Toon posts:

10K=Kots!

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij met het 10K=Kots-icoon wilden ons ongenoegen over te 10K limiet tonen.

ik doel op dit icoon: (tnx Hlpdsk)
Afbeeldingslocatie: http://ccc4u.net/10K_Puke.gif

Wat je kunt instellen door in je profile dit in te vullen:
http://ccc4u.net/10K_Puke.gif

NIEUW!!! Meer Icoontjes voor de Aktie!
http://people.a2000.nl/jklei00/10K_Zuigt.gif
wordt:
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/jklei00/10K_Zuigt.gif

Met dank aan: DiSiLLUSiON

EN:
http://pandora.pozorjed.com/pukey2.gif
wordt:
Afbeeldingslocatie: http://pandora.pozorjed.com/pukey2.gif

Met dank aan: Petuhr

Verwijderd

ik heb het nu ook !!

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 15:47 schreef Snake het volgende:
Crosspost >:) >:)

Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/69284[/quote]Je lult. Die in ToTOF is voor het verzamelen van de personen daar. Deze is voor het verzamelen van iedereen die mee protesteert hier. Er wordt wel doorgelinkt, maar dat mag.

Verwijderd

10k is inderdaad teveel kan dat geen 5k worden >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik (we) zat(en) eigenlijk meer aan 7x zoveel te denken... minstens.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 14:48
7x zoveel ? Ben je gek ofzo :). Nee 15K kan ik nog wel inkomen maar voor de meeste sociale iconen is 10K meer dan zat.

We spend our years as a tale that is told

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hint: icon op goeie grootte resizen en niet animated maken. Da's wel zo vriendelijk, want animated gifs zijn imo vaak erg irritant en duren het langst met downloaden.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:39

4POX

Everybody is wired

Ik doe ook met deze actie mee.

Want GoT wil iedereen zijn persoonlijkheid om zeep helpen.. Want de meeste mensen ken je van hun icoon.. En die herkenbaarheid hebben veel mensen lang moeten werken..

Neem als voorbeeld hlpdsk.. Iedereen kent hem van zijn matrix icon...

Dus zet hem op met de actie.. Want iedereen heeft tegenwoordig een browser met cache dus plaatjes steeds binnen halen is bullshit

AKA Rinkel weblog

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:03
-- 10K ought to be enough for everyone -- :)
Vrij naar Bill Gates

Verwijderd

animated gifs als user icon vind ik persoonlijk zeker niet irritant (zoals je links kunt zien) en ik denk dat, hoe flitserig je een plaatje van 64x64 pixels ook maakt, je het toch niet verschrikkelijk irri kunt maken omdattie zo klein is...

ik wil dus graag meedoen met deze actie: minstens 70k! :)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

50~70 is gewoon genoeg. en anders moeten ze het gewon mogelijk maken om het plaatje van je eigen website af te laten halen, maar dat dat dan in de prefs uit te schakelen is...

en BTW. het laden van die ICQ online/offline dingen duurt langer....

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Deze is echt STOER.. Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aiwarez/plaatjes%20van%20baz/eend.gif

[TYPO]

AKA Rinkel weblog

• Arjen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-01 08:52
Die 10K is nog aan de hoge kant vinnik zelf. Ik zal maar weer even de vergelijking met banners van 468x60 maken; deze mogen ongeveer 25Kbyte groot zijn. Als ik dan uitreken hoe groot een plaatje van 60x60 dan zou mogen zijn kom ik uit op ~3,5Kbyte. Deze banners zijn dan ook nog een animated! De upload moet de grootte van de plaatjes verlagen, en dan proberen jullie ons over te halen een limiet van 60Kbyte in te stellen? Mag ik even lachen?

• Hielko
  • Laatst online: 02:37
Jongens: weten jullie hoe groot een banner van 468x60 pixels meestal in kilobytes weegt? Juist: maximaal 25 KB! En dan wil je voor een icoontje van 60x60 pixels meer dan 10KB?

*zucht*

Verwijderd

OK, statement time :

Ik ben WEL voor een limiet, maar dan wel een leuke limiet. Maak er 60K van of zo. Dat is niet te veel, en je hebt nu geen mensen meet met een icoon van 1600x1200, of unoptimized filmpjes. Ik ben zwaar voor optimizen, en ik heb er al zat gedaan voor mensen hier. Er loopt hier zeker een klein dozijn mensen met een icoon rond dat ik heb gemaakt of verbeterd.

