Harddisk semi-probleem

Pagina: 1
Acties:

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb een Maxtor DX740 40 GB 7200 RPM harddisk.
Het apparaat werkt al 12 maanden hardstikke goed, alleen heb ik het gevoel dat hij een steeds harder geluid maakt, niet het ratelen maar gewoon het lopen van de schijf. Ik heb sinds kort voeding + cpu koeling van zalman, en een casefan minder. (heb nog een papst 80x80 1500 rpm liggen voor het geval ik iets meer luchtstroom nodig heb)
Nu is het probleem dus het geluid, de schijf zit goed vastgedraaid. Ik wil eventueel een andere harddisk kopen als dat het geluid een stuk minder zou maken, evt. vloeistof gelagerd ?? maakt dit veel uit.

(( ik heb horen zeggen dat seagates stukken stiller zijn ?))

what should i do ?

To Tweak Or Not To Tweak

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

lees de FAQ eens, daar staat een linkje naar amset.exe die je drive stiller zou moeten maken.
Seagates zijn stiller (vind ik dan).

Wat je het beste zou kunnen doen (imho) is een barracuda IV of V kopen van Seagate die zijn liquid bearing en mega stil (en snel)

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

en als je geen liquid bearing wil dan moet je voor WD (western digital) gaan, dat zijn vind ik de stilste schijven die er zijn

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Die van mij gingen eer geluid maken nadat er meer opstond (fragmentatie) toen ie een keer geformat was..was ie weer stil....kweenie of ik je hiermee help...tis mijn situatie

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A