pcma modem kaart voor laptop in Mexico

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
Voor een vriend regel ik een laptop zodat hij in het buitenland (Mexico) deze kan gebruiken. Het enige dat deze laptop ontbreekt is een modem kaart.
De vraag is dan, kan ik deze beter hier in NL kopen, of kan hij die beter in Mexico kopen. Eerste reactie van mij is in Mexico, maar zal deze passen op de laptop
(DELL Inspiron)? De laptop draait win2000, en die vriend is een echte digibeet.
Iemand iets zinnigs hierover?

signature

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
pcmcia

Kan hij beter daar gaan kopen, er ligt in Mexico een ander telefoonnet dan hier. Kennis van me heeft ook daar gezeten.

• brooks123
juist, pcmcia, was het even kwijt. Maar het is duidelijk

signature

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
vergeet niet te controleren of de voeding van je laptop 110volt aankan. De meesten zijn 100-240 autodetect, maar er kan er wel eens eentje tussenzitten die alleen met 220-240 kan werken.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• brooks123
thanks, nog meer dingen waar ik op moet letten? Misschien dat er niet legale software op staat?

signature

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Waarom heeft je vriend de laptop nodig in Mexico?

Onthou, internet kost relatief weinig in mexico, zeg maar 1 euro per uur. Behalve in de commerciële toeristenoorden aan de oost- enwest kust. Als hij er niet al te lang blijft is het helemaal niet voordelig om zo'n kaartje aan te schaffen. Tenzij je ivm het gemak veel bestanden van je eigen werkplek(in deze de laptop) wil doormailen etc.

• brooks123
Hij woont er, en werkt in een stichting. En hij zit niet in de bekende toeristenplaatsen maar juist in het armste deel van mexico.

signature

Verwijderd

brooks123 schreef op 16 januari 2003 @ 01:53:
Hij woont er, en werkt in een stichting. En hij zit niet in de bekende toeristenplaatsen maar juist in het armste deel van mexico.
Daar zijn toch vaak niet eens telefoonlijnen :?

Mijn ervaring is dat in de armere gebieden de GSM netwerken gewoon beter zijn dan de vaste netwerken. Soms zijn die zelfs goedkoper :? Ik maak dan ook bij voorkeur gebruik van GPRS of CSD in plaats van PSTN of ISDN.

Bijkomend voordeel is dat er voor GSM slechts enkele standaarden zijn voor dataverkeer. O.a.:

CSD via PSTN -> werkt vrijwel altijd
CSD via ISDN -> werkt soms, vooral in de VS/Canada bagger
HSCSD -> dat kennen wij niet :)
GPRS -> werkt alleen in de buurlandjes :(

Voor PSTN en ISDN zijn er ontelbare standaarden :?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 13:28 ]

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Zelfs in het armste gedeelte is wel internet, hoeft helemaal geen grote plaats te zijn. Was er in november en ben 3 weken met een auto van hot naar her gereden. Internet via satelliet is daar in b.v. de hooggelegen gebieden heel normaal.

En nee, pal naast het bergweggetje natuurlijk niet :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Daar kopen ivm mogelijk on-compatibiliteits problemen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.