Toon posts:

hellup met isdn adsl aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste jvs, ik heb een boel gelezen maar kon geen eenduidig antwoord vinden, en heb net al vette ruzie met mij pa gehad. arggggg.
Dus ik hoop dat je het topic open laat .

hier is mijn probleem

Ik heb een adls splitter en een e-tech routermodem.
Dus geen dhz pakket.
Ik heb een nt1 kastje oude stijl.

Ik heb het volgende gedaan maar dat werkte niet:

Kabel die vanuit lasdop naar nt-1 loopt losgemaakt en er een rj-11 opgeknepen.
Deze in de line aansluiting van de splitter.
Toen een 4-aderige telefoon kabel gepakt en daarvan de middeltste 2 aders gestript(dat gaat erg slecht en de gestripte aders zijn helemaal niet stug, dus erg moeilijk in het nt1 kastje te krijgen).
Deze aangesloten op nt-1 en daarna met rj 11 op phone ingang van splitter.

dit werkt dus niet!!!

mijn vragen.

wat doe ik fout?

Wat voor kabel moet ik gebruiken voor van splitter naar nt1 aan te sluiten.
De telefoonkabel die ik gestript had was helemaal niet stevig die kabel van de lasdop wel.
En de telefoonkabel heeft 4 aders die van de lasdop maar 2, dus ik wist ook niet welke 2 ik van de 4 moest gebruiken, heb dus maar de middelste 2 gepakt.

Ik heb maar een erg korte kabel van lasdop, dus er mag echt niets meer fout gaan want anders wordt ie te kort.

ik zeg wel ik, maar ik bedoel mij pa heeft alles proberen aan te sluiten, en hij is super pissig dat het niet lukte.
Net flinke ruzie met hem gehad. Hij zij dat ik het maar kon bekijken met mijn adsl.

dus als ik het nu aansluit moet het echt goed gaan want anders kan ik het op mijn buik schrijven.

ik hoop dat iemand kan helpen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:31
1. Als je pa geen geduld/vertrouwen in je heeft: waarom geen installateur?
2. Als je rustig even klust, en als t niet werkt de oude situatie weer aansluit is het hoogstens 15min geen telefoon.. so what?

Anyway: WAT werkt er niet???
Telefonie niet meer? of internet niet meer?

Als je de splitter ertussen hebt, brand het "Line OK" lampje van je NT1 wel? Zoja: prima, zo nee, dan is je splitter mogelijk verrot.

Ook staat mij iets bij dat oude NT1 kastjes gezeik hadden met ADSL, pas vanaf de S3 of S4 ofzo werkt het (betrouwbaar). Maar goed, dat kan JvS of iemand anders wel bevestigen.
huh? een ISDN Splitter heeft geen phone hoor, die heeft alleen MODEM, LINE en ISDN. heb je soms een verkeerde splitter? ;)
Hoe moet ik de ADSL splitter voor ISDN-aansluiting aansluiten?
U moet de splitter aansluiten vóór de NT1.

LINE: sluit hier de kabel van uw hoofdtelefoonstopcontact of ISRA-punt aan.
MODEM: sluit hier uw ADSL modem aan.
ISDN: sluit hier uw NT1 aan.
Vanaf de KPN site... zie jij een PHONE plug?? Niet dus, want die is alleen voor de analoge lijn.

http://www.mxstream.nl/su...oads/ADSL_QGuide_ISDN.pdf
Lees die eens door ;)

[ Voor 40% gewijzigd door DJSmiley op 15-01-2003 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
1. Omdat een istallateur 160 euro kost!!
2. Het probleem is dat je de kabel moet strippen als je hem op je nt1 wilt aansluiten dit betekent dat je de rj-11 er vanaf moet knippen er weer strippen dus er gaat steeds een stukje af. Je krijgt de de kabek niet gestript in de rj-11 dus dat stukkie moet je er ook steeds af knippen.

niets werkt meer. tuut tuut tuut tuut.
nee brand niet. het ligt volgens mij niet aan de splitter maar aan foutieve bekabling van splitter naar nt1.

heb 2 splitters 1 van routershop 1 van chicon, op beide staat phone dus zal wel goed zijn.

edit..

staat ook isdn splitter op.