Ik vind het net zo goed nergens op slaan om een icoon van 100KB+ te hanteren. Maar 10K is best wel belachelijk.

Ik probeer ook niet Adjes kwaad te krijgen, en de nu ontstane 10K=Kots icon actie was een 1 persoons actie die nu rare vormen aanneemt. (Hoewel : dikke LOL moet ik zeggen :+)

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Verwijderd

Absoluut belachelijk, zo'n idioot als Sjaak-Fat-Aars ofzo heeft een icon van 959 KB.

10 KB is MEER dan genoeg, tis niet de bedoeling dat je complete DivX films als usericon gaat gebruiken. :r
Denk ook eens aan het merendeel van de bezoekers hier die nog via een modem internet. Erg leuk dan, 30 replies in een thread met 30 keer 50 kb aan icons. Nou nee...

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Probeer 's een icoon te maken van 10K of minder, ik zie vaak genoeg dat dat allemaal mogelijk is. Er zijn ook nog modem-gebruikers op deze wereld.

* Delerium vraagt zich wel af waarom Adjes nu opeens de icoongrootte hebben gelimiteerd :?
/me vind ook dat Adjes wel 's een compliment verdienen en geeft ze er een (bij deze :))

• Arjen
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 16:50 schreef HlpDsK het volgende:
Maak er 60K van of zo. Dat is niet te veel [..][/quote]Dat is dus wél veel.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik vindt zelf 10k ook net te weinig eigenlijk. Liever zou ik 25 ofzo hebben.
Maar als het dan toch perse 10 kb moet zijn max. kan er dan ook een duidelijke handleiding komen hoe je je icons kan inkrimpen? Ik bedoel volgens mij lopen hier tientallen mensen rond met icons die makkelijk 10x zo klein kunnen.
Zet gewoon een lijstje neer van programma's/methodes etc die daar voor zorgen zodat mensen ook de kans krijgen om binnen een limiet te komen.

• Kees
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
10k = 60x60 ONGECOMPRIMEERT
dus: 24 bit kleuren = 3 bytes per pixel
60x60 = 3600 pixels

3 bytes per pixel en 3600 pixels = 10.800 bytes = 10,5 Kbyte, als je daar geen icoontje in kwijt kan ben je een volslagen idioot. En nee, daar past een gemiddeld ani-gif niet in >:)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• 4POX

4POX

Everybody is wired

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 16:56 schreef ecteinascidin het volgende:
* 4POX vraagt zich wel af waarom Adjes nu opeens de icoongrootte hebben gelimiteerd :?[/quote]Omdat Tom niet meer Via superweb belt.. >:),

Ik vind 50KB een mooie grens.. Ik bedoel. Niet iedereen heeft een grote icon .. Maar ik zie wel een paar die over de 100KB zijn.. Dat is weer te veel

Maar is dat idee van 2 iconen nog besproken.. Of ligt dat technisch weer te m0eilijk met cookies en code..

AKA Rinkel weblog

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
* DiSiLLUSiON is voor een limiet. een limiet van 50K wel te verstaan.. daar kan je nog wat leuks in kwijt. normaal is mijn icoon ook onder 10K, maar ik vindt het niet erg als er mensen zijn met icoonen van 40k, als het maar niet een overdreven 200k wordt.
maar 10K daar kan je niet eens iets leuks in kwijt!

* DiSiLLUSiON vindt dat een limiet van 50K acceptabel is.

Verwijderd

hmm, had ik net een nieuw icoontje :(
ik houd deze gewoon :) alhoewel ik jullie actie wel steun, maar liever 25k

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-02 14:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Moet jij eens bedenken dat er mensen met een 56k6, single ISDN of (nog erger) Casema surfen

Die zijn nu bijna gedwongen om de iconen uit te zetten omdat ze anders jaren zitten te wachten voordat een thread binnen is. Reken maar uit. Stel, je hebt een thread van 100 berichten en 15 mensen hebben een icon van 60 kb. Dan zit je dus eigenlijk voor niks 900 kb te downloaden. Als je een dikke verbinding hebt zal je dat niet boeien, maar als je dat met 1 kb/sec binnen moet halen ben je dus 900 sec = 15 minuten bezig om alleen de iconen op te halen...

