[redhat 7.2] kernel gecompileerd systeem sneller/trager

Pagina: 1
Acties:

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Ik heb op mijn redhat 7.2 servertje een nieuw gebakken 2.4.20 kernel gezet. Na een paar keer hercompileren heb ik een kernel die perfect draait. En dat na een upgrade van 13 (2.4.7-10 -> 2.4.20) :)

Maar nu stuit ik op iets heel vreemds. Als ik de snelheid van de harde schijven opvraag zie ik dat de schijven stukken sneller zijn geworden (heel erg vreemd maar dat kan dus). Van unbufferd 5 mb/sec naar 9,7 mb/sec >:)

Echter kopieer ik een bestand naar de samba server toe dan meet ik via DU meter een lagere snelheid dan voorheen. Voorheen kon ie 3.5 a 4 mb/sec aan nu is dat 2.5 a 3 mb :(

Ik gekeken met commando top naar de load van samba gekeken en daar zie ik op het eerste gezicht niet veel verschil in. Waar moet ik naar kijken om erachter te komen waar dit performence verschil in kan zitten?

btw het is een systeempje met een Cyrix 6x86L 150 processortje (een pentium 120) met 64mb dus daar moet je ook geen wonderen van geen verwachten...

• JVaags

JVaags

Topicstarter
Ohja, misschien nog te vermelding de netwerkkaart in kwestie is een 3com 3c905C. Redelijke kaart dunkt me. Ik heb namelijk begrepen dat sommige realtekjes meer CPU performence vragen... :?

Verwijderd

Mischien valt er wat te tweaken aan samba. Buffers of zo. Ditto voor TCP/IP stack parameters ?

• JVaags

JVaags

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 21:28:
Mischien valt er wat te tweaken aan samba. Buffers of zo. Ditto voor TCP/IP stack parameters ?
Maar de instellingen staan op elke kernel hetzelfde. Ik denk dat ik iets gevonden heb. De 2.4.20 gebruikt stukken minder geheugen dan de orginele redhat kernel. Misschien buffered de nieuwe kernel minder...