Mijne is niet van kpn dus dat verklaard het misschien

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 23:24 ]

• DJSmiley
Het rj11-stripverhaal snap ik niet echt....
ISDN is 2-draads (voor je NT1 dan)./

Pak een willekeurig telefoonsnoertje met een RJ11 plug, knip die door, mantel eraf, 2 middelste aders strippen, en in je NT1 raggen... En als t een soepele kern is, goed twisten of desnoods vertinnen.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 15 January 2003 @ 23:27:
Het rj11-stripverhaal snap ik niet echt....
ISDN is 2-draads (voor je NT1 dan)./

Pak een willekeurig telefoonsnoertje met een RJ11 plug, knip die door, mantel eraf, 2 middelste aders strippen, en in je NT1 raggen... En als t een soepele kern is, goed twisten of desnoods vertinnen.
Dit heb ik dus gedaan en dat werkte niet

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Ik had nog een extra kastje erbij zitten.

Hier sloot je de blauwe en rode kabel op aan die eerst in je nt1 kastje zaten. In dit kastje kun je dan een kabel duwen met rj 11 stekkers. Dit kabeltje ging naar mijn splitter. Het linkse gat. Van mijn splitter heb ik dan een kabel lopen waar eerst twee rj11 stekkers opzaten. 1 stekker eraf en dan het rooie en blauwe kabeltje strippen en de telefoon werkte weer.

En dan loopt er een kabel van je splitter naar je modem. Kan me bijna niet voorstellen dat er iets fout gaat. Of je hebt een kapotte splitter.

O jah als je e-tech router modem dan aangeeft dat er een lijn fout is eerst ff alle instellingen erin want dan geeft ie pas een groen lampje bij mij dan.

[ Voor 13% gewijzigd door jbcyber op 15-01-2003 23:42 ]

Verwijderd

Heb je alles wel goed geknepen? Geen korsluiting?
Verder heb je alles volgens verhaal goed gedaan.

Om zeker er van te zijn of het aan de kabels of splitter ligt, leen er dan eentje van de buuren of een vriend/kennis. Dit moet dus een splitter zijn waarop staat [MODEM-LINE-ISDN] en geen [MODEM-LINE-POTS]

Suc6 !

Verwijderd

jbcyber schreef op 15 januari 2003 @ 23:41:
Ik had nog een extra kastje erbij zitten.
Dat kastje zit alleen een RJ11 female aan. Is eigenlijk overbodig, maar wel erg makkelijk voor installatie en als je e.v.t. terug wilt naar oude situatie.

• jbcyber
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 23:43:
[...]

Dat kastje zit alleen een RJ11 female aan. Is eigenlijk overbodig, maar wel erg makkelijk voor installatie en als je e.v.t. terug wilt naar oude situatie.
Maar als je zijn verhaal nog es leest dan kan ik me bijna niet voorstellen wat er mis is en dan moet het bijna wel aan de splitter liggen. Bij mij werkte het zelfs in 1 keer en wij hebben een dubbele isdn aansluiting dus ik was al bang dat er iets mis is gegaan.

Verwijderd

idd jbcyber, zijn verhaal klopt voor 100%

Daarom even een splitter lenen, en zijn vader moet ff wat dimmen!!!

Derranged: meet je bekabeling even door, of er geen kortsluiting is.

Verwijderd

Topicstarter
Mij buurman krijgt volgende week adsl dus dan leen ik zijn splitter wel.
Maar toch denk ik niet dat het aan de splitter ligt.
Maakt het uit op wat voor manier ik de 2 middelste draadjes van de telefoonkabel op mijn nt1 aansluit?
Waren niet blauw en rood, maar rood en groen volgens mij.
Weten jullie wat voor soort kabel op de lasdop is aangesloten?
Misschien kan ik die dan halen en nog eens proberen.

Trouwens ja ik had erg heftige herrie met mijn pa maar ik overreageerde net als hij.
Hij had zware migraine maar toch hielp hij mij, dus hij is wel tof, alleen pissig dat het niet werkte.
Ik was alleen net boos op hem omdat hij zo reageerde maar nu ik wat bedaard ben begrijp ik hem wel. :)

ps doormeten?

ik ben electro noob, heb geen multimeter, en als ik er een had zou ik niet weten hoe die zou werken :)

Verwijderd

Als je zo'n doe-het-zellef pakketje hebt gehad, dan zit daar toch een duidelijke gebruiksaanwijzing bij? Bij mij tenminste wel. Die heb ik stap-voor-stap gevolgd en dat ging perfect. :*)

• jbcyber
Als het goed is heb je een handleiding van kpn gekregen.

