Meerdere spelcomputers op 1 tv

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik ben gek en ik wil mijn NES, SNES, Atari en 2x Sega aansluiten op de RF aansluiting van de TV.

Ik heb een aantal van de overbekende 'RF switches' van Nintendo, maar de Sega en de Atari trekken het niet om via die dingen goed beeld te geven. Is er een ander systeem? (de consoles staan nooit tegelijk aan).

Oh en op dezelfde RF lijn zit ook nog mijn Echostar satellietontvanger. Hoe knoop ik dit fatsoenlijk aan elkaar? Ik kan solderen en knutselen, maar ik ben ff de draad kwijt...

[ Voor 10% gewijzigd door sebastius op 15-01-2003 20:39 . Reden: duidelijker nu ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 16:49
In principe kan je alles doorlussen, maar volgens mij heb je dan uiteindelijk teveel verlies..

Makkelijker: Scoor een multitap, eentje met 5 aansluitingen en sluit daar alles op aan, en gooi de output naar je TV. (Zegmaar omgekeerde werking dus)
Je hebt dan bij elke poort identieke demping, dus dat moet wel goed gaan. Is iig minder dan doorlussen, dan is alleen het laatste app goed, de rest steeds zwakker ;)

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://www3.hirschmann.de/img/prod/AFC_0811_s_w_neu.jpg
Zoiets dus... alleen dan eentje met meerdere aansluitingen

Normaal bedoeld om 1 bron te verdelen in meerdere TV's, maar aangezien t een passief onderdeel is zal ie ook wel andersom werken ;)

[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 15-01-2003 20:54 ]

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Jij ook al Retro Gamer? :)

• sebastius

sebastius

Topicstarter
En niet zo zuinig ook :D

DJ Smiley, bedankt, ik ga daarvoor zoeken!

[ Voor 13% gewijzigd door sebastius op 15-01-2003 21:15 ]

Verwijderd

Sluit je sat ontvanger in ieder geval aan via je SCART aansluiting. Veel beter beeld en tenminste wel stereo als je een stereo TV hebt, anders heb je altijd mono. Indien mogelijk sluit je ook je game consoles aan via de SCART. Je hebt daar SCART switches voor. oa te koop bij www.elektronicaonline.nl

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

DJSmiley schreef op 15 January 2003 @ 20:51:
Normaal bedoeld om 1 bron te verdelen in meerdere TV's, maar aangezien t een passief onderdeel is zal ie ook wel andersom werken ;)
Twijfel ik aan. Volgens mij zitten er in zulke kastjes sperfilters, dus eenrichtingsverkeer only. Correct me if i'm wrong.

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 16-01-2003 14:11 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 14:08:
Sluit je sat ontvanger in ieder geval aan via je SCART aansluiting. Veel beter beeld en tenminste wel stereo als je een stereo TV hebt, anders heb je altijd mono. Indien mogelijk sluit je ook je game consoles aan via de SCART. Je hebt daar SCART switches voor. oa te koop bij www.elektronicaonline.nl
Duh, maar dit is de 2e tv en deze staat een verdieping hoger dan de ontvanger :P . Ik weet ook wel dat ik alles via scart aan zou moeten sluiten maar 3 van de 4 spelcomputers heeft geen composite uitgang.

• Garoth
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Komt nog bij dat SCART switches meestal voor behoorlijk wat signaalverlies zorgen...

Ik spreek helaas uit ervaring...

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

Pagina: 1