Bovendien, jullie zijn toch tweakers? Als je niet in staat bent om een plaatje van 60x60 pixels kleiner dan 10 kb te krijgen moet je eens op photoshop cursus. Een animated gifje kan nog steeds, maar geen hele stukken film meer.

Overigens zal ik mijn eigen icon ook aan moeten passen, deze is 26 kb ;)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 17:08 schreef Daniel Kegel het volgende:
Moet jij eens bedenken dat er mensen met een 56k6, single ISDN of (nog erger) Casema surfen

Die zijn nu bijna gedwongen om de iconen uit te zetten omdat ze anders jaren zitten te wachten voordat een thread binnen is. Reken maar uit. Stel, je hebt een thread van 100 berichten en 15 mensen hebben een icon van 60 kb. Dan zit je dus eigenlijk voor niks 900 kb te downloaden. Als je een dikke verbinding hebt zal je dat niet boeien, maar als je dat met 1 kb/sec binnen moet halen ben je dus 900 sec = 15 minuten bezig om alleen de iconen op te halen...

Bovendien, jullie zijn toch tweakers? Als je niet in staat bent om een plaatje van 60x60 pixels kleiner dan 10 kb te krijgen moet je eens op photoshop cursus. Een animated gifje kan nog steeds, maar geen hele stukken film meer.

Overigens zal ik mijn eigen icon ook aan moeten passen, deze is 26 kb ;)[/quote]100% mee eens.

• Arjen
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 16:56 schreef ecteinascidin het volgende:
/ me vraagt zich wel af waarom Adjes nu opeens de icoongrootte hebben gelimiteerd :?[/quote]Dat is nog niet het geval, maar de picture-upload zit eraan te komen. Pas dan werkt die limiet.

Verwijderd

De mensen met die 1kb verbinding hebben waarschijnlijk liever helemaal geen iconen ('t kan mij bv weinig boeien of iemand 'n icoon heb of niet) dus maak gewoon 'n optie in je profiel om inconen uit te schakelen (voor de trage verbindingen) en zet de limiet op 60kb ofzo, zet je iconen aan weet je wat je kan verwachten, iedereen gelukkig toch?!

--Ray

• Onno
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dus maak gewoon 'n optie in je profiel om inconen uit te schakelen[/quote]Die optie bestaat al lang. :)

• Config
  • Laatst online: 06-01-2025
ik heb geen irritante infantiele sig's, geen domme pleuresondertitels en al helemaal geen verrückte blubbericonen.

clean=good.

• StarLite
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

mijn iccon heeft 12 frames!
En is toch minder dan 3KB.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
Mja, met 4 kleuren in je icon kan ik dat ook... maar ik vind juist die stukjes matrix relaxed. Hoe vet is het idee bijvoorbeeld dat we allemaal een 60KB stukje matrix pakken en dan in een tread onderelkaar de volledige film maken? (misschien 2 threads voor nodig ;) )

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 17:06 schreef Exterminator het volgende:
hmm, had ik net een nieuw icoontje :(
ik houd deze gewoon :) alhoewel ik jullie actie wel steun, maar liever 25k[/quote]Ow kut, ik had even naar die van mijzelf gekeken en had even verkeerd gerekend, ik dat die van mij al tussen de 20 en 25 KB zat :D

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe icoontjes toegevoegd. eigen initiatieven worden aangemoedigd! :)

Verwijderd

Protest !

Verwijderd

:D

Verwijderd

Nah, ik kan met 10K ook wel wat doen hoor. Maar sta dan niet gek te kijken als het een onnoemelijk irritant icoon wordt, puur uit frustratie.
Ik ben HELEMAAL NIET voor grote icons. Allemaal volk hier dat mijn protest opvat als "ik wil 1 Mb iconen zien". Nou, mooi niet dus! Maar ik ben ook niet voor een limiet van 10K.

Blijkbaar is op GoT geen plaats voor een democratie. Zucht.

Verwijderd

35 a 50kb als limiet ? :) .... Ik bedoel 10kb is om te kotsen :r

Verwijderd

zow, ik ben nu ook aangesloten :)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 17:08 schreef Daniel Kegel het volgende:

Overigens zal ik mijn eigen icon ook aan moeten passen, deze is 26 kb ;)[/quote]Ik snap wat je zegt. Ik ben het er alleen niet mee eens. Iemand mut een klote verbinding zet maar gewoon de icoontjes uit. toch?! Maar ik heb lang genoeg toegekeen hoe heel nederland (bijna de hele wereld) zich aan past aan de zwakste schakel zonder met brilliantere oplossingen te komen. Ik pik het neit langer dat ik wel 200KB/s kan trekken maar dat half internet in puin ligt voor de modem gebruikers. Over een jaartje heeft bijna iedereen 2Mbit, dan komt alles vanzelf weer goed.

