CD-Rom werkt niet correct

Pagina: 1
Acties:

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:48
Hi,

De laatste tijd heb ik steeds meer problemen met m'n CD-Rom.

Soms zegt Windows 2000 dat het apperaat ontkoppelt is en dat ik het niet meer kan gebruiken.

en zo nu en dan krijg ik de volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://dennis.rentserver.nl/zooi/error.jpg

Ik krijg dit zowel op m'n phillips branden als op m'n a-open 48x cd-rom speler.

Wat kan het zijn?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

staat hij nog wel goed in je bios?
probeer eens een andere kabel, dat wil nog wel eens wat uitmaken.

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Je hebt vast nog wel ergens een andere CD-Romspeler liggen. Probeer die eens, weet je dat ook weer. Anders zit het idd ergens in je Win2k config. :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Verwijderd

Heb het wel eens gehad dat ie bij my computer niet meer herkend werd.......zat het powerkabeltje los :)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:48
Kep dus alle kabels al eens goed aangeduwt. Maar nog steeds zegt 2k af en toe dat ie los is gehaald.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

ja en een andere ide kabel mischien?.. en herkend je bios hem wel?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zit de voedingkabel goed vast? Indien dit ook het geval is, dan zou ik proberen om een dikkere voeding te nemen. Mijn eigen ervaring was dat de CDROM en/of CDRW zo nu en dan uitvielen binnen Windows, toen ik extra HDD's in mijn systeem hing. Met een upgrade van 300W naar 550W werd dat verholpen :)

Je kunt dit extra controleren door jouw stroomvretende GF4 te vervangen door een simpel PCI videokaartje oid :Y)

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:44
je zou in apparaatbeheer beide cdroms even un-installen. Dat wil ook nog wel eens werken. Dan bijvoorbeeld één voor één de cdroms aansluiten en ze installeren. Dus uninstall, eruit halen, één voor één erin, installeren, problemen opgelost?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

voeding zou idd kunnen. Kijk ook es naar de instellingen van je IDE-controllers..misschien dat daar iets mis is. Het is en blijft windows; kan zo maar ineens mis gaan

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Als niks werkt je ASPI-drivers opnieuw instaleren.
Pagina: 1