Toon posts:

Wol op Tyan2460 + P2B booten zonder monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben een netwerkje in elkaar aan het flansen aan daarbij heb ik
twee problemen:

1: ik wil graag mijn oude p2btje als servertje laten draaien, maar zonder monitor.
kan dat? en zo ja weet iemand nog uit een grijs verleden waar ik kan instellen dat het opstarten niet vastloopt enzo?

2: weet iemand waar de WOL connector zit op een Tyan Tiger MP 2460. ik ken hem niet vinden :? (zit ie d'r uberhaupt wel op)

alvast bedankt.

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

als je het helemaal zonder iets wil doen (keyboard/mouse etc..) ff in de bios instellen "hold on no error's". Monitor is trouwens niet belangrijk voor het booten en starten van windows.... kun je gewoon eraf laten.
Natuurlijk zul je wel iets willen om hem remote te kunnen bedienen denk ik :P
Maar daar zijn mogelijkheden (=lees programma's) genoeg voor...

Waar die "WOL" kan ik je helaas niet vertellen... (als ie erop zit dat is)

Verwijderd

Topicstarter
Ah, bedankt!. Ik wil het inderdaad zonder alles doen. ik was effe vergeten dat de muis en het toetsenbord er dan ook afmoeten 8)7.

Als remote wilde ik de remote desktop die bij windows XP pro zit gebruiken. das het makkelijkst lijkt me.

Ik hoop dat nog iemand iets van die WOL weet anders heb ik helemaal voor niets een netwerkaart met Wake on Lan gekocht en dat scheelt toch weer 4 hele Euro's :'(

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

ff onder google zoeken naar je mobo.. is vast wel een site van de fabrikant... daar is meestal ook wel een manual te downloaden...weet je gelijk hoe en wat :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op de Tyan site staat bij de specs van de Tiger MP:

- 3-pin Wake On LAN header (optional)

Je hebt vast wel een handleiding van die plank en anders kun je de handleiding downloaden op de site van Tyan. In de handleiding zou moeten staan waar de WOL connector zich kan bevinden.

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Zoals bij Femme al staat --> optional, waarschijnlijk heb je dus pech dat ie er standaard niet op zit...

System Specs!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben wel een luie bastard maar ook weer niet zo lui dat ik niet eerst de handeiding heb bekeken . ik heb ook al de pdf versie gedownload en door gezocht voor WOL en wake on lan, maar ik kan het gewoon niet vinden. ik zie verder ook niet zo'n plaatje met van die nummertjes en dan bij die nummertjes weer een beschrijving van wat nou eigelijk met het nummertje bedoeld wordt :P .
Ik ben bang dat het er dus niet op zit. Beswel vaag voor een bord dat toch voor servers bedoeld is en voor servers is WOL toch beswel handig.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 01:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Booten zonder iets lukt toch nog niet niet. Is er trouwens een term voor je computer laten opstarten zonder KB, muis en monitor? Dat zoekt makkelijker. Ik heb in de bios van de p2b halt "on no errors" gekozen. Pal daarboven staat nog een keuzelijstje voor video:mono, ega, vga etc. Maar dit heeft er volgens mij niet zoveel mee te maken. Moet ik soms wat in windows XP veranderen om dit werkend te krijgen?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

The.Force schreef op 15 januari 2003 @ 23:24:
Zoals bij Femme al staat --> optional, waarschijnlijk heb je dus pech dat ie er standaard niet op zit...
Klopt, ik heb 'm ook niet :)

Maar dat is niet eens zo erg, het zijn PCI 2.2 sloten, die ondersteunen WOL zonder zo'n kabeltje, moet je alleen wel een NIC hebben die dat ook ondersteunt :)
(bv een Intel PRO 100/S)

[ Voor 3% gewijzigd door BrZ op 17-01-2003 13:34 ]

Pagina: 1