[WD] 1200JB Trilt??

Pagina: 1
Acties:

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-03 21:57
Ik heb sinds vandaag een wd1200jb schijf.. maar ik vin dat ie wel een stuk erger trilt dan mn baracuddaIII schijf(ook 7200rpm)
me kast resoneert er zelfs van mee..

Is dat een 1200JB eigenschap? Of hoort dat echt niet..?
Kan t nieuwigheid zijn?
SMART zeg btw dat alles ok is :*)
Thnx voor de hulp alvast :)

Verwijderd

mijn WD1200JB trilt niet hard hoor... mooi stil geluid en geen probs mee.

gewoon perfecte HD..

• Syndicate
maar als je je hand eroplegt voel je m dan wel trillen?
Bij mij duidelijk iig

/edit:
Ja hij is wel heel stil ja :) :)

[ Voor 22% gewijzigd door Syndicate op 15-01-2003 23:27 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die van mij trilt helemaal niet (nu hangt hij ook wel in een Chieftec, die resoneren niet zo makkelijk). maar heb nergens last van. Doet hij dat ook als je hem op een andere plaats in je systeem hangt?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:47
ik kan mijn 1000BB goed horen die in mijn server zit, die zit in een legokast dus niet 100% vastgeschroefd. mar dat zou op zich weinig moeten uitmaken zolang er niet geseeked wordt.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

P5ycho schreef op 16 januari 2003 @ 00:14:
ik kan mijn 1000BB goed horen die in mijn server zit, die zit in een legokast dus niet 100% vastgeschroefd. mar dat zou op zich weinig moeten uitmaken zolang er niet geseeked wordt.
Tja, als dat ding bewegingsruimte heeft kan hij wel gaan trillen. Ding draait wel gewoon met 7200rpm, en dat is nou niet bepaald langzaam. Dus het verbaasd me weinig dat hij gaat trillen als hij niet goed vastzit

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

Termy

valt er nog wat te fragge?

heheh lol, ik heb zowel de WD1000BB als de WD1200JB en het trilt bij mij idd nogal. ik verdenk m'n schijven er ook van de meeste herrie te maken, samen met de 4 HD coolers.

Is blijkbaar dus zeker tijd voor een nieuwe kast. :/

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Een schijf trilt juist veel sneller als hij in een kast zit. Probeer maar 'ns een harde schijf los op je bureaublad te leggen. Hoogstwaarschijnlijk hoor je 'm niet resoneren kun je 'm ook niet voelen trillen. Een schijf die uit zichzelf, zonder bevestigd te zijn, trilt, is goed kapot: dat zou namelijk betekenen dat de platters in onbalans zijn.

Als een schijf stevig in een kast is vastgeschroefd, is de kans dus groter dat hij gaat resoneren en trillen. Immers, alles heeft een eigenfrequentie: op het moment dat er maar de kleinste vibratie in de schijf komt, bijvoorbeeld door seeken, gaan (vooral) de wanden van een kast meetrillen. Daarom heb je in zoveel 'A-merk' PC's ook schijven met rubber ophanging, die niet rechtstreeks op het metaal zitten geschroefd maar de trillingen dempen.

Ik heb zelf de schijf met één schroef vast, en de overige schroefgaten gevuld met cirkelvorming gesneden plakjes vilt. De wanden van m'n kast trillen niet mee, niet hoorbaar en niet voelbaar, en de schijf zelf is ook helemaal stil :)

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

WD1200JB hier, absoluut geen problemen mee. Stil, Snel en Groot. Hij trilt absoluut niet. :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 13:05:
Een schijf trilt juist veel sneller als hij in een kast zit. Probeer maar 'ns een harde schijf los op je bureaublad te leggen. Hoogstwaarschijnlijk hoor je 'm niet resoneren kun je 'm ook niet voelen trillen. Een schijf die uit zichzelf, zonder bevestigd te zijn, trilt, is goed kapot: dat zou namelijk betekenen dat de platters in onbalans zijn.

Als een schijf stevig in een kast is vastgeschroefd, is de kans dus groter dat hij gaat resoneren en trillen. Immers, alles heeft een eigenfrequentie: op het moment dat er maar de kleinste vibratie in de schijf komt, bijvoorbeeld door seeken, gaan (vooral) de wanden van een kast meetrillen. Daarom heb je in zoveel 'A-merk' PC's ook schijven met rubber ophanging, die niet rechtstreeks op het metaal zitten geschroefd maar de trillingen dempen.

Ik heb zelf de schijf met één schroef vast, en de overige schroefgaten gevuld met cirkelvorming gesneden plakjes vilt. De wanden van m'n kast trillen niet mee, niet hoorbaar en niet voelbaar, en de schijf zelf is ook helemaal stil :)
Goeie tip! Bij mij speelt het een beetje met een IBM schijf... Die ik eigenlijk nu veel te hard heb vastgedraaid in de kast.

• Syndicate
Terw_Dan schreef op 16 January 2003 @ 00:11:
Die van mij trilt helemaal niet (nu hangt hij ook wel in een Chieftec, die resoneren niet zo makkelijk). maar heb nergens last van. Doet hij dat ook als je hem op een andere plaats in je systeem hangt?
Zoals je in mn sign al las heb ik ook een chieftec staan.. een fulltower.. als ik de zijkant aanraak voel ik m toch duidelijk mee trillen..

Ik ga ff proberen m op een andere plek te hangen.. en ff los.. kijke of ie dan nog trilt =)

• Syndicate
Ok hij ligt nu los op mn bureau op een antistatisch folietje...
als hij zo ligt voel ik m niet trillen..
maar als ik m een klein beetje optil zeg een cm ofzo dan trilt ie toch echt..
Iemand anders dit verschijnsel eerder gezien?
/edit:
Tis een hele lichte trilling maar je voelt m toch duidelijk..

(beetje lastig te beschrijven)

/edit2:
dat trillen is trouwens als hij idle is..

[ Voor 27% gewijzigd door Syndicate op 16-01-2003 14:27 ]

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:47
als je em optilt krijg je centrifugaalkrachten, das nie goed voor dat ding :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:25
trilt hij minder als je hem op zijn kop houd?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

en hoe hard trilt hij onder water? })

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 21:05 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:25
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 21:05:
Haha, niet meer denk ik. Dan maakt hij kortsluiting.
Als je dan reageert, zeg dan wat nuttigs.
* Xander adviseert de topic-starter om het niet onder water te proberen :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Ik heb er hier zelfs 2 in raid 0 hangen en ze doen ut super :)

Verwijderd

XanderH schreef op 16 January 2003 @ 21:07:
[...]

Haha, niet meer denk ik. Dan maakt hij kortsluiting.
Als je dan reageert, zeg dan wat nuttigs.
/me adviseert de topic-starter om het niet onder water te proberen :P
Beetje humor op de donderdag avond...hé moe kenne tog?

• Syndicate
Updeet:

Nou het was waarschijnlijk gewoon nieuwigheid, want nu doet ie t niet meer.. dat trillen dan he ;)
Misschien moest ie eerst een beetje inslijten.

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 21:05:
extreme watercooling en resonantie-reducatie! beat that chieftec :P

[ Voor 37% gewijzigd door supreme tweaker op 09-07-2003 15:43 ]

Burp

Pagina: 1