xbox modding?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Is zoiets toegestaan?
Dan niet waar je't kan laten doen of hoe je't kan laten doen, maar wat de verschillen juist zijn en wat je ermee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet hier,

mag volgens mij niet, wat jij volgens mij bedoeld ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Maarten op 15-01-2003 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even aangepast....

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ligt eraan wat je onder modding verstaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 10:54

megaleo

Special member

Waarom niet? Dat ding is toch van jou neem ik aan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26

Jaymz

Keep on moving !

Laten we even op een Spielerij Mod (of ItSnows als HGA) wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
megaleo schreef op 15 januari 2003 @ 20:50:
Waarom niet? Dat ding is toch van jou neem ik aan? 8)7
Niet hier op het forum, het mag niet worden besproken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Erkens schreef op 15 January 2003 @ 20:49:
ligt eraan wat je onder modding verstaat ;)
Ghehe, niet de kist aanpassen als je dat bedoelt.. al had'k wel eens het idee om die X in de controller zo'n 'zwevende' van te maken ;)

Maar het gaat hier dus wel degelijk over modchips, vergroten van harddisk, afspelen mp3'tjes, ...
Jaymz schreef op 15 January 2003 @ 20:51:
Laten we even op een Spielerij Mod (of ItSnows als HGA) wachten :)
Post ik het net hier omdat die spielmods er niet zijn ga jij me nog op wacht zetten ;( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Op zich heb ik er ook wel interesse in, maar volgens mij is het een hekel punt bij MicroSoft.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Jah, anders gaat iedereen hier op zijn/haar manier antwoord lopen geven terwijl die antwoorden nou (behalve als het ut goeie antwoord enzo is) weinig zin hebben :)

Ik weet het niet zeker (praten mag denk ik wel, maar ik gok tot op zekere hoogte) Aan de andere kant zijn er plenty fora waar je er over kunt praten enzo :)

Iig weet ik de benodige info (+ andere zaken) makkelijk te vinden, daar heb ik GoT niet eens voor nodig :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jaymz op 15-01-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
poohbeer schreef op 15 January 2003 @ 20:54:
[...]

Ghehe, niet de kist aanpassen als je dat bedoelt.. al had'k wel eens het idee om die X in de controller zo'n 'zwevende' van te maken ;)

Maar het gaat hier dus wel degelijk over modchips, vergroten van harddisk, afspelen mp3'tjes, ...
En volgens mij is dat dus niet toegestaan :? of wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Jaymz schreef op 15 January 2003 @ 20:57:
Jah, anders gaat iedereen hier op zijn/haar manier antwoord lopen geven terwijl die antwoorden nou (behalve als het ut goeie antwoord enzo is) weinig zin hebben :)

Ik weet het niet zeker (praten mag denk ik wel, maar ik gok tot op zekere hoogte) Aan de andere kant zijn er plenty fora waar je er over kunt praten enzo :)
Hoe durf je! :( Er is maar 1 forum en da's got.
Noujah, motor-forum ook nog maar als ze daar mod horen denken ze aan uitlaten enzo ;)
Iig weet ik de benodige info (+ andere zaken) makkelijk te vinden, daar heb ik GoT niet eens voor nodig
Ik weet ook te vinden welke chips er zijn, maar om het een beetje fatsoenlijk te snappen heb'k jammer genoeg wel iets meer gedetailleerde info nodig. Verschillen zijn miniem veronderstel'k maar ze zijn er dus welke is dan het beste voor me he.
Ander forum joinen doe'k ook liever niet.. maja, als't moet dan moet't.

[ Voor 29% gewijzigd door witchdoc op 15-01-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee in hoever de lat gelegd dient te worden. Enige punt wat ik zeker weet is dat modden toegestaan is maar dan kom je op het gebied van CME en niet SPV/SGD. Wat zeker niet gewenst is op het forum is de haast onvermijdelijke referenties naar sites met software welke niet verspreid mag worden en de discussie over modchips etc :)

Ik heb dus niet echt geholpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Floris schreef op 15 January 2003 @ 20:55:
Op zich heb ik er ook wel interesse in, maar volgens mij is het een hekel punt bij MicroSoft.
Sjah, als ze nou eens snapten dat de enige reden dat'k zo'n xbox koop is omdat hij te modden valt tot al dat leuks.
Anders had'ie er écht niet ingekomen hoor.. lelijk gedrocht dat't is. Dan is ps2 veeel mooier bij m'n tv kast. En games zijn toch gelijk dus..
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 21:00:
Ik heb dus niet echt geholpen :D
* witchdoc is blij dat je't zelf doorhebt :P

Maar links zijn echt niet nodig om de chips te bespreken denk'k. De software die je nodig hebt is ook allemaal freeware of shareware heb'k begrepen. Probleem lijkt me dus echt wel die modchips zelf.