Hier staan alle kleurtjes op aangegeven. Als het goed is heeft iedere kabel dezelde kleurcode. Je moet de rode en blauwe kabel gebruiken in de handleiding staat welke kleur waar moet. Kun je posten wat er nu eigenlijk op je splitter staat of je wel de goeie hebt.

Verwijderd

Doormeten ja, over je niet per ongeluk de aders in de RJ11 stekkers tegen elkaar hebt zitten.

De lasdop van KPN kan je gewoon open trekken (=omhoog schuiven). Hierin zijn als het goed is 2 ADERS doorverbonden met het kabeltje wat eruit komt.
Dit mag elk soort kabel zijn.

Normaliteit installeer je alles met blauw-rood.

Btw. Hoe zit jij nu te internetten?
Alles weer terug aangesloten?

>>--straat---lasdop---NT1---telcentrale--pc ??

of

>>--straat---lasdop---NT1---pc ?

Verwijderd

Topicstarter
Heren als jullie mijn post hadden gelezen konden jullie zien dat ik geen dhz pakket heb.

Mack waar is die 2 aderige blauw-rood kabel te krijgen?
Kijk als ik een nieuwe kan installeren op de lasdop dan kan ik weer vrolijk doorklooien zonder mij zorgen te maken.

inetten via laatste optie

Verwijderd

kabel is kabel, kan alle kleuren zijn en alle soorten zijn.
Maak de lasdop maar eens open, en kijk voorzichtig wat je hierin aantreft.
Meestal is zijn deze aders met elkaar geknepen.

Verder, vertel nog welke type/merk/soort splitter je hebt.
Wellicht kan je er ook een fototje van maken.
Heb je zelf geen digicam, dan wellicht iemand bij jou op school.

Verwijderd

Waarom koop je niet gewoon bij de doethetzelfer een aansluitdoosje met RJ11,
Kan je de kabel vanaf de lasdop in dit doosje aansluiten, en vanaf het doosje met een stukje flatcable met daaraan 2 x RJ11 richting splitter. VAnaf de splitter weer naar een aansluitdoosje met rj11 en daar monteer je de telefoonkabel weer op.

Geen probleem met strippen ,sluiting ed en ziet er netjes uit........

Verwijderd

Topicstarter
Ches dat ga ik doen.

Heb hier net op het werk gevraagd aan mijn baas want die heeft zaterdag ook liggen klooien met adsl hij zei dus dat ik ook zo'n doosje moest halen.
Weet jij missschien hoe die doosjes heten?
En gewoon 2- of 4 polige flatcable? of is dat standaard 4-polig?

Verwijderd

gewoon huis-tuin-en keuken telefoonkabel

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 21:58

Qwerty-273

Meukposter

Geen enkel probleem gehad met het aansluiten van mijn MXstream op een heel oud NT1 kastje ;) (sinds 1996 of zo hangt ie er al) kastje kan je open schroeven en daar in kan je gewoon met klipjes een nieuwe kabel er in zetten dus dat is het probleem niet ;) dat je kabel steeds korter wordt.

Inderdaad men gaat er bij de KPN vanuit dat blauw/rood gebruikt is. (al was dat bij mij Oranje en wit) maar zorg er voor dat je ISDN (of Cliptel/quatro vox of wat dan ook) telefoon op die kabel gewoon werkt. Als dat werkt dan gewoon kabel aansluiten in je splitter en dan daar op telefoon testen. Werkt dat dan gewoon kijken naar je modem enzovoorts... ;)

Als je de twee ISDN aders kortsluiting laat maken springt er in de KPN centrale een beveiliging tegen kortsluiting in werking en duurt het max 10 minuten voordat je lijn het weer doet. Dus dat kan ook nog het geval zijn wanneer je tijdens aanleggen een keertje kortsluiting maakt ;)

Verder kan je gewoon telefoondraad nemen of een TP kabel strippen ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb mijn ma ff gebeld en ze heeft me een kastje gehaald, wat flatcable en ook nog wat 2-aderige telefoonkabel.
Kan ik vanavond weer ff gaan klooien.

