Edimax br-6104 op Casema met PPPoE??

Pagina: 1
Acties:

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 22:34
Whaa, k'heb serieus complete search doorgespit, maar ik kom er niet uit!!

Ik heb sinds vandaag internet via Casema met de router Edimax br-6104. Nu wil ik graag dat ie via dat PPPoE inlogd, maar dat werkt niet!! Ik kan wel zoals nu via de optie "cable modem" op het internet, maar dan moet ik nog steeds inbellen. En dus niet met meerdere computers op het internet.
Ik moest een router met PPPoE ondersteuning hebben, en dat heeft deze, maar wel op de volgende manier:

Ondersteunt PPPoE client functie voor xDSL verbinding

Werkt dit dus gewoon niet voor een Casema verbinding? Zowel(wat ik hoop) wat zou ik dan verkeerd doen?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 16:13

sjaak

un giorno credi

Router ondersteund wel PPPoE, het protocol wat Casema gebruikt. Kijk hier eens voor de handleiding, ms dat daar wat in staat.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ik zie dus in de handleiding een duidelijke (engelse) beschrijving staan hoe je het in moet stellen, lijkt me duidelijk. (Pagina 18.)

• Vjenne
Ja ok, die handleiding heb ik hier ook liggen, maar hij doet het dus niet. Ik voer gewoon gebruikersnaam in (met @wanadoo) en het wachtwoord. Bij dat DNS heb ik ook geprobeerd om het primaire en secundaire in te voeren, maar nog steeds doet ie niks.

• Vjenne
Net weer ff naa MyCom geweest, maar daar ben ik ook niet wijzer van geworden. Krijf ik een handleiding mee voor de manier dat ik op iedere computer moet inbellen. Dus niet voor dar PPPoE.
Wie kan mij helpen. Of wie heeft op deze manier iig zijn router met Casema werken? Dan weet ik namelijk tenminste of het werkt.

• Vjenne
Kan echt niemand mij helpen?

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Tis niet de bedoeling dat je binnen 24 uur topickick doet..

Probeer anders eens een firmware upgrade of neem contact op met de fabrikant.

• Vjenne
Er is volgens mij geen nieuwere firmware beschikbaar dan die er nu al op zit.

• Vjenne
Maar verder niemand een idee?

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
probeer eens:
username: cxxxxxxxx@wanadoo
password: xxxxxxxxxxxx
retype password: xxxxxxxxxxxx
Servicename: wanadoo (of blanco laten)
MTU: 1492
Maximum idle time: 0
auto-reconnect = checked

Maximum Idle Time You can specify an idle time threshold (minutes) for the WAN
port. This means if no packets have been sent (no one using the
Internet) during this specified period, the router will automatically
disconnect the connection with your ISP. Note: Idle time “0”
means no time out, e.g. no time restriction (always On)

Dit zou gewoon moeten werken, de router maakt de verbindingen en als je die eruit knalt dan maakt ie weer een nieuwe aan zo dat je in principe altijd verbinding heb. En bij IE en zo moet je aangeven dat je verbinding maakt via LAN.

[ Voor 5% gewijzigd door Clueless op 17-01-2003 21:41 . Reden: Toevoeging ]

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Moet werken, heb zelf even zo'n ding getest (voor iemand anders gekocht) en werkt prima met Casema/Wanadoo basic.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Vjenne
Ok, dit begint mij echt te frustreren! Ik voer het volgende dus, na laten we zeggen een herstel van de factory settings in.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/larsbosboom/router/PPPoE.jpg

Maar dan krijg ik dit probleem!!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/larsbosboom/router/fout.jpg
Wat doe ik nu verkeerd?

(zou het misschien ook nog kunnen dat de utp kabel toch beetje vaag werkt? ik weet niet of het kan want ik kan dus wel met dat inbellen online komen(lijkt me dus beetje stug he))

• Vjenne
Vreemd is het niet?
Ik zit een beetje op hete kolen, want anders moet ik dat ding weer terug brengen en dat binnen 8 dagen, dus vandaar.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Welke firmware heeft meneer ?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Vjenne
Runtime Code Version: 0.59WD (Nov 07 2002 09:52:40)

Datte dus.

• Vjenne
Vanmiddag trouwens bij een vriend een vigor 2200E geinstalleerd. Gegevens ingevoerd en werkt in 1 keer!!!! Nu weet ik het dus echt niet meer!

• Vjenne
Trouwens als ik handmatig een verbinding maak met behulp van de Casema cd moet ik veel meer instellen dan wat ik kan instellen op deze router. Zo kon ik wel op die vigor dat PAP(paswoord encryptie) wel instellen, maar met de edimax niet, ik moest het namelijk ook instellen bij het handmatig maken van een verbinding.

Ook het ip adres van het doel, hoef ik niet in te vullen(overigens ook niet bij vigor) maar is dat niet vreemd. ip adres is 10.255.253.1

• Vjenne
Whaaa, ok ik heb het probleem gevonden denk ik, pfffff.
Ik zit hier dus achter een EuroDOCSIS modem te klooten. Met dit modem werkt Casema dus niet via het PPPoE protocol!!!!!! Maar via het L2TP, geen flauw idee wat dit nu weer in houdt, maar dit zal dus wel niet met mijn edimax werken of denk iemand van wel?

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met mijn casema verbinding. Ik heb zelf een Zyxel prestige 304 router gekocht en ook deze werkt dus niet met de Motorola SB4200E modem. Dus als iemand een oplossing heeft hoor ik het GRAAG !!!

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:13

Flydude

Mighty pirate

Schopje....

Is hier inmiddels een oplossing voor bedacht? Ik heb ook een br-6104 en heb ook inlogstress.

I am rubber, you are glue

Pagina: 1