wat te doen met een extra domaintje?

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Haai :)

Ik heb een aantal domains geregged, en heb er nu eentje waar ik eigenlijk niets mee doe.... (nog geregged tot ergens in 2004) Ik heb intussen het domain geforward naar mijn eigen IP adres van mijn kabelmodem (DirectDNS van DirectNIC) dus ik kan al een eigen webservetje draaien. Ik heb een 24h leasetijd en heb het IP adres al sinds de start van het abbo hetzelfde (october 2002)

(Draait ook al - zie www.cyberspeed.org)

Maar wat kan ik verder nou doen met zo'n domain? Ik kan wel een mailserver gaan draaien, of een FTP server maar daar doe ik verder ook niet veel mee. Ik zal wellicht wat files die ik zelf graag wil hebben als ik ergens ANDERS ben eropzetten (zoals een service pack en updates enzo - ik "IT" nog wel eens bij anderen). - uieraard beschermd door een wachtwoord })

Zou ik de cyberspeed.org naam bijvoorbeeld op irc kunnen gebruiken? Wellicht handig om een bot te draaien (Windrop werkt verder perfect) en toch geen problemen te krijgen met het aantal connecties van 1 host?

Wat voor andere mogelijkheden heb je met een eigen domain? Wat voor leuke speledingetjes doen julie met domains?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Als je 't op irc wilt draaien met je reverse dns kunnen doen, en de meeste isp's, zeker voor particuliere diensten, doen dit niet.

Verwijderd

je kan er ook een remote zooi van maken

Zodat je via je browser op school je eigen desktop thuis kan gebruiken... :-)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Mjah eigenlijk kun je er niet zoveel mee dus :) ik zal maar eens wat gaan hobby-en met die webserver :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Eigenlijk niet nee. HEt enige handige wat je ermee kunt is een mailserver - ftp-server en/of webserver erop laten draaien. heb je leuk e-mail adres...

Verwijderd

Als dat domein Shell ondersteunt kunnen er nog wel wat leuke dingen mee gedaan worden. :)

Verwijderd

een pr0n site beginnen :D

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Kijken of iemand het van je wil kopen als je er toch niks mee doet? :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Pagina: 1