Verwijderd

toevallig zit ik ook met casema ellende opgescheept..
maar heb het probleem enigzins opgelost door m'n internet cache file te vergroten naar 300MB
hierdoor blijven de meeste icoontjes op m'n HD staan en hoeven ze niet steeds opnieuw gedownload te worden

als de andere modemmers en casema slachtoffers dat nou ook doen maken ze het voor hun zelf een stuk makkelijker en hoeven ze niet mijn icoon de schuld te geven van hun tweakeronwaardige instellingen....

en ban gewoon die gasten die gaan lopen klooien met 1 MB icoontjes

verder ben ik het met HlpDsK eens
een limiet van 50-60 KB geeft ons tenminste nog een beetje ruimte voor een leuk geanimeerd icoontje

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:15
Wat blits dat nieuwe icoontje....

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:33

botoo

💀 too old to die young

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bovendien, jullie zijn toch tweakers? Als je niet in staat bent om een plaatje van 60x60 pixels kleiner dan 10 kb te krijgen moet je eens op photoshop cursus. Een animated gifje kan nog steeds, maar geen hele stukken film meer.[/quote]:)

Niet gelijk in het harnas ten strijde trekken jongens, zie het als een uitdaging.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Obi
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Ik ben het met cyberjunk eens.

PS het icoontje van supergrover weerlegt toch wel elk argument van de 10-icoon-eisers ..? Werkelijk SUPER ! :)

Verwijderd

WAT NOU?? IK SURF OOK HEEL LELIJK CASEMA (JA EEN RAMPEN GEBIED) HE HE HE HE HE EN IK PROTESTEER NIET ALLEEN VOOR DE ICOONTJES NEE!!! VOOR DE ZOGENAAMDE MACHT VAN DE MODEVETERS!! STEUN ME EN ROEP ME NAA; DOMINEE FYA

Verwijderd

Ik snap jullie niet, allemaal lopen klagen als GoT niet snel genoeg is voor jullie, maar wel allemaal willen dat er 25 x 50KB = 1.2MB aan usericons per pagina in elke thread mogen, wat een dailupper met optimale opstandigheden dus 4 minuten kost om te downloaden.

Het wordt tijd dat jullie eens echt nadenken voor je met dit soort onzin acties begint. Grow up.

• Hielko
  • Laatst online: 02:37
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik snap wat je zegt. Ik ben het er alleen niet mee eens. Iemand mut een klote verbinding zet maar gewoon de icoontjes uit. toch?! Maar ik heb lang genoeg toegekeen hoe heel nederland (bijna de hele wereld) zich aan past aan de zwakste schakel zonder met brilliantere oplossingen te komen. Ik pik het neit langer dat ik wel 200KB/s kan trekken maar dat half internet in puin ligt voor de modem gebruikers. Over een jaartje heeft bijna iedereen 2Mbit, dan komt alles vanzelf weer goed.[/quote]Ah... dus als jouw auto 1000KM per uur rond kan sjeezen dan vindt je dat de maximum snelheid dan ook maar naar circa 1000KM/h moet? Tenslote wil jij niet lijden onder de andere 99.9% die niet boven de 200 komen...

Verwijderd

***LEEGHOOFD-MODE**********
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/umopepisdn/zooi/10K_Puke.gif
RELLEN RELLEN

***LEEGHOOFD-MODE**********

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 20:03 schreef FYA het volgende:
WAT NOU?? IK SURF OOK HEEL LELIJK CASEMA (JA EEN RAMPEN GEBIED) HE HE HE HE HE EN IK PROTESTEER NIET ALLEEN VOOR DE ICOONTJES NEE!!! VOOR DE ZOGENAAMDE MACHT VAN DE MODEVETERS!! STEUN ME EN ROEP ME NAA; DOMINEE FYA[/quote]Haleluja!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42

Dark

who tweaked the light?

