Toon posts:

Compaq Laptop Dood???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Compaq Armada 7400
Pentium 2

Ik had al een hele tijd dat hij de melding gaf:
1720-SMART Hard drive detects imminent failure
F1 = Ignore

Ik heb dit al wel 2 jaar en ik drukte altijd gewoon op f1 en dan starte hij normaal op.

Maar tot vandaag, gaf hij de melding:
Restoring Hibernated State ... (ABORT = "Ctrl + Alt + Del")

Maar wat ik doe hij reageert niet! :'( :'( :'( :'( , ik heb hem wel 100 keer op nieuw opgestart maar steeds krijg ik diezelfde melding!

Please Help me!! What is this?

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56

Eboman

Ondertitel

Ik denk dat er net gebeurd is wat hij al 2 jaar zegt (je HD is kapot)

Signature

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Harddisk dood.
Lever hem in bij een compaq repair centrum, zij zetten er een nieuwe in

Kosten
+- 2 uur inbouw en test tijd
1 harddisk gigje of 6 (compaq certified)

230,- euro

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

Topicstarter
en wat hou die Hibernated state dan in???

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoogstwaarschijnlijk is de controller van je HD kapot (komt vaker voor bij de iets oudere compaq laptops) Op een gegeven moment geeft-ie het gewoon op...het kan zijn, dat als je de HD even aandrukt ofzo, dat hij weer even goed aangaat, zodat je ff de data eraf kan halen oid.

/edit: die hibernation status is een speciale slaapstand van je laptop, zodat-ie alles wat op dat moment in het geheugen staat, op de HD plaatst. Het heeft waarschijnlijk geen invloed op het eigenlijke probleem.

[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Bean op 15-01-2003 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor Harde schijf zit er eigenlijk in een Laptop??
Als ik op www.alternate.nl kijk zie ik IDE en SCSI maar wat zit er in een laptop??

Verwijderd

zal toch wel minimaal 5 gb zijn......

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Je moet naar Hardware => Harddisks => 2,5 Inch gaan op de Alternate site. Dan krijg je de goede harddisks voorgeschoteld.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Alientrader schreef op 15 January 2003 @ 21:42:
Harddisk dood.
Lever hem in bij een compaq repair centrum, zij zetten er een nieuwe in

Kosten
+- 2 uur inbouw en test tijd
1 harddisk gigje of 6 (compaq certified)

230,- euro
Of je doet het zelf , zoek een hdd voor een laptop ( 2.5" ) haalt de accu eruit , daar zit een grijs plastice hendel die je in moet duwen .
Dan duw je vanzelf je hdd naar buiten . Even omschroeven en terugplaatsen .

Kosten 1 hdd , besparing zo`n 150 € , en 1.5 uur wachten want hier hoef je dus echt niet voor naar een compaq repaircentre .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 22:33 ]

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-02 11:42

Tys

Ehm, de topicstarter wil eerst wel een weten wat zijn foutmelding inhoud voordat hij een (onodige (lees sites)) nieuwe HDD bij koopt, dus: Deze had met je eerste foutmelding te maken en Deze met je tweede dit is dus eenvoudig op te lossen door de Compaq restore CD erin te stoppen... suc6

[ Voor 8% gewijzigd door Tys op 15-01-2003 22:35 . Reden: Srry ]

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 07:02
Misschien een beetje laat maar ik had hetzelfde probleem net met een Compaq Armada E500. Ik had alleen geen restore cd hier op de zaak. IK heb de hardeschijf eruit gehaald, toen opnieuw opgestart. Nu komt ie weer met een hibernate-melding. Hij kan namelijk nu niet meer het hibernate bestand vinden

Nu kan je kiezen uit 2 dingen namelijk:
- druk F1 om normaal te booten
- druk F2 om verder te gaan met hibernate-booten

Als je kiest voor F1 en laat hem heel even door lopen en als ie niet meer verder kan booten zet je de laptop uit en doe je de hardeschijf er weer in.
Als je nu opstart werkt de laptop weer als te voren....

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03-2025
Begraven of cremeren die hap dan...

Hij is kapot, niet dood. Als een ooit levend wezen dood is kun je het niet repareren. Gezien een laptop al niet aan de criteria levend of dood voldoet is hij: Kaaapot :)

Wat betreft het repareren van je laptop, ik zou net Alientrader gaan voor het compaqcentre idee, dan krijg je ook nog garantie op je nieuwe HD en weet je dat je een 'hele' laptop terugkrijgt

.

Pagina: 1