Trouwens dat strippen van telefoonkabel ging echt kut, maar mijn pa had het geniale idee om het gewoon eraf te fikken.
Kan dat kwaad?

Verwijderd

- of met je tanden
- of met een aardappelschilmesje (hiermee schil je letterlijk de kabel

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 11:26:
[...]

- of met je tanden
Nogmaals; nooit kabels strippen met je tanden... >:) >:)

Verwijderd

Let je er bij de doplas op dat op de koperaders een rood beschermlaagje zit en dat je dit schoon moet krabben met een draadkrabber of een mesje oid.

De telefoondraad kan je toch wel strippen met een zijkniptangetje, zachtjes knijpen en hoppa....(geld uiteraard niet voor flatcable/RJ11 connectors)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 14:38 ]

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-07 17:24

oZy

Zorg gewoon dat het line ok lampje aangaat, adsl an sich komt daarna wel. Ik heb het standaard dhz pakket van kpn gebruikt en dat was 15 min werk, ondanks de oude NT1.

Even een tip; strip nooit de aders als je er een stekker opknijpt! de contacten in de stekker zijn soort scherpe mesjes die gewoon door de kabel heen snijden, als je de aders stript zijn ze soms te dun zodat er slecht contact gemaakt wordt.

Let gewoon goed op dat je het A en B kanaal uit de lasdop goed volgt, en als je zo'n kastje gebruikt, let goed op dat je ze ook in het A en B schroefje draait (die zitten nogal onlogisch geplaatst tov elkaar).

Ik zou in jou geval dus eerst dat kastje op de kabel uit de lasdop zetten. Dan een kabeltje van kastje naar NT1, als je LINE OK hebt kan je verder met de splitter er tussen te zetten, dit moet (als het goed is) een kwestie zijn van kabel uit NT1 in splitter, en standaard telefoon kabeltje van splitter naar NT1. Heb je nogsteeds LINE OK? Prima! zo niet, dan ligt het aan je splitter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanavond weer klooien, mijn pa heeft dan ook misschien een oplossing, hij zou bij de gasten van de technische dienst op zijn werk gaan navragen.
Ben benieuwd wat die zeggen.

Alvast bedankt voor de hulp.

/me is keeping his fingers crossed :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 23:08:
Ten eerste jvs, ik heb een boel gelezen maar kon geen eenduidig antwoord vinden, en heb net al vette ruzie met mij pa gehad. arggggg.
Dus ik hoop dat je het topic open laat .

hier is mijn probleem

Dus geen dhz pakket.
Ik heb een nt1 kastje oude stijl.

Ik heb het volgende gedaan maar dat werkte niet:

Kabel die vanuit lasdop naar nt-1 loopt losgemaakt en er een rj-11 opgeknepen.
Deze in de line aansluiting van de splitter.
Toen een 4-aderige telefoon kabel gepakt en daarvan de middeltste 2 aders gestript(dat gaat erg slecht en de gestripte aders zijn helemaal niet stug, dus erg moeilijk in het nt1 kastje te krijgen).

dit werkt dus niet!!!

mijn vragen.

wat doe ik fout?

Wat voor kabel moet ik gebruiken voor van splitter naar nt1 aan te sluiten.
De telefoonkabel die ik gestript had was helemaal niet stevig die kabel van de lasdop wel.
En de telefoonkabel heeft 4 aders die van de lasdop maar 2, dus ik wist ook niet welke 2 ik van de 4 moest gebruiken, heb dus maar de middelste 2 gepakt.

Ik heb maar een erg korte kabel van lasdop, dus er mag echt niets meer fout gaan want anders wordt ie te kort.

ik zeg wel ik, maar ik bedoel mij pa heeft alles proberen aan te sluiten, en hij is super pissig dat het niet lukte.
Net flinke ruzie met hem gehad. Hij zij dat ik het maar kon bekijken met mijn adsl.

dus als ik het nu aansluit moet het echt goed gaan want anders kan ik het op mijn buik schrijven.

ik hoop dat iemand kan helpen.
Iik heb het als volgt:

M`n binnen komende lijn zit op een gewoon varkenssnuit stekkerdoosje en hiervandaan loopt een varkensstekker. (zo`n ding die aan 90 procent van de telefoonszit ) waar een rj 11 stekker in past en die gaat naar de line van m`n splitter