[ Voor 32% gewijzigd door witchdoc op 15-01-2003 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:14
poohbeer, als je meer informatie nodig hebt, moet je beter zoeken, want er zijn sites die complete vergelijkingstabellen hebben.

En ik zou eerst zorgen dat ik die software te pakken kreeg, want dat is juist het moelijkste. (een webform invullen met een creditcardnummer kunnen de meesten wel ;) )

[ Voor 41% gewijzigd door Mitch op 15-01-2003 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iig hoort het tot CME (onderdeel modding; xbox zou je kunnen zien (moet je zien?) als een soort PC :)) en niet tot SGD/SPV. Games betreft het namelijk niet echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Mitch___ schreef op 15 January 2003 @ 21:05:
poohbeer, als je meer informatie nodig hebt, moet je beter zoeken, want er zijn sites die complete vergelijkingstabellen hebben.
inderdaad, en dan kom je weer de helft van de tijd tegen dat't afhankelijk is van de bios kernel.
Maar welke wanneer da's dan weer wat moeilijker te vinden.

Maar laten we hiermee wachten tot een spielmodje effe langskomt en me toestemming geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 21:05:
Iig hoort het tot CME (onderdeel modding; xbox zou je kunnen zien (moet je zien?) als een soort PC :)) en niet tot SGD/SPV. Games betreft het namelijk niet echt :)
euhm.. dit keer heb'k een faq gelezen om te weten waar'k die zooi moest posten :P
Kaj.schreef op 18 januari 2002 @ 19:58:
Sommige mensen schijnen te denken dat een gameconsole een gadget is... Tell you what: it's not!

Iks-dozen, spelkubussen, speelstations, speljongens.. het hoort allemaal in Spielerij thuis.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
poohbeer schreef op 15 January 2003 @ 21:20:
[...]

euhm.. dit keer heb'k een faq gelezen om te weten waar'k die zooi moest posten :P

[...]
het hoort dus niet in Gadget Talk thuis :)

xbox modden moet in CME, en niet in Spielerij - GD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poohbeer schreef op 15 januari 2003 @ 21:20:
[...]

[...]

Ik zeg dan ook CME en niet GT :+
(je wilt een aparaat modden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 21:24:

[...]

Ik zeg dan ook CME en niet GT :+
(je wilt een aparaat modden).
Maar als ze in GT zeggen dat't in SPV hoort dan hoort het daar toch?!
Dit lijkt me zo sterk aangelegen aan spielerij dat't daar beter zou passen imho maja, het maakt me niet uit, als'k't maar weet of't mag of niet :)
En waar hjet mag dan natuurlijk :)

[ Voor 16% gewijzigd door witchdoc op 15-01-2003 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Luister, het gaat om het aanpassen van zowel de electronica als het plaatsen en gebruiken van de bijpassende software.
Eigenlijk wil je dat bij elkaar hebben, maar ik denk dat CME alleen over het modden van de electronica en kast zelf gaan. De software zou wat mij betreft in GT kunnen.
Nu wil je dus, zoals gezegd alles bij elkaar hebben en dan lijkt mij CME de beste optie.

Maar dan hebben we het nog niet gehad over de legaliteit, want van MicroSoft mag je de behuizing niet eens openen...

[Edit] Oh ben ik vaag?

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 15-01-2003 21:47 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Floris schreef op 15 januari 2003 @ 21:41:
Luister, het gaat om het aanpassen van zowel de electronica als het plaatsen en gebruiken van de bijpassende software.
Eigenlijk wil je dat bij elkaar hebben, maar ik denk dat CME alleen over het modden van de electronica en kast zelf gaan. De software zou wat mij betreft in GT kunnen.
Nu wil je dus, zoals gezegd alles bij elkaar hebben en dan lijkt mij CME de beste optie.

Maar dan hebben we het nog niet gehad over de legaliteit, want van MicroSoft mag je de behuizing niet eens openen...
Zoals gezegd, waar het uiteindelijk komt: i dont care.
Legaliteit. Ik KOOP dat product toch aan? 't Is niet dat'k er een licentie op neem dus ik heb het recht op ermee te doen wat'k wil toch?
Ik vraag ook niet eens hoe'k hem moet modden maar gewoon wat de betere mods zijn en waarin deze dan verschillen blabla.
Wanneer wordt die CME mod verwacht eigenlijk ;)

Vaag? wie wat waar?

[ Voor 3% gewijzigd door witchdoc op 15-01-2003 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 18:29

deadinspace

The what goes where now?

Floris schreef op 15 januari 2003 @ 21:41:
En ik heb niet de indruk dat MS daar iets over te zeggen heeft. Als jij een TV/auto/noemeenswat koopt, dan mag je die toch ook openmaken en lekker raaksolderen?

