Als ik mijn PC probeer te defragmenteren/schijfcontrole geeft windows 98 aan PC heeft te weinig geheugen beschikbaar. Er zijn geen andere programma's geopend. Wie weet een oplossing. Betreft een 1Ghz AMD met 96 Ram geheugen.
Heeft niks met hardware te maken (zij het dan dat je natuurlijk extra RAM kan bijprikken..)
[PMG] > [WOS] plus titelfix.
[PMG] > [WOS] plus titelfix.
96MB is trouwens wel erg weinig...
Ram kost niet veel op het moment, koop er gewoon een 128MB module bij, scheelt iets van 15% in snelheid las ik geloof ik ergens...
Ram kost niet veel op het moment, koop er gewoon een 128MB module bij, scheelt iets van 15% in snelheid las ik geloof ik ergens...
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Je hebt waarschijnlijk ook nog andere programma's op de achtergrond draaien. Zet dat eens wat programma's uit dmv taakbeheer.
Ik heb ook al in veilige modus geprobeert op te starten. Er draaien op dat moment geen enkel ander programma. Jammer.
Probeer anders een defrag-tooltje te downloaden.
Maar kon het eerst wel dan?Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 21:04:
Ik heb ook al in veilige modus geprobeert op te starten. Er draaien op dat moment geen enkel ander programma. Jammer.
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Wat Scatman zei: Windows defrag heeft 15% harde schijf ruimte nodig om te kunnen defraggen..... Maak maar eens 15% van die betreffende partitie vrij en je zult zien dat het nu wel lukt.
edit:
Argh.... Ik las 15% en ik dacht dat Scatman de oplossing ook wist, maar hij had het over de snelheid.... Enneiwee, gewoon mijn oplossing doen en dan heb je geen problemen meer. Tis laat
Ik neem trouwens aan dat je FAT32 gebruikt? Heb je er ook hele grote bestanden op staan?
Argh.... Ik las 15% en ik dacht dat Scatman de oplossing ook wist, maar hij had het over de snelheid.... Enneiwee, gewoon mijn oplossing doen en dan heb je geen problemen meer. Tis laat
[ Voor 48% gewijzigd door oheng op 16-01-2003 04:22 ]
ja hoe vol staat je pc?
En als je 2 partities hebt kun je heel simpel "deragmenteren door een partitie leeg te kopieeren naar je andere partitie, dan de files op de partitie te deleten (of iig wat gedelte kan worden) en dan alles weer terug te kopieeren., dan staan de bestanden iig in 1 stuk.
En als je 2 partities hebt kun je heel simpel "deragmenteren door een partitie leeg te kopieeren naar je andere partitie, dan de files op de partitie te deleten (of iig wat gedelte kan worden) en dan alles weer terug te kopieeren., dan staan de bestanden iig in 1 stuk.
Als dat niet werkt, kan het zijn dat je virtuele geheugen niet groot genoeg is, of groot genoeg kan worden, eventueel door HD-schrijf ruimte gebrek.
Verwijderd
Ik denk dat je wel genoeg zult hebben aan de antwoorden hierboven, maar ik raad je echt ten zeerste aan om wat extra mem aan te schaffen.. Anders heb je ook bar weinig aan 1GHz met zoveel pagefaults. Ik raad je aan om minstens 128 mb erbij te zetten, maar als je ook vaak spellen speelt (of nu niet omdat je PC te sloom is om dit probleem..) of wilt spelen zou ik er minstens 256 totaal van maken.. Jammer alleen dat mem op het moment zo duur is.
Pagina: 1