Toon posts:

[Win XP] HELP!! alles opent met ACDSEE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Een kennis van mij belde me net met een groot probleem, alles wat hij opent, zelfs bijvoorbeeld configuratiescherm.....opent met ACDSEE...hij kreeg vanmiddag een vraag van dit programma waarop hij per ongeluk JA had geantwoord...sindsdien is dit het geval...

normaal lijkt mij dat zo'n programma alleen vraagt of je de jpeg enz...bestanden wilt openen..maar hij opent nu dus werkelijk alles....zelfs als je bijvoorbeeld bij uitvoeren "CMD" invult...opent hij het acdsee scherm. Ook doet hij dit in de veilige modus...

"Software", in configuratiescherm, kan ik dus ook niet openen....om het programma te verwijderen...net zoals Systeemherstel.....
rechtermuisknop ....openen met.....werkt ook niet echt.

Iemand enig idee hoe ik dit ongedaan kan maken?? TNX!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heb je in ACDSee zelf geprobeerd om die 'koppelingen' naar bestandstypen te wijzigen? * WFvN kent het probleem gedeeltelijk; zo erg als jij beschrijft gelukkig niet... mgoed... een backup terugplaatsen deed wonderen; m'n eigen tip heb ik niet geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
ja backup heeft hij niet echt helaas :(
kun je in acdsee zelf dan de koppelingen weer aan andere programma's toekennen? zal ook een heeeel werk zijn??... en met wat voor "programma" open je bijvoorbeeld gewoon het configuratiescherm?

• DarkSide
  • Laatst online: 09-09 17:25

DarkSide

theres no place like ::1

Als hij alles opent is het best moelijk om dat terug te krijgen.
Je kan bij file tools, folder options en filetypes wel alles afgaan om het juiste progje weer te selecteren. Maar je kan beter een restore point gebruiken.
Ik neem aan dat je dat niet uit hebt staan.
Ik zal gewoon dat gebruiken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• WFvN
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 23:04:
ja backup heeft hij niet echt helaas :(
kun je in acdsee zelf dan de koppelingen weer aan andere programma's toekennen? zal ook een heeeel werk zijn??... en met wat voor "programma" open je bijvoorbeeld gewoon het configuratiescherm?
Mijn vermoeden:

In ACDSee (kan het nu niet controleren omdat ik het niet geinstalleerd heb) ergens in de opties of settings het scherm opzoeken waar de koppelingen staan. Daar de boel uitvinken. Vaak is dat bij andere programma's al genoeg om de originele kopperlingen te herstellen.

Verwijderd

Topicstarter
een restorepunt...ja graag...staat ook niet uit...maar als je dus SYSTEEM HERSTEL kiest....je raadt het al....opent hij het in ACDSEE ??!??

koppelingen..zal ik eens vragen aan hem.....heb het zelf ook niet helaas...maybe ff downen..dan kan ik het vinden...idee wfvn!

Verwijderd

mss ACDSee uninstallen en opnieuw installeren...? (wel ff rebooten tussne de 2 en zien of prob opgelost is...?)

Verwijderd

Topicstarter
kan dus helaas ACDSEE niet uninstallen.....zoals ik boven had verteld.....kom niet in "software"

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dan dus in het menu van Acdsee in de settings de file associations zoveel mogelijk uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
ja okee ga het zo proberen..als ik em bel...maargoed...in file associations (heb t ff zelf ook geinstalled)....staat toch niets over het openen van gewone exe bestanden ofzo...of het configuratiescherm :).....hoe komt het dan dat hij dat toch opent???
en belangrijker nog....als ik de imagebestanden enzo...allemaal uitvink...dan heeft ie nog niets verandert...aan het openen van .exe en zo...lijkt mij???

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 23:21 ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 21:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

probeer eens windows xp op te starten in veilige modus met opdrachtprompt. Er wordt dan geen explorer geladen, alleen een dos-prompt (in een venster) misschien dat je dan wel e.e.a. kunt openen, zoals regedit? of de uninstall van acdsee?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
puur toeval....ff geprobeerd...om iets niet gewoon te openen.....maar te openen met uitvoeren als....daar gewoon dezelfde gebruiker gehouden...en toen opende hij wel systeemherstel gewoon!!! via systeemherstel weer terug naar gister kunnen gaan..probleem opgelost!! thank god! but thanx everyone
Pagina: 1