Toon posts:

[HDD] Help mijn harde schijf loeit!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn HD maakt bij het opstarten van Windows en zo nu en dan zomaar een heel hard (vind ik dan) geluid. het is een soort harde zoem. De schijf is een Maxtor 7200 rpm Liquid Bearing 80 Gb. Is dit normaal of moet ik em trug brengen naar de winkel?

Verwijderd

een koe loeit een harde schijf niet.... t lijkt me dus niet echt normaal.... en ik zou als ik jou was iig maar eens even snel backups maken.... en daarna je schijf in de winkel laten testen.... :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

hoe hard is dat loeien?? geef es aan waarmee we dat kunnen vergelijken! (mp3 ofzow)

[ Voor 8% gewijzigd door Michael Knight op 15-01-2003 22:02 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
ooit een bijenzwerm gehoord? vast niet. euhm... neem een hommel en doe die 10x. dat volume ongeveer

[dufhoofdmodus] mij HD is wel zwart wit, dus hij komt in de buurt van een koe. gelukkig schijt ie niet als een koe :) }:O {/dufhoofdmodus]

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 22:08 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Bijenzwerm heb ik wel es gehoord....(gek hae)...maarreh...ik denk niet dat je HD nog gezond te noemen is dan...ik heb zo`n zelfde schijf (ook maxtor 80 gb en 120 gb=200 :9 ) maar die van mij zijn harstikke stil als je de pc aanzet...

Pas als windows xp opstart krijg je het "standaard" geruis te horen....terug met die schijf dus!

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 15-01-2003 22:15 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
ok hartelijk bedankt
ff kijken of ik morgen die lui aan de draad kan krijgen...

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op de maxtor site is een diagnostisch progamma te vinden misschien komt die al iets tegen.
Powermax, ik weet niet zeker of dit voor alle schijven gebruikt kan worden, dacht van wel.
Oh ja en die backup maken is ook geen slecht idee.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Tis niet normaal idd
Is nogal een maxtor probleem
Heb zelf momenteel 2x 80GB van IBM erin nog een 30GB (3 jaar oud) ook IBM

Verder heb ik nog een 80GB Maxtor en eerst ook nog een 40GB maxtor...

Beiden maxtors maken een tering herrie... aan het begin waren ze lekker rustig (rustiger dan de ibms welke wel al alle drie een geruime tijd erin zitten, maar goed)

Na een maandje of 2 beginnen de maxtors herrie te maken :(

Heb dit op mijn werk ook eens in de gaten gehouden, en echt allemaal maken ze na 1 a 2 maanden veel meer herrie...

Heb al beide maxtors ingewikkeld in noppen folie... Helpt wel een beetje... maar is nog niet ideaal.. Je hoort gewoon zo'n irri pieptoon.
K*t HD's.. :(

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

Dit heb ik ook KBDE, alleen maakt mn hd herrie en wordt hij niet herkend als ik hem na 2 dagen aanstaan reboot. Een goeie schop helpt dan wel, maar het is zwaar irritant.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt wel, ik hem em nu inderdaad ongeveer 2 maanden. Moet ik nou garantie claimen of geluidsisolatie aanbrengen. En waarmee moet ik dan isoleren..??

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
ja je kan wel garantie claimen maar daar worden bepaalde regels aangesteld.
maar je dit kan je natuurlijk proberen.

men heeft het over isoleren maar mijn HD wordt al 48 graden. dat isolatie matriaal isoleert dus ook de warmte. lijkt me niet echt bevoordelijk. Ik had dus maar garantie gaan claimen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Leverde PowerMax nog wat op? (denk het eigenlijk niet hoor, hij scant niet op loeifouten :P )

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1