rundll32.exe trojan?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• RansAckeR
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08-2023
ik merkte pas op dat mijn pc tijdens het idlen pakketten zat te versturen. bleek dat er tijdens het opstarten van winxp de file C:\WINDOWS\system32\msagent\rundll32.exe werd opgestart. netstat wist mij te vertellen dat hierdoor mijn poorten werden afgetast ofzo, toen ik netstat enkele keren na mekaar uitvoerde zag ik dat mijn poorten een na een werden geprobeerd (vanaf poort 1000 ofzo). er werd een verbinding gemaakt met ns.netformatt.co.uk op poort 6667. een irc server? geen idee ik kon er alvast niet naar telnetten.

Netformatt blijkt een hosting provider en webdesign en dergelijke te zijn. een mail met enkele vragen over hun ns. is tot op heden nog niet beantwoord.

ik heb het bestand ondertussen hernoemd en het word nu niet meer gestart, ik kon trouwens niet vinden waar het werd opgestart :? althans niet met msconfig. housecall kon alvast niets vinden alsook ad-aware niet (beiden recentste versie)

is er nog iemand die dit heeft meegemaakt? is het een trojan? zoniet wat dan?

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:17
Zoek eens naar 'Ad-aware' op www.lavasoft.nu
Als je dit programma installeert, zoekt i je computer af naar trojans. Je kan ze dan een voor een verwijderen, als je wil.

• RansAckeR
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08-2023
die vond dus niks zoals ik al zei :)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je zegt er niet bij of je wel een up to date virusscanner hebt draaien?
http://www.trendmicro.com...%2Eexe&alt=rundll32%2Eexe

[ Voor 43% gewijzigd door Gianni Rombios op 15-01-2003 23:48 ]

Verwijderd

misschien iroffer of iets dergelijks?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik zou het naar Software Algemeen verplaatsen waar het thuis hoort. Maar daar staat nu ongeveer dezelfde vraag al: Rundll32.exe zoekt verbinding

Dus misschien is het handiger als je dat topic "omhoogschopt" door daar je gegevens neer zet (bekijk eerst even dat trojan en check op virussen met een online scanner als housecall.antivirus.com)

Succes:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.