Zelf heb ik kabel dus ik heb er niet zo'n probleem mee als er een plaatje komt, maar als elke byte per postduif of rooksignaal overgestuurd wordt, dan heb je een probleem. 10k is wel ruim voldoende voor elk statisch plaatje, maar anims zijn toch ook wel fun, en als je echt op een 56k'tje zit, dan zet je die icons toch uit, of ze nou 10 , 20 of 100 k zijn maakt dan ook niet uit. Verder denk ik dat als casema de norm wordt ar alleen nog tekstsites op het internet gezet kunnen worden worden, de rest is te zwaar. Mijn icon is animated en bovendien maar 16k, dus die heb je zelfs bij casema binnen een paar seconden. Als animated verbannen wordt, dan is 10k wel ruim voldoende, maar ik hoop van niet, 'k vond het juist wel grappig zo...

Verwijderd

:r

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-02 14:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Aha, dus alle mensen met een trage verbinding moeten de iconen maar uitzetten omdat een kleine groep te bedonderd is om een icoon van 10k of kleiner te maken?

Dus anderen moeten maar lijden onder jouw onwil? Beetje egoïstisch of niet soms?

• Frank Timmer
  • Laatst online: 21:59
Wat zeurt iedereen toch vreselijk! Eerst vinden een hele zooi lui GoT te traag, hier worden nu oplossingen voor gezocht (nieuwe server, 10KB icon limiet, icons op de server, etc), je zou daar blij mee moeten zijn. Vroeger (UBB) had je niet eens een icon, dus waarom moet je nu een hele film gaan afdraaien!?

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
animated wordt niet verbannen, nee, het wordt maximaal 10 kb, daar kun je makkelijk heel veel frames in kwijt.

stel: je neemt 256 kleuren (zat voor een 60x60) stel het wordt gecomprimeert op 25% van de ongecomprimeerde grootte, dan kun je 12 frames kwijt in 10 kb.

bovendien, als ik zo de meeste iconen bekijk zijn ze nu al onder de 20 kb, dus wat willen jullie nu? als arjen de limiet op 25 kb had gezet waren er _net_ zoveel protesten geweest, het probleem is dat een aantal mensen gewoon niet met een limiet kan leven (ik denk alleeen al ff aan aan aanal draadjes waarin men protesteerde tegen maximaal 255 replies ;))

ja, sorry voor al die unlimited mensen, die 10-k is heel redelijk, en ik daag je uit mij te weerleggen.

plaats maar een (normaal, geen complete divx uiteraard) iocontje, en ik krijg hem zonder al te veel verlies onder de 10k

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

of allemaal een mooi icon of allemaal geen icon

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
sawawi, erg constructieve opmerking!

Verwijderd

dank je kees

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:03
Kijk, mijn icon is een animated gifje van 7,5 kb. Het kan dus wel.
Verder zit ik helemaal niet te wachten op 20 icons van een boutfilm als The Matrix. En als die 10 K grens je niet zint, dan zoek je maar een andere hobby :)
20 users x 60K per icon is wel mooi 1200K per thread op GoT.

• mbr
  • Laatst online: 18:18

mbr

Ik ben een 56K'er en ervaar geen problemen met iconen boven de 10KB.

Als eenmaal de iconen in je cache staan heb je het probleem niet meer.

Ook heb ik nog nooit eerder meegemaakt dat een thread gedeeltelijk binnenkomt doordat er postings staan van users met iconen boven de 10kb.

Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een regelmatige bezoeker ben.

Dus wat mij betreft mogen iconen gerust groter zijn dan 10KB.

Verwijderd

hoeveel leden van die 6000 hebben er dan een icon boven de 10k :?
ikzelf heb er 1 van 2.2k normaal

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42

Dark

who tweaked the light?

Ok 10k dan...

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
mijn icoon is ook lekker groot

Verwijderd

zucht

gezaik

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik vind dat de mensen die een usericon van >10Kb willen hebben, dat icon bij elke post maar handmatig met een paar [img] tags in de replytext moeten zetten.

• Timmey
  • Niet online
Waar zijn de echte tweakers....