Dan gaat van de splitter de rj 11 kabel van m`n dhz pakket naar m`n nt1 kaste hier zit namelijk ook een rj11 aansluiting op waar je je line in van je nt kastje stopt en dan met de zwarte platte kabel naar je modem. En klaar

Kan hem niet vinden voor isdn. Maar voor isdn is het ongeveer gelijk waardig alleen waarbij in het voorbeeld de telefoon komt komt jouw nt1 kastje

http://www.mxstream.nl/support/installatie_splitter.html#

Quick Guide:

Manual:

http://www.mxstream.nl/su...xstream_gawsplitter_B.pdf

Zoeken dus En in plaats dat je aan je binnen komende lijn een rj11 stekker zet kan je beter dat rj11 doosje erop zetten wat ik er in iedergeval bij kreeg.

De Quick Guide maakt overigens het meeste duidelijk. STAAT OOK VEEL INFO IN.

Enne pa`s worden altijd sjacho als het niet lukt. Maar ik heb wel ADSL lekker helemaal zelf gedaan. Duurde een week voor m`n pa wist dat ik adsl had.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Derranged schreef op 16 January 2003 @ 10:53:
Kan dat kwaad?

--------------------------------------------------------------------------------

- of met je tanden ( hier is een topic over Nogmaals; nooit kabels strippen met je tanden... )

[ Voor 24% gewijzigd door raymonvdm op 16-01-2003 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
ben thuis het kastje wat mijn moeder heeft gehaald heeft 4 draden met aansluitingen.
De kabel van de lasdop gewoon op de middelste 2 aansluiten right?

Trouwens middelste zijn rood en groen, kleur blauw komt geeneens voor in het kastje.
Maakt het nu uit welke kleur kabel van lasdop op welke kleur kabel in kastje aansluit???????
IK gok rood op rood en dan blauw op groen, lijk me het meest logische.

Ik hoort het graag

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 18:00:
ben thuis het kastje wat mijn moeder heeft gehaald heeft 4 draden met aansluitingen.
De kabel van de lasdop gewoon op de middelste 2 aansluiten right?

Trouwens middelste zijn rood en groen, kleur blauw komt geeneens voor in het kastje.
Maakt het nu uit welke kleur kabel van lasdop op welke kleur kabel in kastje aansluit???????
IK gok rood op rood en dan blauw op groen, lijk me het meest logische.

Ik hoort het graag
Yep helemaal ok

Verwijderd

Topicstarter
Nou aansluting is gelukt :)

Telefoon doet het modem geeft aan dat adsl werkt modem geeft ook aan dat hij verbinding heeft met mijn netwerk kaart.

maar nu ??

in het boekje staat dat ik mijn browser htt://192.168.1.254 moet verbinden.
Maar als ik dat probeer wilt hij verbinding maken met mijn modem als ik dan anulleren klik dan gebeurt er niets.
Ik snap er geen fluit fan, hoe kom ik in de setup van mijn router???

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:58

snoei

kabels... :D

router zit meestal op 10.0.0.138 --> heb je niet de standaard installatie cd van kpn erbij gekregen?

wat voor modem heb je?

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 22:11:
Nou aansluting is gelukt :)

Telefoon doet het modem geeft aan dat adsl werkt modem geeft ook aan dat hij verbinding heeft met mijn netwerk kaart.

maar nu ??

in het boekje staat dat ik mijn browser htt://192.168.1.254 moet verbinden.
Maar als ik dat probeer wilt hij verbinding maken met mijn modem als ik dan anulleren klik dan gebeurt er niets.
Ik snap er geen fluit fan, hoe kom ik in de setup van mijn router???
Uhh... begin maar eens met je default verbinding eruit te mikken en "nooit een verbinding kiezen" te selecteren. Nu probeert ie een default dailup verbinding te maken en dat gaat natuurlijk nooit werken zo ;)

Verwijderd

snoei schreef op 16 January 2003 @ 22:22:
router zit meestal op 10.0.0.138 --> heb je niet de standaard installatie cd van kpn erbij gekregen?

wat voor modem heb je?
Als je de topic van het begin af gelezen had dan had je deze vraag niet hoeven stellen..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 22:31 ]

Verwijderd

Zoals hierboven al vermeld even kiezen voor nooit een verbinding maken/verbinding maken via lan. Met het IP adres van het modem zou je er nu in moeten komen......

