Toon posts:

win98se server + 1xwin98se en 2x XP home edition, KAN DAT?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil thuis een echt netwerk maken, ipv cross cable die ik nu heb. dit vanwege aanschaf 2e xp machine.

De bedoeling is dat ik Chello kan verdelen over de 3 computers middels een server en een switch

Daartoe heb ik een:

IBM 350Mhz als server gepland.
hierop wil ik chello aansluiten én een switch

op de switch wil ik aansluiten:

1x 800 Mhz. Win98se.

2x 2000 Mhz XP home edition.

Mijn vraag:

Is dat mogelijk, EN welke software heb ik nodig op de server?

Alvast bedankt.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

http://www.winroute.nl/

Compatible met Windows® 98

[ Voor 40% gewijzigd door loodgieter op 15-01-2003 23:03 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hoe deel ik Internet ?

staat het echt allemaal in ;)

Verwijderd

Je server kun je uitrusten met verschillende OS'en. Linux is als server voor veel mensen de 1e keus. Windows98SE kan ook, en zelfs met het standaard Internet Sharing kun je redelijk uit de voeten, Winroute is een goed alternatief. E.e.a. is in de FAQ's na te lezen.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

als je win98se, winme, win2k, winxp eropzet kan het met internet sharing van windows, of je kan het met programma's zoals wingate, winroute doen

zie verder Hoe deel ik Internet ?

[ Voor 25% gewijzigd door Toet3r op 15-01-2003 23:07 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Zet op de IBM bak Linux of Windows 2000,
dan een router software zoeken en installen en klaar is kees !
Ik zie trouwens echt geen rden waarom het niet kan,zelfs met win 98 se,
want se heeft ook internet sharing inzich (config scherm > software > windows onderdelen)

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ik ben niet zo handig met linux, en het printen moet ook verdeeld worden. mijn ervaringen met de standaard windows internet sharing werkt niet goed. zijn er nog aparte printer server programma's?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 23:29:
ja, maar ik ben niet zo handig met linux, en het printen moet ook verdeeld worden. mijn ervaringen met de standaard windows internet sharing werkt niet goed. zijn er nog aparte printer server programma's?
mja, zelf zou ik in geen geval meer w9x als server gebruiken gewoon weg omdat je hem eens in de zoveel tijd moet rebooten enzo.
Linux is niet moeilijk. En Freesco al helemaal niet, freesco heeft ook een ingebouwde printerserver btw ;)

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:04
definatly win2k hebben wij thuis ook...
gebruik LANSUITE voor alles (geen id waar je het vandaan haalt is volgens mij beetje duur :P) kijk us op kazaa :D

Even niets...

Verwijderd

Als je die switch nog moet aanschaffen zou ik je toch echt aanraden een router te kopen, dingen kosten geen drol meer en voorkomen een hoop ergernis.

Verwijderd

Persoonlijk vind ik dit allemaal moeilijk doen. Gooi er een draytekje tussen. Dan heb je een router en meteen een 4-poorts switchje...en kun je ook nog een firewall instellen....geen server nodig, alleen maar werkstations... :*)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 00:01:
Persoonlijk vind ik dit allemaal moeilijk doen. Gooi er een draytekje tussen. Dan heb je een router en meteen een 4-poorts switchje...en kun je ook nog een firewall instellen....geen server nodig, alleen maar werkstations... :*)
Dat wordt toch niet gevraagd |:(
daarnaast, als de topicstarter een server wilt is dat vast met een bepaalde reden, waarschijnlijk wilt hij geen peer-to-peer netwerkje ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.