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05-2025

X-Terminator187

"Astalavista"

Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/cwm2/puke.gif

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

Verwijderd

stem fya en ga voor democratische oplossingen!of stem GOT en stem voor hun wel 10kb limiet!!!!!!!!! maak je keus en spreek tot me deze gekke dominee fya

• Aaargh!
  • Laatst online: 18-02 11:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Moet jij eens bedenken dat er mensen met een 56k6, single ISDN of (nog erger) Casema surfen[/quote]deze mensen kunnen verhuizen naar een gebied waar ze wel (normaal) kabel hebben of anders gewoon hun icoontjes uitzetten.
als ze dit er niet voor over hebben ... zeur dan ook niet dat ze te groot zijn.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Die zijn nu bijna gedwongen om de iconen uit te zetten omdat ze anders jaren zitten te wachten voordat een thread binnen is. Reken maar uit. Stel, je hebt een thread van 100 berichten en 15 mensen hebben een icon van 60 kb. Dan zit je dus eigenlijk voor niks 900 kb te downloaden. Als je een dikke verbinding hebt zal je dat niet boeien, maar als je dat met 1 kb/sec binnen moet halen ben je dus 900 sec = 15 minuten bezig om alleen de iconen op te halen...[/quote]eenmalig dus, want het komt in je cache, en zoals je al zei, met een dikke verbinding boeit het niet => verhuizen naar plaats met kabel.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bovendien, jullie zijn toch tweakers? Als je niet in staat bent om een plaatje van 60x60 pixels kleiner dan 10 kb te krijgen moet je eens op photoshop cursus. Een animated gifje kan nog steeds, maar geen hele stukken film meer.[/quote]binnen 10k kan je lang niet zulke leuke dingen doen als met een groter plaatje. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Overigens zal ik mijn eigen icon ook aan moeten passen, deze is 26 kb ;)[/quote]irritant he!

btw, mijn plaatje is 3.5 KB, 44 frames, dus ik heb er op zich geen last van. ik moet alleen :r :r :r :r :r :r :r van mensen die menen overal regeltjes en limieten voor te maken.
ok, hele grote plaatjes kan vervelend zijn, maar zet de limiet dan op 10 megabyte ofzo.

ideetje: waarom niet mensen 2 plaatjes laten uploaden, een kleine (<10k) en een normale (< 10MB) en dat mensen zelf in hun profiel kunnen kiezen welke ze willen zien.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05-2025

X-Terminator187

"Astalavista"

Stemformulier:

GoT ==> 0
............ 0 <== George W. Bush
FYA ==> 0

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

Verwijderd

wat nou 0 stemmen voor mij? ik heb wel de mooiste woorden: we vechten voor een democratisch beleid ik ben de enigste die zijn smoel opentrekt.................. riskeert een BAN!! leef en stem leef komop! alllaaallllUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUlAAAAAAAAAAa

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Het begint hier werkelijk een kleuterklas te lijken. En ik gok dat FYA staat voor Fuck You All? Ah... weer zo'n prachtige, heersende afkorting, dat verklaart een hoop...

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
10KaBee = okee! :)

• Ritchie
  • Laatst online: 17:34
Ik ben tegen 10k!
maarja.. ik heb kabel :)

- NAC Breda -

Verwijderd

Waarom zit nou iedereen toch altijd zo te zeiken op t.net?
Anders zeggen jullie eens een keertje wat positiefs ofzo.
Ik kan me voorstellen dat de adjes doodziek worden van dit gezeik om zo'n onbenullig iets.

Pas maar op, dadelijk kappen Femme en de rest nog met t.net, omdat jullie toch alleen maar kunnen zeuren.

dat moest ik ff kwijt
<font color="#df040f">* [BoerQ]</font>

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 20:52 schreef FYA het volgende:
wat nou 0 stemmen voor mij? ik heb wel de mooiste woorden: we vechten voor een democratisch beleid ik ben de enigste die zijn smoel opentrekt.................. riskeert een BAN!! leef en stem leef komop! alllaaallllUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUlAAAAAAAAAAa[/quote]1 4 u bij deze! :)

Verwijderd

Jotti

goed! en jotti? voor een lelijke mongool?

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 20:53 schreef wacko het volgende:
10KaBee = okee! :)[/quote]Richt je eigen aktie groep maar ergens anders op

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 21:01 schreef FYA het volgende:
Jotti

goed! en jotti? voor een lelijke mongool?[/quote]Om mij even te verlagen naar jouw kleuterklasniveautje: Ensign, you're dismissed!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>deze mensen kunnen verhuizen naar een gebied waar ze wel (normaal) kabel hebben of anders gewoon hun icoontjes uitzetten.
als ze dit er niet voor over hebben ... zeur dan ook niet dat ze te groot zijn.[/quote]Als je niks zinnigers te melden hebt, hou je dan maar stil aub.

En dit is weer zo'n typisch zielige actie van Cyberbaby die blijkbaar nog steeds pissed op GoT is. Zielig hoor. :r

• Aaargh!

