computers die werken onder Windows (95, 98, NT, 2000, ME of XP), MacOS of een Unix-variant, inclusief Linux, kunnen zonder problemen worden gebruikt voor een DSL aansluiting van BaByXL.

[ Voor 50% gewijzigd door Erkens op 16-01-2003 09:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het checken, en inderdaad we hebben de cd en hebben de instellingen daarvan exact overgenomen, maar niks dus,....maar ja ik heb alvast snel internet :D en m'n huisgenootjes niet, dus meer bandbreedte voor mij!

In iedergeval thnx voor de hulp, en ik ga ff bellen denk ik,.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 16:48 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 16:45:
Bedankt voor het checken, en inderdaad we hebben de cd en hebben de instellingen daarvan exact overgenomen, maar niks dus,....maar ja ik heb alvast snel internet :D en m'n huisgenootjes niet, dus meer bandbreedte voor mij!
lol :P
In iedergeval thnx voor de hulp, en ik ga ff bellen denk ik,.....
mja, wellicht kunnen hun het een en ander checken aan settings.
Mocht het straks werken, kom het wel hier ff vertellen he ;)

Verwijderd

Is er nieumand anders die dit probleem zou kunnen verhelpen?

Hier spreek een van de geupeerde huisgenoten, waarvan de mijn deel van de bandbreedte weggesnoept wordt door mijn buurman.:'( Ik heb inmiddels win2000 op m'n bak gezet: wel internet, oneindig gezeik met drivers. Onder win98 krijg ik geen ip adres van het netwerk/babyxl, onder win2000 dus wel. Het frapante is dat verschillende win98-computers op het netwerk na een tijdje wel een ipadres kregen en nu dus zonder problemen op het internet kunnen.
Ik natuurlijk niet :(

help mij, ik voel me vern@ukt
Pagina: 1