Toon posts:

Printer HP 970CXI print problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een groot probleem aangezien ik overmorgen 300 pagina's moet afdrukken.
Mijn printer drukt geen kleur meer af.

Van de een op andere dag drukt mijn HP 970 CXI geen kleur meer af. Ik heb er een nieuwe kleuren cartridge in gezet en het probleem blijft.
Ik heb in mijn Windows XP Prof. de printer verschillende keren gedeinstalleerd, verschillende drivers geprobeerd (oude & nieuwe) en ik heb de printer via USB en via de LPT1 aansluiting geprobeerd. Van alles dus... en het probleem blijft.

Morgen ga ik HP eens bellen maar misschien dat jullie iets weten. Ik hoop niet dat het de electronica is... zou wel erg slecht zijn na 3 jaar gebruik!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhmmmm en een testpagina van windows/hp.

En qua garantie is HP slecht.
Heb o.a. zelf ook een HP970cxi, en deze was defect (van me pa gekregen).
Ding had binnen de garantie problemen, en na de garantie deed hij niets meer (constant papier storing).

Gezien er geen garantie meer opzat, heb ik hem zelf maar open gemaakt.
Bleek dat de sensor die het papier einde detecteerd defect was.
Na vervanging werkte de printer weer prima, al heb ik nu een HP LaserJet4000TN staan.
Gebruik toch geen kleuren :)

And The Only One

Verwijderd

druk 5 sec op de paierdoorvoerknop en kijk of die afdruk kleur heeft, overgens ging de printer toch een calibratiepagina printen toen je de nieuwe kleurencart er in deed, stond daar kleur op?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 11:08:
druk 5 sec op de paierdoorvoerknop en kijk of die afdruk kleur heeft, overgens ging de printer toch een calibratiepagina printen toen je de nieuwe kleurencart er in deed, stond daar kleur op?
Geen kleur. Elke keer als je aan de cartridge zit/vervangt dan print hij een calibratiepagina af, ook die is niet in kleur. Ook als ik jouw instructie opvolg en die mooie bloem krijg afgedrukt is er geen kleur!

HP zegt dat mijn printer niet meer binnen het jaar garantie valt en vindt dat ik naar een dealer moet. KPN repair (kan er zelf naar kijken) wil mijn printer niet in behandeling nemen, andere zaken sturen hem op naar HP en dan zit je al snel in de kosten.

Heeft iemand een idee wat het is? Want een printer van 750 gulden moet toch langer dan 2,5 jaar mee gaan!?!?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. De kleuren worden weer afgedrukt.

Ik heb de printer opengeschroeft, en alles schoon gemaakt (doe je aardig lang over).
Alle contacten aangedrukt en alle schakelaartjes en radertjes geprobeerd.

Na het aansluiting deed de kleurenafdruk het nogsteeds niet. Ik heb WEER een nieuwe cartridge in de printer gezet (de 3e) en toen waren alle problemen voorbij. Stop ik een van de voorgaande erin (die ook vol zijn) dan doet hij het niet. 2 verrote cartridges dus.... #(@&#*(&$*(@#&%

Thx voor de tips!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 15:51:

Stop ik een van de voorgaande erin (die ook vol zijn) dan doet hij het niet. 2 verrote cartridges dus.... #(@&#*(&$*(@#&%

Thx voor de tips!
Dan zou ik terug naar de winkel gaan, met de melding dat 1 of 2 cartridges stuk zijn.

And The Only One

Verwijderd

en als de winkel het niet terugneemt dan moet je HP weer bellen (ik heb medelijden met je want de support is 2 dagen terug overgegaan naar een nieuw callcenter met allemaal nieuwe agents) want als de winkelier ze niet omruild moet HP het doen, check even de nummers op de achterkant van de patronen want als die beginnen met 2002 dan waren de patronen al buiten garantie voor je ze erin deed
Neem nooit patronen op voorraad als je ze niet binnen een paar maanden opmaakt
Koop ook geen patronen meer die in de donkerblauw met gele verpakking zit want die zijn zeker oud

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Patroonidentificatie noemen ze dat bij HP. Blijkbaar een patroon met een serienummer erin die al eens eerder in je printer geweest is en helemaal leeggeprint is. Heel erg toevallig, maar toch mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er mee terug naar de winkel. Normaal gesproken begrijpen ze dit daar (Office Center). Hopelijk nu ook :)

Verwijderd

de winkelier hoord de cartridges terug te nemen
dit zullen ze je bij hp ook zeggen
heb zelf nooit problemen gehad met de garantie 2x een printer kapot gehad en 2 x werd er keurig een nieuwe gebracht en werd de oude 2 dagen later opgehaald
Pagina: 1