Verwijderd

Modem? Bedoel je het E-tech spulletje?
IE nooit een verbinding kiezen. (Extra, Internet opties, verbindingen, nooit een verbinding kiezen aanvinken)

Verrek... te laat....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 22:32 . Reden: Verrek ]

Verwijderd

Topicstarter
aah ik heb het al is gelukt router is ingesteld maar verbinding werkt niet

krijg fout "678 de externe computer reageert niet.

hmm weer ff kutten

Verwijderd

Kan de foutmelding niet zo snel vinden. Kijk even op de homepage van je provider. Veel info vindt je bij www.xs4all.com

Verwijderd

Topicstarter
instellingen modem:

protocol: pppoA
vpi 8
vci 48
nat enable
encapsulation vc mux
specify ip-adres: welke ip moet hier?

zij de instellingen goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het probleem al heb gevonden, mijn aansluiting klopt niet.
Ik keek opeens naar mijn modem en zag alarm ledje branden.
Morgen maar opnieuw aansluiten.

Eerst gaat het sync lampje branden dat alles ok is dan springt alarm ledje aan en dan springen ze allebei uit, dit gaat de hele tijd door.

Ik vind het maar vaag.

Verwijderd

slaap lekker

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 22:53:
instellingen modem:

protocol: pppoA
vpi 8
vci 48
nat enable
encapsulation vc mux
specify ip-adres: welke ip moet hier?

zij de instellingen goed?
Moet wel goed zijn ja, let wel op dat je in windows je etech modem/router als gateway instelt, en de dns servers van je provider.

Dat IP adres kun je gewoon leeg laten denk ik.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Nou van morgen ff snel liggen kutten, ik heb het volgende geprobeerd.
De kabel die vanaf het nt1 kastje naar de splitter gaat rechtstreeks in het modem zetten.
Maar dan gaat het groen lichtje van het nt1 kstje uit en dan werkt het modem niet.
Als ik hem dan weer in de splitter zet gaat het lampje weer branden en heb ik telefoon.
Maar geen internet :(

dus kort gezegd ik heb telefoon maar geen inet :(

Wat voor kabel heb ik nodig van splitter naar modem? gewoon 2-aderig right? (mijn baas zei 4 aderig, maar dat klopt volgens mij niet)

bah ik word hier gek van :(

Verwijderd

van splitter naar modem 2 aders....

Verwijderd

ho !!!!!!!!!!! w8

Van de NT sluit je niks aan.

Het MOET ZIJN

lasdop>splitter

splitter>modem
splitter>NT1

en niet anders!!

In de NT1 zitten 2 ISDN RJ45 aansluitingen. Deze laat je aan je telefooncentrale. Hier hoef je dus niks anders mee te doen

Inderdaad dat je hier gek van wordt.

Deze link zal je helpen:

En lees die nou eens. Als je dit gedaan hebt, dan mag je pas weer vragen stellen.
Anders is het hoog tijd voor een slotje. En kan je over je router vragen stellen in een ander topic.

Het is een pdf bestand, dus zul je hier accrobat reader voor moeten hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 09:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mack dit heb ik gedaan en dan werkt telefoon wel maar krijg ik geen line sync.
Dus daarom heb ik geprobeerd de lijn die van nt1 naar splitter gaat rechtstreeks op het modem aansluiten, dus het signaal niet splitten.

Het kan natuurlijk ook zijn dat A. mijn modem gaar is.
Of b. dat de kpn mijn lijn niet geactiveerd heeft.

Mijn buurman heeft gister ales aangesloten en dat werkt perfect.
Hij heeft wel een usb modem.
Dus ik ga straks maar kijken of ik daar ff mijn modem kan aansluiten en of die daar een sync krijgt.
Zo niet dan is modem dood, zoja dan lijn nog niet geactiveerd.

Want telefoon werkt gewoon dus dan is het meest logische dat mijn lijn nog niet geactiveerd is door kpn.

ik heb alles aangesloten als in de pdf, ik denk gewoon dat jij me niet begrepen hebt.

en nee ik verdien geen slotje want ik lees me de pleuris en stel gewoon de vragen waarop ik geen antwoord vind.
misschien stel ik mij vragen wel te snel maar ik raak een beetje gefrustreerd dat het niet werkt.