Aaargh!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 21:04 schreef Revolution het volgende:
Als je niks zinnigers te melden hebt, hou je dan maar stil aub.[/quote]je wilt wel icoontjes maar hebt niet genoeg bandbreedte om normale icoontjes te kunnen downloaden, en er dan nog over zeuren ook ?
waarom moet iedereen de dupe worden van die paar mensen met een kut-verbinding die ook zo graag plaatjes willen zien ?

ik stem voor een maximale groote van 100bytes, daar kan je nog mooi een zwart/wit plaatje in stoppen, wel zo sociaal voor de mensen met een XT met hercules scherm en een 300baud modem.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 20:27 schreef mbr het volgende:
Ik ben een 56K'er en ervaar geen problemen met iconen boven de 10KB.

Als eenmaal de iconen in je cache staan heb je het probleem niet meer.

Ook heb ik nog nooit eerder meegemaakt dat een thread gedeeltelijk binnenkomt doordat er postings staan van users met iconen boven de 10kb.

Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een regelmatige bezoeker ben.

Dus wat mij betreft mogen iconen gerust groter zijn dan 10KB.[/quote]Snappen veel mensen het dan niet.. Je krijgt eerst de HTML en JAVA code binnen.. Dus je kunt een pagina al lezen zonder problemen.. Dus dat iemand met een 56k6 modem problemen heeft is bullshit.... En als je een tread leest komt alles wel in je cache te staan..

50x10KB is ook al 500KB.. Dus daar is een 56k6 modem ook al 2 minuten mee bezig..

Ik heb kabel. En bij mij is alles ook gecached.. Als ik een pagina met 90 reacties binnenkom haal ik maar tientallen KB met html code binnen.. De plaatjes komen bij mij uit mijn cache

OKeeh, Ik begrijp dat er nog mensen bestaan met een 486 8MB 500MB harddisk met een 28k8.. Maar ga daar niet meer internetten..

En nu maar zien welke adje hier weer "wijze" woorden tegen heeft

AKA Rinkel weblog

• Aaargh!

Aaargh!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 21:09 schreef 4POX het volgende:
OKeeh, Ik begrijp dat er nog mensen bestaan met een 486 8MB 500MB harddisk met een 28k8..[/quote]op t.net ?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/cwm2/puke.gifAfbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bkhnet/got/10K_Happy.gif

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>je wilt wel icoontjes maar hebt niet genoeg bandbreedte om normale icoontjes te kunnen downloaden, en er dan nog over zeuren ook ?
waarom moet iedereen de dupe worden van die paar mensen met een kut-verbinding die ook zo graag plaatjes willen zien ?[/quote]Luister eens ventje, ik zal het nog 1x duidelijk uitleggen in simpele bewoording zodat jij het ook nog snapt.
Een icon is een plaatje van 60 bij 60 pixels. Dat gifs toevallig ook geanimeerd kunnen zijn is erg leuk en aardig maar een icon is er niet voor bedoeld om complete films in af te spelen. Daar komt nog bij dat ik uitstekend in staat ben om een leuke geanimeerde gif te maken die kleiner is dan 10 KB. Als een banner van 10 keer zo groot maar 25 KB mag zijn, dan ga jij zeker een icoon maken van 60x6 pixels en 100KB groot? Als je jezelf zo'n goeie tweakers voelt, dan heb je vast ook wel eens van Optimization gehoord, en als jij niet eens in staat bent om een gifje of jpgje van 3600 pixels kleiner dan 10.000 bytes te maken, dan ben je het niet waard om tweaker te zijn. Dan kun je beter de Computer Idee blijven lezen.

De meeste mensen internetten nog via de telefoonlijn omdat er nog geen kabel beschikbaar is en dan kunnen ventjes als jij wel lekker stoer doen met hun verhalen van "kijk ik haal wel 200 kb/sec" maar dat is geen goeie afspiegeling van de verbinding van de gemiddelde tweaker hier. Als het je niet bevalt, dan ga je maar lekker met je vriendjes zoals Cyberpuber zelf een UBB forumpje oprichten en daar lekker usericons van 1 meg neerplanten, zodat wij er geen last van hebben.

Gegroet.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

* Jordi agrees with Revolution

• RvdH
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

End of Discussion. 10kb is de limiet, dat blijft hij, en daar is niet over te discussieren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.