[terratec DMX 6-fire 24/96] geen geluid meer?

Pagina: 1
Acties:

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49
Als ik met mijn terratec DMX 6-fire 24/96 een audiocdeetje af probeer te spelen met winamp, komt er geen geluid meer uit.
Ook andere proggies als windows mediaplayer geven geen geluid meer.
Het gaat mis als ik probeer de audiocd vanuit het file open menu van Winamp te openen, trouwens.

Foutmelding: bad direct sound driver please install proper drivers or select another device in configuration

Meestal doet 'ie na een reboot wel weer, maar 't blijft k*t :(
Reinstall van de drivers helpt niet. Reinstall van XP ook niet, aangezien ik dat laatst nog eens gedaan heb :'(

Kent iemand dit probleem en/of weet hij/zij een oplossing hiervoor?
Van de search ben ik niet echt wijzer geworden.

Verdere info:
Mijn bak
WinXP SP1
DirectX 9 (bij 8.1/8.2 zelfde probleem)
Driver versie WDM_5.0.2000.126 (WDM_5.0.2000.125 was dit ook al...)
Winamp 2.81 full

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Chiron
  • Laatst online: 23:11

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
kan je ze dan niet gewoon analoog afspelen met kabeltje van je cdrom naar je geluidskaart intern.. dan kan je dat digitale afspelen lekker uitzetten

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• bigahoona
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03-2023
Ener-G schreef op 15 januari 2003 @ 22:43:
kan je ze dan niet gewoon analoog afspelen met kabeltje van je cdrom naar je geluidskaart intern.. dan kan je dat digitale afspelen lekker uitzetten
dat moet je zeker niet doen! Dat is tenminste wat ze bij hotline van terrarec aanbevelen als je windows XP OS draait. Verder is het zo dat bij windows XP al het geluid digitaal door je soundcard wordt opgepikt; al dit optie aangevinkt is.

ik zou je aanbevelen om toch maar hotline van terratec te bellen!

PS. ik draai zelf XP SP1 en terratec EWX 24/96 met dezelfde drivers als jij maar ben dit probleem niet tegengekomen

- if you want to succeed, double you failure rate -

• Chiron

Chiron

waarom zou het niet moeten :?

ik draai zelf windows 2000 pro trouwens... na wat slechte ervaringen met xp, verder geen problemen hier met m'n 6fire

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• bigahoona
[quote]Ener-G schreef op 15 januari 2003 @ 23:18:

nogmaals het is wat ze (terratec hotline crew) mij gezegd heeft;(opsomming-->)

1. geluid van cd/dvd drive wordt digitaal doorgestuurd naar je soundcar bij XP OS
2. wil je het digitaal kabeltje gebruiken dam moetje jumpers instelling veranderen en zo mis je interne SPDIF input (raar die terratec cards !!)

• Tacoos
  • Laatst online: 21:49
bigahoona schreef op 15 January 2003 @ 23:14:
[...]

dat moet je zeker niet doen! Dat is tenminste wat ze bij hotline van terrarec aanbevelen als je windows XP OS draait. Verder is het zo dat bij windows XP al het geluid digitaal door je soundcard wordt opgepikt; al dit optie aangevinkt is.

ik zou je aanbevelen om toch maar hotline van terratec te bellen!

PS. ik draai zelf XP SP1 en terratec EWX 24/96 met dezelfde drivers als jij maar ben dit probleem niet tegengekomen
Bovendien speelt 'ie nadat het probleem zich voordoet ook geen mp3's meer af, dus denk ik zelf ook niet dat dat de oplossing is.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Chiron

Chiron

[quote]bigahoona schreef op 15 January 2003 @ 23:24:
Ener-G schreef op 15 januari 2003 @ 23:18:

nogmaals het is wat ze (terratec hotline crew) mij gezegd heeft;(opsomming-->)

1. geluid van cd/dvd drive wordt digitaal doorgestuurd naar je soundcar bij XP OS
2. wil je het digitaal kabeltje gebruiken dam moetje jumpers instelling veranderen en zo mis je interne SPDIF input (raar die terratec cards !!)
wie zei dat ik het over het digitale kabeltje had :)

er zitten 2 analoge ingangen op je terratec puur en alleen voor geluid van cd/dvd rom spelers

• bigahoona
Ener-G wat schrijf je nou allemaal ?? " er zitten 2 analoge ingangen op je terratec puur en alleen voor geluid van cd/dvd rom spelers"

nou... om even wat duidelijkheid in te brengen die analoge ingangen gebruikt men meestal voor extern "spul" (zoals standalone cd speler, "voorversterkt" platenspeler etc.) het singnaal moet in eerste instantie geconverteerd zijn (D/A) !!!!.
verder als het gaat om het intern aansluiten van terratec kaarten (dus via een kabel) kan dat alleen via interne digitale input (lees nog even de handleiding maat!!!)

