Toon posts:

ECC DDR geheugen icm non-ECC DDR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk probleemloos ECC DDR geheugen icm non-ECC DDR te gebruiken?
Ik had namelijk 2 non-ECC 256MB reepjes, maar 1 ervan is defect gegaan, heb deze teruggestuurd naar de winkel,... krijg nu breicht dat het nieuwe reepje binnen is alleen dat Crucial een ECC versie opgestuurd heeft. Volgens degene van het winkeltje is het geen probleem omdat je het in de bios uit kunt schakelen.

Kan ik problemen verwachten, of gaat dit goed samen zo?

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Je kan ECC in de bios gewoon uitzetten dus ik neem aan dat dit geen probleem is.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Hoeft zelfs niet, als niet álle reepjes ECC zijn wordt de foutcorrectie niet gebruikt, zo simpel is het.

Net alsof je PC133 geheugen in een PC100 moederbord zet, geheugen past zich gewoon aan aan de snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
OK dus het zal zeker weten helemaal niets onderdoen aan snelheid of stabiliteit dan als het allebei non-ECC reepjes zouden zijn?

Ik las alleen zo gauw dat ECC misschien wat minder goed opklokbaar zou zijn, das natuurlijk jammer mocht ik ooit nog es een ander cputje op mijn bord prikken en willen opklokken (met de huidige cpu kan dat sowieso niet, ook niet unlocked).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik las alleen zo gauw dat ECC misschien wat minder goed opklokbaar zou zijn
Dan schakel je ECC toch uit :Y)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit mag inderdaad geen probleem vormen. Waar je wél op moet letten is dat die ECC DIMM niet registered is; registered en unbuffered gaat dus _niet_ samenwerken (EEC wordt namelijk vrij vaak met registered gecombineerd maar niet altijd).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Leuk die reply's maar het is dus allemaal onzin, behalve de laatste reply })

Ik heb het reepje vandaag bij het postkantoor opgehaald maar hij doet dus nix.
Inderdaad dat mixen van geheugen gaat niet goed in ieder geval.
Nah dikke pret kan ik weer 7,50euro aan verzendkosten betalen en weer minimaal een week of 3 langer met 256 ipv 512 aanmodderen.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Ik zou die verzendkosten bij de winkel proberen terug te halen. Die sufferds hebben je verkeerd voorgelicht! (zal wel lastig worden, maar niet schieten is altijd mis!)

mcb1

Verwijderd

Topicstarter
mcb1 schreef op 17 januari 2003 @ 18:42:
Ik zou die verzendkosten bij de winkel proberen terug te halen. Die sufferds hebben je verkeerd voorgelicht! (zal wel lastig worden, maar niet schieten is altijd mis!)
Ja ik heb die winkel al gemaild en gevraagd of ik nu weer het ding verzekerd op moest sturen (nogmaals 7,50 euro verzendkosten) en weken erop wachten of dat zij nog een idee hadden.
Hij dacht dat het misschien een idee was om direct met Crucial in contact te gaan met het RMA nummer vd vorige keer zeg maar. Maarja dan lijkt me dat je zelfs verzendkosten naar Engeland hebt? Volgens mij gaat dat allemaal rechtsstreeks van en naar Crucial Engeland. Schiet dus ook niet op.

Anders stuur ik het wel weer naar die winkel terug, wel belachelijk dat je ziet dat de klant toch altijd maar weer dubbel de lul is als die bedrijven een fout maken (wat vreemd genoeg in mijn geval in ongeveer 50% vd gevallen lijkt te gebeuren, kutprutsers, je wordt er moedeloos van).

Wat me trouwens opvalt is dat DDR geheugen momenteel 75% duurder is dan ruim een jaar geleden! Echt belachelijk, ik betaalde er destijds 110 gulden voor, moet nu op zijn minst 87 Euro kosten zo'n 256 mb pc2100 reepje! :X

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kan je niet aan die winkel voorstellen dat ze 2 ECC reepjes laten opsturen en dat jij die andere (oude) van jezelf ook teruggeeft zodra je ze alle2 hebt?

Dan hoef je geen geheugen te mixen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 18 januari 2003 @ 20:20:
Kan je niet aan die winkel voorstellen dat ze 2 ECC reepjes laten opsturen en dat jij die andere (oude) van jezelf ook teruggeeft zodra je ze alle2 hebt?

Dan hoef je geen geheugen te mixen
Ja maar in het boekje van mijn Epox 8KHA+ staat dat ie sowieso geen ECC aankan? Vreemd overigens dat je in de bios wel die ECC check kan enabelen en disabelen.
Pagina: 1