Toon posts:

Hoe checken of Tbred XP 1800+ unlocked is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hoe controleer ik of een 1800+ XP Tbred echt unlocked is?
Ik heb dankzij de search van een aantal mede tweakers gelezen dat 1800+ Tbred unlocked is maar is dat mischien een bepaalde productie-run geweest.

Ik heb een "J1UCB 0250WPHW" core.

Alvast bedankt _/-\o_

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
[rml][ OC] Athlon XP1800+ Tbred Overclocking! (Deel 2)[/rml] :z

Even een paar dingen:
- de 1800+ Tbred A werkt niet in alle mobo's (ECS, MSI). Sommige mobo's hebben een bios update nodig (MSI) en in andere werkt hij meteen. Ga dus niet hier vragen of het werkt, zoek gewoon zelf even op de website van de fabrikant naar een bios update o.i.d.

- weken die lager zijn dan 35 klokken erg slecht. Week 42 en later klokken het best en er is weinig tot geen verschil tussen week 42 en bijv week 46.

- Steppings: RIRGA, AIUGA en AJUGA. Hier is RIRGA duidelijk minder dan de anderen. De AJUGA is nieuw dus dat is nog even afwachten.

- Unlocken hoeft niet

- Als je iets post over je proc post dan ook het voltage, de koeling, mobo, benchmarks etc. Replies zoals:" Mijne doet zoveel!!" hebben we weinig aan.

[ Voor 82% gewijzigd door Shyne op 15-01-2003 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Erhm, ik geef toe dat de topic titel suggereerd dat ik wil overklokken maar dat is dus niet zo.

Ik probeer twee 1800+ XP Tbred's als MP te laten werken op een Asus A7M266-D rev. 1.03
Zie dit topic: Probleem Dual Tbred XP @ MP

Nu heb ik de L5 truc al uitgevoerd en individueel worden ze als MP herkent ipv XP (als ik de L5 brig "fix" weer ongedaan maak) maar ik krijg geen beeld (geen post) als beide CPU's in het mobo zitten.

Nu maakte iemand deze opmerking:
op mijn TigerMPX wordt elke XP in single-mode gewoon in de BIOS herkend als een MP, maar met 2 niet_geunlockte CPU's krijg ik ook geen beeld.
Dus ik dacht heee, ik moet mijn XP's ook unlocken (qua multiplier) want dat heeft bij hem ook gewerkt.
Daarna las ik dat 1800+ Tbreds al unlocked zijn.
Daardoor zag ik mijn plannetje van "unlocken en werken" in duigen gaan omdat ze al unlocked zijn en toch werkt het niet (afgezien van de L5 mod).

Vervolgens dacht ik, stel dat mijn Tbred's niet unlocked zijn (het zijn week 50'ers). Voel je em.
Daarom wou ik ff verifieren dat die mij wel of niet locked zijn.

Dus nogmaals, heeft iemand info of een linkje waarin staat welke Lx brug wel of niet verbonden etc. moet zijn waardoor ik kan zien of ie echt unlocked is of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 22:05 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

en als je het dan toch wilt checken: gewoon multiplier omhoog gooien en kijken of je cpu snelheid idd is veranderd 8)7

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Op de Asus A7M266-D kan je de multiplier niet aanpassen. Alleen de FSB 8)7

Je denkt toch niet dat ik het verstand van een poffertje heb he :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 22:21 ]

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

http://www.ocinside.de/index_e.html
alles over amd id

[ Voor 46% gewijzigd door Losha op 15-01-2003 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens die "Tbred painting guide" heeft een 1800+ de vier laatste bruggen doorverbonden. (vanaf het opschrift L3 gezien).
Ik heb ze met een multimeter doorgemeten en die vier laatste bruggen zijn inderdaad verbonden.

Dus lijkt mij dat m'n Tbred's locked zijn op een multiplier van 11,5 !

M'n CPU's zijn van 2002 week 50, J1UCB core.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 01:56 ]

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

heb je daar helemaar een multimeter voor nodig :?
dat zie je toch of ze verbonden zijn of niet

als ik de guide ff bekijk is alleen vast te stellen of ze gelokt zijn aan de laatste van L3. verbonden is unlocked (tot 12,5 instelbaar) is de laatste van L3 NIET verbonden is ie gelocked, en dus NIET de multiplier instelbaar

kijk nog maar bij de guide, alleen de laatste is interessant...de rest doet er niet toe :)

ik heb zelf hier onder ander een xp1700+ (tbred-a) liggen van 02-week 49 en deze draait nu ook lekker 12,5 ipv 11

[ Voor 3% gewijzigd door Losha op 16-01-2003 02:53 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Bunny_Feet, volgens mij interpreteer je de eerdere opmerking (die uit het andere topic waar je hier naar verwijst) over twee unlocked XP's niet helemaal goed, ik weet bijna zeker dat daar SMP unlocked i.p.v. multiplier unlocked mee wordt bedoeld (multiplier lock staat namelijk los van het wel of niet kunnen samenwerken op één bord).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet bijna zeker dat daar SMP unlocked i.p.v. multiplier unlocked mee wordt bedoeld
... Start drinking heavily 8)7

Verwijderd

Shyne: t is een Low End Tbred B, J1UCB 0250WPHW dus alleen je laatse 2 opmerkingen zijn van toepassing
zie ook http://www.overclockers.com/tips00254/ en http://www.overclockers.com/articles682/index02.asp

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb die opmerking gemaakt, en ik bedoel daar idd de SMP (L5) unlock mee, en niet een MP unlock. (dat lijkt me ook wel sterk, een TigerMPX heeft totaal geen overclock-kunsten)

Wat ik daar bedoel kan hier trouwens ook van toepassing zijn hoor: Ik maakte de opmerking dat de CPU's goed geunlocked moeten zijn, anders zullen ze niet werken in een SMP opstelling. En ja, als ze niet goed geunlocked zijn worden ze in single mode herkend als een MP, maar in dual mode is het no-go. (dit is zo bij een Tyan Tiger MPX, bij een Asus A7M266-D schijnen de niet_geunlockde XP's in een single opstelling wel gewoon netjes herkend te worden als XP's)

Oh, en met 'geunlocked' bedoel ik hier dus die L5-unlock (zie ook de SMP FAQ).

[ Voor 27% gewijzigd door Laurent op 17-01-2003 07:32 ]

Pagina: 1