• Chiron

Chiron

ik denk dat we elkaar verkeerd begrepen hebben, of dat jij het in ieder geval niet snapt 'maat' ;)

net even een pic geschoten>

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/terratec.jpg

en die aansluitingen zijn toch echt *analoog*

van links naar rechts aux, cd1 en cd2, je kan dus als je al 2 drives verbonden hebt ook nog je tv kaart kwijt (zit bij mij in cd2 geloof ik)

ik zie dus niet in hoe je hier in godsnaam een extern apparaat op aan moet sluiten, ik denk dat jij in de war bent met de frontbay

[ Voor 17% gewijzigd door Chiron op 16-01-2003 00:33 ]

• bigahoona
volgens mij en terratec niet
-->SoundSystem DMX 6fire 24/9 - Technical Details:

Details

PCI-board
3 analog stereo outputs (3,5mm jack) - 24 Bit/96 kHz
1 analog stereo input (3,5mm jack) - 24 Bit/96 kHz

2 analog CD-Audio outputs (Molex, On-Board) - 24 Bit/96 kHz (of ze hebben hier een fout gemaakt en het gaat om de imputs--> check hun site maar!!!)

1 analog AUX input (Molex, On-Board) - 24 Bit/96 kHz
1 digital CD-Audio TTL input (Molex, On-Board)
1 analog stereo input (Cinch) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 analog stereo output (Cinch) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 analog stereo phono (MM, 6 mV ) input (Cinch) on front module- 24 Bit/96 kHz
1 analog mono microphone input (6,3mm jack) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 analog stereo headphone output (6,3mm jack) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 digital stereo in- and output (TOS-Link, optical) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 digital stereo in- and output (Cinch, coaxial) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 MIDI in- and output (5-pin DIN) on front module

in ieder geval heeft terratec EWX 24/96 geen analoge input on board
groeten!

Verwijderd

die kabels zijn echt niet meer nodig ener-g. Ik heb ze er iig niet inzitte en kan prima audio cd afspelen met dezelfde soundkaart :)

• Chiron

Chiron

bigahoona schreef op 16 januari 2003 @ 00:48:
volgens mij en terratec niet
-->SoundSystem DMX 6fire 24/9 - Technical Details:

Details

PCI-board
3 analog stereo outputs (3,5mm jack) - 24 Bit/96 kHz
1 analog stereo input (3,5mm jack) - 24 Bit/96 kHz

2 analog CD-Audio outputs (Molex, On-Board) - 24 Bit/96 kHz (of ze hebben hier een fout gemaakt en het gaat om de imputs--> check hun site maar!!!)

1 analog AUX input (Molex, On-Board) - 24 Bit/96 kHz

1 digital CD-Audio TTL input (Molex, On-Board)
1 analog stereo input (Cinch) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 analog stereo output (Cinch) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 analog stereo phono (MM, 6 mV ) input (Cinch) on front module- 24 Bit/96 kHz
1 analog mono microphone input (6,3mm jack) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 analog stereo headphone output (6,3mm jack) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 digital stereo in- and output (TOS-Link, optical) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 digital stereo in- and output (Cinch, coaxial) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 MIDI in- and output (5-pin DIN) on front module

in ieder geval heeft terratec EWX 24/96 geen analoge input on board
groeten!
fout op de site, denk ik dan. EWX heeft inderdaad voorzover ik weet geen analoge input on-board

BzrK> het is bij jou misschien niet 'nodig', maar in windows wordt aangeraden digitale verwerking uit te schakelen indien dit problemen geeft, en zou dus een oplossing kunnen zijn voor de topicstarter. Analoog zou altijd moeten werken, bovendien kost je dat geen cpu belasting (die misschien te verwaarlozen is, maar toch ons binne tweakers ;))

Pagina: 1