Jij koopt een Xbox, jij mag er mee doen wat je wilt, mits toegestaan door de wet. Een Xbox mag je dus modden (behalve misschien in Amerika ivm de DMCA).

Dit wil uiteraard niet zeggen dat illegaal gekopieerde spellen met een gemodde Xbox spelen mag, maar dat is niet de enige (wel de meest voorkomende helaas) reden om zo'n ding te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Openmaken is iig garantie kwijt (is bij alle electronica producten lijkt me :P)

We wachten even op een cme mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

De softwarekant lijkt mij niet @ CME te horen, aangezien dat niet zoveel meer met het modden te maken heeft (in zoverre: Je mod um om de software dingetjes te kunnen doen :P)

Ik kan me trouwens herinneren dat een vrij grote aanbieder van modchips op dwang van Microsoft dat gedeelte heeft weggehaald van de site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 14:02
In CME hoort het niet thuis, X-Box is geen PC.

[ Voor 11% gewijzigd door Daan op 15-01-2003 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 22:01

ripexx

bibs

Nee dat schiet op, opzich is er niets illegaal aan het modden met een modchip, of wat draadjes omzetten. Net zoals je je CPU kan unlocken.
Phreak schreef op 15 January 2003 @ 22:23:
In CME hoort het niet thuis, X-Box is geen PC.
Maar na een mod wel :P

Maar ik stel voor dat de crew ff intern overlegt en de voor en tegens eens afweegt. Voordat er conclusie worden getrokken, heb zo'n vaag vermoeden dat er al een draadje is gestart. De grens is dun omdat de link naar illegale spellen enz al snel gelegd is, maar technische gezien is het eerder een pc dan een console, in mijn ogen althans. Vergelijk de X-Box met een nitendo of een PC, en kijk waar de vergelijking het grootst is.

Verdre is de vraag nog al vaag.

Casemodding:
Het uiterlijk veranderen, niets illegaal aan, alleen vervalt je garantie.

Mod-chips:
Mogen niet of onder bepaalde voorwaarden verkocht worden, ken de jurispudentie niet. Denkt dat die bepalend is.

Software:
- Illegale games -> verboden. Zie SP faq uit mijn hoofd
- Linux runnen -> je distro kun je downloaden en is negen van de tien keer GNU dus dat is ook geen probleem.

Oftewel genoeg punten voor een discussie :) Maar is wel intressant mede door de vele mogelijkheden op hardware gebied die de X-Box te bieden heeft.

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik wil nog even toevoegen als dat mag hier...

In nederland geld die wetgeving niet dat als je jou apparatuur openmaakt dat dan de garantie vervalt.
Dit mag namelijk niet in Nederland om dit in de algemene voorwaarden te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch het zelfde verhaal als met de Playstation.... het is leuk dat je met een gemodde xbox ook mp3tjes kan afspelen en er emulators op kan draaien, maar het feit is dat je er dan ook geimporteerde en gekopierde spellen op kan spelen.... ik weet niet precies wat de policy daar over zegt, maar kan me voorstellen dat het niet gewenst is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dan zal ik de knoop maar ff doorhakken: ik heb schijt aan de Amerikaanse bepalingen; als je je X-Box wilt ontgarantiën (was dat een Nederlands woord? daggut nie) door er een raampje in te dremelen of er een wc-tje in te schroeven; by all means. En dat mag wat mij betreft in CME.
Maar; wat er niet inkomt, zijn modchips, hacks en andere zooi. Dat gaat me te ver en te duister. Bovendien lopen daar nog steeds rechtszaken over, als ik me niet vergis.

De echte tweakert weet wel waar ie moet zijn daarvoor en is niet te schijterig om het gewoon te proberen iin plaats van aan het handje meegenomen te worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Kaj. op 16-01-2003 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Kaj. schreef op 16 January 2003 @ 00:05:
<b>Maar</b>; wat er niet inkomt, zijn modchips, hacks en andere zooi. Dat gaat me te ver en te duister. Bovendien lopen daar nog steeds rechtszaken over, als ik me niet vergis.

De echte tweakert weet wel waar ie moet zijn daarvoor en is niet te schijterig om het gewoon te proberen iin plaats van aan het handje meegenomen te worden.
Maar waarom te ver dan? Zo erg is het toch niet dat'k wat mp3'tjes kan gaan afspelen?
Ok, je kan er ook gekopiëerde shit mee gaan spelen maar dat kan bij een xbox zowiezo al dacht'k (gewoon dvd'tje kopieren).
Dit lijkt mij dan ook meer een apparaat wat functioneler maken dan duistere en illegale dingen opzoeken.

Maja.. you tha boss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

The decision has been made :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.