Toon posts:

Asus A7A266 + 512MB sdram PC133 vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
uhm. ik heb dus een Asus A7A266 mobo met daarin 256 ddr ram en ik dacht laat ik dat eens even opkrikken en kocht dus vrolijk 512mb sdram pc133.
ik heb het kaartje vrolijk in het slotje geduwd waarvoor mijn handleiding van mijn mobo zei dat het bestemd was maar krijg nul respons van de op beeld. moet ik misschien ergens iets instellen of doe ik iets fout of zo?

help very much appreciated

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je kan het niet tegelijk gebruiken, of DDR of SDR :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nope kan niet, trouwens pc133 is ook te sloom voor de huidige cpu's. Ik zou dus toch 512mb ddr halen :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
weet je wat dat allemaal wel niet kost :)

bedankt voor de feedback btw
i owe u one

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Hopen voor je dat er niks is doorgefikt Radian heeft dat nog nooit durven combineren in één mobo :|

Verwijderd

Topicstarter
nee, het gedroeg zich gewoon als een sitting duck.
zitten en lekker niks doen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 23:09:
nee, het gedroeg zich gewoon als een sitting duck.
zitten en lekker niks doen
Counter-Strikers noemen dat een camper...

Nooit 2 soorten geheugen mengen in een Socket A mobo. Bij Pentiums Socket 7 kan dat werken, maar moet niet. DDR-SDRAM is tot 2x sneller dan SDRAM. Maar als je pc regelmatig swapt zal die nog trager draaien, harde schijven zijn eenmaal zo traag. Dus als je veel RAM nodig hebt, steek alleen die 512MB SDRAM in je mobo, anders 256MB DDR-SDRAM.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In diezelfde handleiding staat ook dat je SDR en DDR niet tegelijk kan gebruiken :)
Ruil dat 512MB SDR reepje in voor een 256MB DDR reepje. 512MB DDR is stoer genoeg :+

/zoekertje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.