Verwijderd

ok, maar adsl kan alleen aan de splitter aangesloten worden

(
lasdop>splitter
splitter>modem
splitter>NT1>Telfooncentrale/ISDNkaart
)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 10:37:
ok, maar adsl kan alleen aan de splitter aangesloten worden

(
lasdop>splitter
splitter>modem
splitter>NT1>Telfooncentrale/ISDNkaart
)
Om een en ander te testen kan je gewoon je modem rechtstreeks op de lijn zetten zonder splitter........weet je iig dat het niet aan de splitter ligt..

• jbcyber
Mijn ervaring met het e-tech modem.

Het lampje gaat pas uit als je alle instellingen juist hebt.

Je moet dus ALLE gegevens invullen die je van je provider hebt dus username wachtwoord en ip adres. Je hebt dit allemaal gekregen. Voor de rest van de instellingen moet je eens op het extra blaadje kijken wat je erbij krijgt. Daar staat op hoe die moeten staan. Als je alles goed hebt ingevuld gaat ook het lampje groen branden als het goed is.

Je moet je pc's automatsche hun ip adresen en dns server laten zoeken. Je moet op je router wel kijken of je dhcp server aanstaat. Als het goed is werkt dan alles goed.

O jah bij je buurman gaat denk ik niet werken. Als ik me niet vergis zijn usb modems alleen voor anex a en dus analoog en jij hebt isdn.

Verwijderd

Topicstarter
jbcyber over welk lampje heb jet het?
Het rode alarmlampje?

Ik heb alles op het modem ingesteld volgens de gegevens van het kleine blaadje.
Als ik thuis ben zal ik ff een screenshot maken van een overzicht van de instellingen en hier posten.

Maar als ik het goed begrijp blijft het rode lampje branden todat ik alles goed heb ingesteld?

Usb modem heeft wel annex b hij heeft gewoon isdn.
Je moet je pc's automatsche hun ip adresen en dns server laten zoeken
Hoe bedoel je?

Ik moet gewoon het vakje automatisch dns toewijzen aanvinken right?

Verwijderd

Wel een line test laten doen door de KPN service lijn? misschien is er een vage stoing bij de ISDN telefoon centrale.

Bij mij kwam KPN met het excuus aan dat de kabels te kort waren voor adsl.............die waren ze aan het vervangen. Dat was niet meteen gelukt en de volgende dag gingen ze verder en toen werd de monteur ziek (of was in iedergeval niet aanwezig!) zodoende heb ik twee dagen zonder lijn gezeten. (btw dit klinkt niet echt geloofwaardig.....;-) ik kan je geruststellen het is echt de werkelijkheid!)

Natuurlijk dacht ik eerst dat het aan mij lag...eigenlijk heb ik het hele huis opnieuw bekabeld. Totaal overbodig dus..(vervolgens ging er nog veel meer mis maar dat wil je niet weten.....)

• jbcyber
Inderdaad die vinkjes moet je aan zetten. Waar nu je rode lampje brand gaat als het goed is straks een groen lampje branden.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok ik zal het proberen

Verwijderd

Topicstarter
Update.

modem buurman geleend werkt perfect

e-tech gebeld zeggen dat modem stuk is :(

Moet het terugsturen en wachten op een nieuwe.

in ieder geval iedereen bedankt voor de hulp!!!!!! _/-\o_

Verwijderd

Je buurman heeft dus ook een ISDN aansluiting incl NT1 ?

Verwijderd

Topicstarter
yup, ik zit nu op adsl :) met zijn modem

Verwijderd

Veel plezier met je snelheid.

Leve Gathering of T.net!

• jbcyber
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 17:55:
Update.

modem buurman geleend werkt perfect

e-tech gebeld zeggen dat modem stuk is :(

Moet het terugsturen en wachten op een nieuwe.

in ieder geval iedereen bedankt voor de hulp!!!!!! _/-\o_
Zou in ieder geval eerst eens bellen naar de winkel waar je hem gekocht hebt en niet naar e-techt mag hopen dat je er nog garantie op hebt. Is wel klote dat het je zoveel ellende heeft gekost. Maar jah ligt nu in ieder geval niet aan jou :)

Verwijderd

Topicstarter
Modem wordt vandaag teruggestuurd en omgeruild.
Dus nog ff een paar daagjes wachten
Pagina: 1